PDA

Zobacz pełną wersję : Weselne zmagania Krzychru



krzychru
16.10.08, 16:40
Witajcie.
Proszę o ocenę moich zdjęć które robiłem jako wolny strzelec na weselu mojej kuzynki.
Dodam, że miałem sam aparat bez dodatkowej lampy i starałem sie wykorzystać światło zastane...

Dzięki za szczere słowa. Jestem gotów na krytykę...

caymer
16.10.08, 17:31
wklej z 5 najlepszych i nie zmuszaj ludzi do wchodzenia na inne galerie.
ponumeruj przy okazji fotki które tu wstawisz i wtedy można się do nich odnieść.

hades
16.10.08, 19:18
Jeśli miałbym coś doradzić to może na początek to, że jeśli chcesz robić zdjęcia musisz wybierać kadry i się do nich odpowiednio ustawiać. Jeśli kadr wymaga przemieszczania się w okół fotografowanej sceny to musisz się ruszyć i ustawić się w wybranym miejscu, które nie koliduje z protokołem miejsca, w którym jesteś.

Fajnie, że miałeś w miarę jasny kościół. Ja wiem, że moje zdanie na ten temat, np. Caymer zupełnie nie popiera, ale fajnie że chwytałeś światło zastane. Jeśli nie byłeś jedynym fotografującym to miałeś luksus eksperymentowania. I całkiem udane to łapanie.

Kadrowanie, tu kilka zmian by się przydało. Napisze ogólnie. Ucinasz postacie w połowie (rada: musisz się zdecydować czy pokazać postać czy nie). Główny temat czasami jest słabo dostrzegalny (np. ostatnie zdjęcie z dziewczynką - podejrzewam, że to ona miała być tematem). Przydało by się wyciąganie postaci poprzez skorzystanie z mniejszej głębi ostrości. Przed postacią możesz zostawić trochę więcej perspektywy.

To nie są zalecenia, ja bym tak po prostu zrobił. Sam zdecyduj czy Ci to pasuje.

Daniello
16.10.08, 20:08
wklej z 5 najlepszych i nie zmuszaj ludzi do wchodzenia na inne galerie.
ponumeruj przy okazji fotki które tu wstawisz i wtedy można się do nich odnieść.

Dokładnie.
Ostatnio fociłem 2 śluby więc chętnie się odniosę do Twoich fot.

Smerf Maruda
16.10.08, 20:30
Ładnie naświetlone, ładne kolory, ale (prawie) wszystkie są takie same - ujęcie z boku, młodzi.

krzychru
16.10.08, 21:07
Fociłem z jednego wręcz miejsca gdyż nie byłem głównym fotografem na tym ślubie. Byłem gościem :) Nie chciałem robić zamętu więc zrobiłem stąd gdzie stałem i mogłem być. Chodziło mi głównie o to co sądzicie o zdjęciach i o technice. Dziękuję za ocenę. :) Za chwilę "wyłożę" zdjęcia na forum.
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
no i dodałem Zapraszam ponownie.

Oto kolejne z tej okoliczności

krzychru
18.10.08, 19:30
Czekam na oceny :)

diabolique
18.10.08, 19:35
Wiem wiem, miałem być miły dla innych.
Ale nie mogę się powstrzymać.
Dno.
Gdybyś zechciał przejrzeć forum i zerknąć na ślubne foty kolegów, to wiedziałbyś o czym piszę...
pozdro

zonkinho
18.10.08, 19:40
No niestety ale widać, że totalna amatorka. Ja bym nie chciał mieć takich zdjęć ze ślubu.

Do fotografowania w świetle zastanym potrzebujesz jasnego szkła, coś a la f/1.4 i przynajmniej ISO 400, a moze i 800.

VonGregorius
18.10.08, 20:06
Wiem wiem, miałem być miły dla innych.
Ale nie mogę się powstrzymać.
Dno.
Gdybyś zechciał przejrzeć forum i zerknąć na ślubne foty kolegów, to wiedziałbyś o czym piszę...
pozdro
Mnie się wydaje że również zbyt wiele krytykuję. ale alakin powiedział prawdę

pawelt
18.10.08, 20:16
Wiem wiem, miałem być miły dla innych.
Ale nie mogę się powstrzymać.
Dno.
Gdybyś zechciał przejrzeć forum i zerknąć na ślubne foty kolegów, to wiedziałbyś o czym piszę...
pozdroBez obrazy, ale piszemy w "Kąciku początkującego", a więc twoja uwaga jest nie na miejscu. Krzychru raczej oczekuje na jakieś porady co zmienić itp.
Do fotografowania w świetle zastanym potrzebujesz jasnego szkła, coś a la f/1.4 i przynajmniej ISO 400, a moze i 800.Dwa ostanie zdjęcia były robione przy ISO 800.

Co do zdjęć, to po pierwsze widać na nich straszny szum i użycie jakiegoś programu do ich usuwania znacznie pomoże zdjęciom. Czasami źle kadrujesz, ucięte osoby, puste miejsca nic nie wnoszące do zdjęcia w mocnych punktach(np . zdjęcie 1). Dobrze, zrobiłeś nie używając wbudowanej lampy, bo z tej odległości błysk jej nie oświetliłby nawet pierwszego planu (większość zdjęć robiona na dużych ogniskowych). Przydałoby się w wielu miejscach zastosować płytszą głębię ostrości, ale na to też nie miałeś prawie wpływu bo użyłeś kita 40-150mm. Zdjęcia strasznie cierpią na tym, że robiłeś je cały czas z tego samego miejsca, są powtarzalne i mało kreatywne.

Pozdro

diabolique
18.10.08, 20:20
Bez obrazy, ale piszemy w "Kąciku początkującego", a więc twoja uwaga nie jest na miejscu. Krzychru raczej oczekuje na jakieś porady co zmienić itp.
Pozdro

Bez obrazy, ale bez różnicy czy są w tym wątku, czy jakimkolwiek innym, nie widzę żadnej sensownej porady, oprócz wstrzymania się na jakiś czas z wrzucaniem fot.
To forum fotograficzne, jakieś przyzwoite minimum obowiązuje...
W tych fotach nie ma nic, do czego mógłbym się odnieść. Skasować, zapomnieć, popatrzeć jak robią to inni. I czytać. Tu naprawdę jest sporo rad na ten temat, bo ostatnio śluby są modne na naszym forum. Nie widzę konieczności pisania tego samego, co napisali lepsi w tej branży ode mnie już parę razy na tym forum.

marecki
18.10.08, 20:35
Rzeczywiście widać że byłeś ograniczony co do przemieszczania się. Niestety ślubne zdjęcia wrzucane przez kolegów wcześniej bardzo podniosły poprzeczkę stąd pewnie takie krytyczne pojeście. Pracuj na kadrem. Przemyśl co widzisz w wizjerze bo ucinasz ucinasz i jeszcze raz ucinasz postacie. No i oczywiście szum. Taka jakość fotek nie nadaje się do bardziej profesjonalnych celów. Sam często jestem na ślubach jako "drugi" fotograf i nie chcąc wchodzić w parade komuś kto wziął jakąś kasę za pstrykanie niestety trzeba się ograniczać. Pozdrawiam

pawelt
18.10.08, 20:41
Bez obrazy, ale bez różnicy czy są w tym wątku, czy jakimkolwiek innym, nie widzę żadnej sensownej porady, oprócz wstrzymania się na jakiś czas z wrzucaniem fot.
To forum fotograficzne, jakieś przyzwoite minimum obowiązuje...
...
Nie widzę konieczności pisania tego samego, co napisali lepsi w tej branży ode mnie już parę razy na tym forum.Alakin czyli niejako podważasz sens istnienia całego działu. Jest on po to właśnie aby się uczyć i wrzucać nawet bardzo niedoskonałe zdjęcia, tak aby następnym razem lepiej i nie kuło w oczy :) Zgadza się wiele razy były już podobne zdjęcia oraz podobne rady, ale czasami ludziom ciężko jest znaleźć analogie między tamtymi a swoimi zdjęciami.

Kończę dyskusję ze swojej strony bo robi się OT.

diabolique
18.10.08, 20:46
Alakin czyli niejako podważasz sens istnienia całego działu. Jest on po to właśnie aby się uczyć i wrzucać nawet bardzo niedoskonałe zdjęcia, tak aby następnym razem lepiej i nie kuło w oczy :)

Odpowiadam przez grzeczność, bo faktycznie robi się OT.
Jakieś standardy obowiązują. To forum miłośników fotografii. Można doradzić komuś, kto ma choćby zielone o tym pojęcie, ale ma. Tutaj nie zauważyłem ani krzty fotograficznej pasji...
I tyle.

personalne uwagi na priv, bo się burdel zrobi :evil: - Mysikrólik

krzychru
18.10.08, 22:07
Jakieś standardy obowiązują. To forum miłośników fotografii. Można doradzić komuś, kto ma choćby zielone o tym pojęcie, ale ma. Tutaj nie zauważyłem ani krzty fotograficznej pasji...
I tyle.


No to mi dokopaliście ...
To moje pierwsze próby jakichkolwiek zdjęć w kościele mało tego paratem niedawno zakupionym. Uczę się dopiero obsługi, ludzie proszę zrozumcie...

Za pół godziny usunę swoje zdjęcia ale pozostawię by jeszcze ktoś przez chwilę mógł coś może mi poradzić.

Pozdrawiam urażonych. Sądziłem ,że tu właśnie mogę wrzucić moje początkowe zdjęcia ... myliłem się.

Z przykrością będę szukał innego miejsca na zamieszczanie moich prac pokazujących moje postępy.

krzychru
18.10.08, 22:22
Pozwolę sobie dodać jeszcze kilka zdjęć.

Mirek54
18.10.08, 22:33
No to mi dokopaliście ...
To moje pierwsze próby jakichkolwiek zdjęć w kościele mało tego paratem niedawno zakupionym. Uczę się dopiero obsługi, ludzie proszę zrozumcie...

Za pół godziny usunę swoje zdjęcia ale pozostawię by jeszcze ktoś przez chwilę mógł coś może mi poradzić.

Pozdrawiam urażonych. Sądziłem ,że tu właśnie mogę wrzucić moje początkowe zdjęcia ... myliłem się.

Z przykrością będę szukał innego miejsca na zamieszczanie moich prac pokazujących moje postępy.

To nie jest tak jak myslisz.Ja tez jestem amatorem,tez niedawno kupilem lustrzanke-wiec sie niczym prawie nie roznimy.
Jedno co Ci moge poradzic to:Jesli gdziekolwiek i jakimikolwiek fotkami chcesz sie pochwalic,to nie mozesz sie zrazac po paru negatywnych opiniach.Potrafisz napewno przeanalizowac Swoje zdjecia i porownac do tych co juz sa wstawione na forum.Przyznasz mi racje jesli stwierdze,ze inne sa o niebo lepsze,a tez jada po nich jak po burej ....Zacznij moze na poczatek od fotek na zewnatrz,przy naturalnym swietle.Poogladaj obrazy malowane przez znane nazwiska.Moze to wydac Ci sie smieszne,ale naprawde zobaczysz w nich co daje kompozycja ,swiatlo,odpowiedni kadr.
Pomysl,co bedzie jak gdzie indziej bedzie jeszcze gorzej?-wyrzucisz aparat?
Nie tedy droga,zaczeles pokazywac temat,gdzie co niektorzy z super sprzetem i szyldem nie radza sobie,temat naprawde trudny,gdzie zawsze swiatla jest za malo,a ujecia nie do powtorzenia.
Fotek nie usuwaj teraz,spojrzasz na nie za pare miesiecy,rok wtedy jak juz sam dostrzezesz w nich to co widza ci,co krytykuja to wtedy usuniesz.
Wiec glowa do gory i inne tematy szlifowac zacznij.

west73
18.10.08, 22:44
lepiej bym tego nie ujął jak to zrobił lucca, krzychru posłuchaj bo warto.

życzę wielu udanych kadrów

rafrog
18.10.08, 22:59
Dokładnie tak jak napisał lucca. Od siebie dodam jeszcze tylko mała radę, abyś kupił jakąś fachową literaturę i troszkę poczytał. Poza tym dużo oglądaj innych zdjęć. Nie bój się pytać jeśli Cie coś zainteresuje i chciałbyś się dowiedzieć czegoś więcej nt. danego zdjęcia.

Robiąc zdjęcia na ślubie w kościele rzuciłeś się na głęboką wodę i nie dziw się, że trochę nie poszło. Nie zrażaj się tym co napisał alakin. Jest bardzo bezpośredni, ale to uważam za jego zaletę :)

Tymczasem pokaż jakieś inne zdjęcia. Jeśli bardziej lubisz lub wolisz fotografować ludzi niż widoczki to idź za radą lucca i spróbuj fotografować na zewnątrz przy dobrym zastanym świetle. Spróbuj wykorzystać to światło. I jeszcze raz powtarzam poczytaj o podstawach.

Trzymam kciuki.

krzychru
18.10.08, 23:00
Dziękujęza małe słowo pociechy i ukierunkowanie.
Jednak to co mnie zraziło do TEGO forum to, ze pisałem w dziale dla początkujących za zjechali mnie jak psa, jak bym był w dziale profesjonalnym...
Hmm...:roll:

rafrog
18.10.08, 23:03
Spokojnie. Dział dla początkujących dopiero się wdraża i czasami zapominamy, że tu obowiązuje taryfa ulgowa. :)

Jak poznasz alakina osobiście to sam przyznasz, że to równy koleś :)

suchar
18.10.08, 23:06
Małe ogłoszenie: to DZIAŁ POCZĄTKUJĄCEGO. We wszystkich postach powinny znajdować się jakieś rady. Jeśli rady będą pt. "dno", to będę takie posty kasował, o czym z resztą informowaliśmy przy zakładaniu tego działu. Jeśli ktoś chce dawać TYLKO takie rady, to niech nie zagląda do tego działu. Można komuś napisać, że jest bardzo źle, ale również dlaczego. I to by było tyle.
Dziękuję

Jeżeli zaś chodzi o zdjęcia, to polecam je odszumić (np. programem Neat Image). Ich dużym problemem jest to, że były robione z jednego miejsca. Następnym razem, jeśli będziesz chciał robić zdjęcia na ślubie, postaraj się załatwić wszystko tak, byś mógł się poruszać po kościele i uchwycić uroczystość z różnych miejsc. Wtedy będzie znacznie ciekawiej.
Pzdr

EDIT: Smerf Maruda napisał kilka mądrych słów poniżej ;)

Smerf Maruda
18.10.08, 23:06
Dziękujęza małe słowo pociechy i ukierunkowanie.
Jednak to co mnie zraziło do TEGO forum to, ze pisałem w dziale dla początkujących za zjechali mnie jak psa, jak bym był w dziale profesjonalnym...

Nie przesadzaj... koledzy napisali również miłe rzeczy, a że świat nie tylko z rzeczy miłych się składa, to napisali też i coś od serca, co im się w Twoich zdjęciach nie podoba. I tyle. Nie ma co się nadymać, obrażać, dąsać i użalać - pamiętaj, że po drugiej stronie ekranu siedzą ludzie, którym nie wszystko, co robisz, musi się podobać.

Pozdrowienia,

krzychru
18.10.08, 23:22
Tak wiem to doskonale że co człowiek to inny gust. Pracuję nad sobą a czas pokaże jak.
Ok. Na dzisiaj starczy już tego zamieszania jakie wywołałem. Reszta kolejnym razem.
Pozdrawiam.

ryszyla
19.10.08, 07:42
Wiesz czasami tak w życiu jest , że wielcy znawcy , "fachowcy" tworzą sztukę dla sztuki i to co im nie pasuje do ich rozumienia fotografii nazywają dnem. I sami stawiają się na piedestale tworząc sobie pomniki , pojmując świat jednokolorowo. Tym się nie przejmuj . Mnie takich "fachowców" jest bardzo żal. Z fajnego hobby uczynili "sztukę" przez małe "s". Myślę ,że w ten sposób leczą swoje kompleksy . A z udziału w forum nie rezygnuj , jest tu bardzo dużo fajnych osób , które chętnie Ci pomogą. Głowa do góry !!!Pozdrawiam.

diabolique
19.10.08, 07:44
Pozdrawiam urażonych. Sądziłem ,że tu właśnie mogę wrzucić moje początkowe zdjęcia ... myliłem się.
Z przykrością będę szukał innego miejsca na zamieszczanie moich prac pokazujących moje postępy.

Z tego co widzę, to raczej ty jesteś urażony.
Możesz tu wrzucić swoje początkowe zdjęcia. Lecz jeśli nie chcesz o nich usłyszeć prawdy, to od razu uprzedź, że czekasz jedynie na pochwały. Wtedy będę milczał jak grób.


Małe ogłoszenie: to DZIAŁ POCZĄTKUJĄCEGO. We wszystkich postach powinny znajdować się jakieś rady. Jeśli rady będą pt. "dno", to będę takie posty kasował, o czym z resztą informowaliśmy przy zakładaniu tego działu.

Tutaj trochę się różnimy, bo ja uważam, że powiedzenie PRAWDY o tych zdjęciach jest samo w sobie dobrą radą. Nie moja wina, że prawda czasem boli.
Jak ktoś zauważył, głaskanie po głowie za te foty mogłoby utwierdzić autora w przekonaniu, że zrobił to w miarę nieźle i następnym razem próbować szukać zleceń za pieniądze. Znane są takie przypadki.
Co można poradzić człowiekowi, który pisze "uczę się dopiero obsługi" i od razu wrzuca foty na portal foto?
Proszę, oto moja garść porad:
- dowiedz się co to ogniskowa i jaki ma wpływ na budowanie kadru (perspektywa itp.)
- dowiedz się do czego służy przysłona i jak ją kreatywnie wykorzystywać
- przeanalizuj wpływ wartości ISO na jakość obrazu
- czy czas otwarcia migawki ma zasadnicze znaczenie w uzyskaniu ostrych zdjęć?
Jeśli poznasz odpowiedzi na te pytania, pokaż kolejne zdjęcia. A potem wróć do swoich pierwszych wrzuconych fot i napisz o nich swoją opinię. Na przykład za pół roku. Ciekaw jestem jak bardzo będzie różnić się od mojej.

PS. Nie mam oczywiście nic przeciwko kasowaniu moich postów, wlepianiu mi mandatów itp. Uznaję to za rzecz naturalną, więc proszę się nie krępować. Nie obrażam się o takie drobiazgi. :grin:
pozdro i tyle z mojej strony

Ania_
19.10.08, 09:31
Proszę niektórych dyskutujących o zapoznanie się z regulaminem kącika, bo wyraźnie jest napisane o OT. Albo piszemy w miarę konstruktywnie, albo wcale - bo zrazić można bardzo łatwo. A wycieczki osobiste to proszę przy piwku lub na priv. :evil:

zonkinho
19.10.08, 09:59
Popieram alakina bo dobrze mówi. Żeby nauczyć się coś robić dobrze, trzeba wiedzieć gdzie się popełnia błędy. A jeśli błędy są potężne to niestety, ale nasze ego może zaboleć jeśli usłyszymy krytykę.

Sam tak miałem gdy ponad rok temu zacząłem wrzucać coś na digart i moderatorzy usuwali moje zdjęcia. Ależ byłem sfrustrowany "skąd oni mogą wiedzieć co jest dobre a co nie...". No ale dzięki temu zacząłem być bardziej wybredny co do siebie i bardziej profesjonalnie do tego podchodzić. Obecnie staram się aby każde kolejne zdjęcie było krokiem do przodu.

krzychu nie łam się tylko pracuj nad sobą. Poznaj swoje położenie w hierarchii fotograficznej i pnij się do góry. Z czasem będzie Ci szło coraz lepiej. Każdy kiedyś zaczynał od zdjęć, które nie różniły się niczym od albumu "u cioci na imieninach" ale z upływem dni i z kolejnymi uchwyconymi chwilami będzie miejmy nadzieję coraz lepiej. Zaczniesz dostrzegać to czego wcześniej Ci się nie udawało. Wyrobisz swój instynkt mordercy, że tak powiem. :D

Co do tych 2 fot, na których możemy podziwiać blondyneczkę... Pamiętaj - unikaj fotografowania ludzi w promieniach światła słonecznego. Szukaj miejsc lekko zacienionych, gdzie światło jest rozproszone, ale nadal jasne. Gdy będziesz miał dobre oświetlenie, które dla przykładu nie będzie powodowało cieni ani przebłysków na twarzy to mamy już połowę sukcesu. :) Reszta zależy od Ciebie jak uda Ci się ująć to co widzisz przed sobą.

krzychru
20.10.08, 08:32
Nie łamię się i dalej będę was męczyć swoimi matrycowymi wypocinami ;)

Oto kolejne z nich...

Zdjęcie pt. "Droga do celu"

Proszę o porady jak z kadrem na tym zdjęciu?

Smerf Maruda
20.10.08, 08:51
Nie łamię się i dalej będę was męczyć swoimi matrycowymi wypocinami ;)

Oto kolejne z nich...

Zdjęcie pt. "Droga do celu"

Proszę o porady jak z kadrem na tym zdjęciu?

Ładne światło, ale przydałoby się na czymś oko zawiesić, czy ja wiem, jakaś furmanka, czy coś w tym guście. Tytuł bez sensu - celu nie widać ;-)

krzychru
20.10.08, 08:55
Cel widać ale to taki maleńki pixel na samym końcu tej drogi :grin: :cool:

Mirek54
20.10.08, 09:25
Co do fotki.Ot staneles na drodze i zrobiles pstryka.Latwizna pelna geba.Pomysl jak by wygladalo,gdybys umiescil aparat na wysokosci 10-15 cm,stanal na krawedzi drogi,ustawil ostrosc tak,ze faktura asfaltu byla widoczna.Cel znalazl sie w mocnym punkcie.Chmurki i cala reszta to tylko uzupelnialy by fotke.

ksb
20.10.08, 10:13
Uważam że ta fotka jest o wiele bardziej przemyślana od twoich poprzednich. Podoba mi sie perspektywa horyzontu na 1/3 kadru.
Myślę że musisz podszkolic warsztat techniczny. Polecam zakum prostego statywu do krajobrazów. Zdjęcia z ręki nigdy nie będą miały tej ostrości.
Na szybko troszke zmieniłem Twoją fotkę. Mam nadzieję że wygląda troszke lepiej:)

krzychru
20.10.08, 10:53
Racja w Twojej wersji zdjęcie wygląda sympatyczniej, przyciąga oko kolorem. Niestety moja wiedza nie jest jeszcze na tyle obszerna by wiedzieć jak w Photoshopie podciągnąć tak kolory... i jasność.
Do tego najczęściej używam InfranView ale to mi nie wystarcza ...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Proszę moderatorów o zmianę tytułu mojego wątku na "Zmagania fotograficzne Krzychru"


A tym czasem kolejne foto:
Pomniejszone i lekko wyostrzone. Robione z ręki.
http://images33.fotosik.pl/347/35a3118f5e041026.jpg (http://www.fotosik.pl)

(http://www.fotosik.pl)

Darekw1967
20.10.08, 11:18
Witajcie.
Proszę o ocenę moich zdjęć które robiłem jako wolny strzelec na weselu mojej kuzynki.
Dodam, że miałem sam aparat bez dodatkowej lampy i starałem sie wykorzystać światło zastane...

Dzięki za szczere słowa. Jestem gotów na krytykę...

Witaj !

Czasem tez foce zdjecia slubne ale napisze co widze i co moim
zdaniem jest do poprawienia.

ANETA1.JPG

- zasloniety p.mlody
- uciety w 1/2 gosc
- dol kadru niedoswietlony
- bledny balans bieli
- tyl kadru niedoswietlony

ANETA2.JPG

- bledny balans bieli
- tyl kadru niedoswietlony
- ujecie zbyt z boku
- co to na dole kadru ? Tak mialo byc ?

ANETA3.JPG

- bledny balans bieli
- tyl kadru niedoswietlony

ANETA4.JPG
- bledny balans bieli
- tyl kadru niedoswietlony
- przyciety swiadek

ANETA5.JPG

- bledny balans bieli
- tyl kadru niedoswietlony
- przyciety OKROPNIE swiadek


Ogolnie.... Brak swiatla i bledy balans bieli i nagminne przycinanie osob

Pozdrawiam.

krzychru
20.10.08, 11:50
____Tak niestety brak światła skłaniał mnie do mocnych rozjaśnień za pomocą komputera co spowodowało mocne ziarno i dodatkowo zmieniło balans bieli. Oryginalne zdjęcia wyszły w mocniejszej czerwieni gdyż w kościele jest dużo czerwonych witraży.

____Kadrowanie przyznaję lipa. Od dzisiaj będę zwracać na to uwagę. Nie byłem nawet proszony o robienie zdjęć na trym ślubie a robiłem tylko z miejsca gdzie stałem i nie chodząc po kościele. Gdybym mógł pokazał bym to inaczej ale nie miałem możliwości zrobienia innych kadrów :/
____Marzę o lampie jakiejś nie będę kłamać że nie stać mnie na razie na jakąkolwiek FL-kę a jedynie na jakiś starszy model z przejściówką odcinającą wys. napięcie.
____Przy okazji proszę o porady co zastosować najlepiej dla uzycia starych lamp w E-510??

Bodzip
20.10.08, 12:02
Widzę że już zamieszczasz zdjęcia i nie obrażasz się na forum. To forum jest naprawdę genialne, a ludzie rewelka. Podam Ci przykład.
W wątku ze zdjęciami ślubnymi też wkleiłem swoje. Zdjęcia były techniczne dobre - ostre, odpowiednia głębia ostrości, dobrze wykadrowane i naświetlone. I co ? - mam tendencję do robienia zbyt ciepłych zdjęć, a to spowodowało, że suknia młodej wyszła jak brudna. No i chłopaki sobie po mnie pojeździli. :mrgreen: Bo do ślubu to trzeba dbać o szczególy. A alakin ? - jak Go spotkam to obalimy C2H5OH :)

krzychru
20.10.08, 12:35
Racja moje zdjęcia rówież były ruszane dlatego bo suknia młodej była szara. nie mam doświadczenia z PhotoShoem dlatego rozjaśniałem całe zdjęcia co spowodowało masakryczne ziarno i "
dziwne" kolory.

krzychru
20.10.08, 13:06
Kolejne zmagania.
___Tym razem zdjęcie z serii "Ginący świat kolei", które zainspirowało mnie do kolejnych prac nad tym pomysłem.
Fragment szczytu dachu.
Stacja w miejscowości Pińsko w woj. kuj-pom.

Darekw1967
20.10.08, 13:48
____Tak niestety brak światła skłaniał mnie do mocnych rozjaśnień za pomocą komputera co spowodowało mocne ziarno i dodatkowo zmieniło balans bieli. Oryginalne zdjęcia wyszły w mocniejszej czerwieni gdyż w kościele jest dużo czerwonych witraży.

____Kadrowanie przyznaję lipa. Od dzisiaj będę zwracać na to uwagę. Nie byłem nawet proszony o robienie zdjęć na trym ślubie a robiłem tylko z miejsca gdzie stałem i nie chodząc po kościele. Gdybym mógł pokazał bym to inaczej ale nie miałem możliwości zrobienia innych kadrów :/
____Marzę o lampie jakiejś nie będę kłamać że nie stać mnie na razie na jakąkolwiek FL-kę a jedynie na jakiś starszy model z przejściówką odcinającą wys. napięcie.
____Przy okazji proszę o porady co zastosować najlepiej dla uzycia starych lamp w E-510??

Witaj !

Mi sie tez zdarza, ze wejdzie mi wiecej w kadr niz wizjer pokazuje ale
to w programie graficznym mozna odpowiednio wykadrowac.

Fotografuj na RAW-ach + JPG.

Co do balansu bieli masz ulatwiona sprawe bo
zazwyczaj suknia p.mlodej jest biala i wystarczy
wskazac przy rawie na recznym ustawianiu balansu bieli
na te suknie i bedziesz mial juz scene bardziej naturalnie kolorystycznie
oddana.

Ostatnio robilem zdjecia nocne w Bydgoszczy z mlodymi.
Mialem ciezki orzech do zgryzienia pogodzic wiele spraw na raz.




Co do lamp... Tanie sa lampy FOMEI z wyzwalaniem na foto-cele.
Cena w granicach 240 zl

FOMEI 328 DS Digital Flash


Pozdrawiam

krzychru
21.10.08, 07:39
Powiedzcie jak sie spisują lampy na foto celę/? Bo mogę zaraz taką mieć :) i czy warto??

krzychru
26.10.08, 14:22
Poproszę o wskazówi co do tego zdjęcia.

kasprzyk
26.10.08, 21:14
Cześć

Wszyscy wszystko napisali - zobaczysz że najlepszą metodą na robienie lepszych zdjęć jest "bycie" na forum. Jak pewnie po roku miałem jakąś pozytywną ocenę ;)
Kurcze pamiętam, jak kilka słów może zmienić podejście do życia - także byłem zdołowany - jeden życzliwy użytkownik spowodował to, że tu jestem i ogromnie cieszę się z tego hobby :)

Twoja wersja ulicy, podoba mi się i nawet wysoką bym ją ocenił, jakby nie słupy i druty po lewej. Osobiście nawet nie celuję na jezdnię, bo widzę ile takich strzałów robią wszyscy inni - a czym ja się mam wyróżnić .. ?

Ostatnia fota - zamurowały mnie oczy tej dziewczynki :shock: Jakby nie te wisiorki i ucięte lewe uszko - byłoby super!
Gdzieś na poprzednich fotkach miałeś także ładną modelkę - wykorzystaj to!
Powodzenia, wielu udanych "pstryków" życzę !

Pzdr

Rinho
27.10.08, 23:21
Kolejne zmagania.
___Tym razem zdjęcie z serii "Ginący świat kolei", które zainspirowało mnie do kolejnych prac nad tym pomysłem.
Fragment szczytu dachu.
Stacja w miejscowości Pińsko w woj. kuj-pom.

Ja subiektywnie - też jestem początkującym :grin:

Co ta fota dokładnie przedstawia? Przyznam, że odniosłem wrażenie, że ona jest obrócona o 90st w prawo. Może nieco szerszy kadr byłby bardziej czytelny..

Oczy tej dziewczynki z ostatniego zdjęcia są niesamowite. Popracuj trochę nad kadrowaniem i ustrzel ją raz jeszcze:wink:.

diabolique
28.10.08, 06:40
No cóż, znów będzie na mnie. Najwyraźniej nikt inny nie chce ci napisać prawdy.
Oczy nie są niesamowite. Są najwyraźniej wyciągane komputerowo, a czarne kropki w nich wyglądają jak czerwone oczy po redukcji.
Ogólnie fota wygląda koszmarnie, zwłaszcza cera dziewczynki. Jak po zbyt nachalnym rozjaśnianiu i jeżdżeniu suwakami. Pewnie to samo powie ci każdy, kto choć trochę dłużej obrabia foty w PS.
Jak widzisz, czepnąć się alakina za ostre słowa łatwo, trudniej zamiast niego powiedzieć prawdę o tej focie. Tłumnie walących tutaj forumowiczów z dobrzmi radami jakoś nie widać. Odczekałem kilka dni, licząc, że napisze ci to ktoś inny. Niestety...

krzwoj
28.10.08, 06:43
Modelka bardzo fajna, obróbka niestety kiepska - za alakinem.

chomsky
28.10.08, 09:53
No to mi dokopaliście ...
To moje pierwsze próby jakichkolwiek zdjęć w kościele mało tego paratem niedawno zakupionym. Uczę się dopiero obsługi, ludzie proszę zrozumcie...

Za pół godziny usunę swoje zdjęcia ale pozostawię by jeszcze ktoś przez chwilę mógł coś może mi poradzić.

Pozdrawiam urażonych. Sądziłem ,że tu właśnie mogę wrzucić moje początkowe zdjęcia ... myliłem się.

Z przykrością będę szukał innego miejsca na zamieszczanie moich prac pokazujących moje postępy.


Nie martw sie dokopywaniem, koledzy przesadzili, najwyrazniej nie doczytali w jakim dziale piszesz. Jestes na poczatku swojej fotograficznej przygody, wolno Ci wszystko.
Co do kadrow to zostawiaj wiecej powietrza szczegolnie przed postaciami, a nie za nimi ( chociaz by ukazac przebyta droge, w sensie symbolicznym, stosujemy taki zabieg jak pozostawianie powietrza za postaciami). Kadry nie musza byc tak ciasne, przynajmniej nie wszystkie. Ciasne kadry nie wygladaja najlepiej w przypadku gdy pokazujesz cale sylwetki.
Jesli masz dlugi tren u sukni, musisz zrownowazyc go dajac wlasnie ze dwa razy tyle miejsca z przodu. Najwlasciwszy bedzie wiec kadr poziomy, nie pionowy. Ten nie daje Ci szans.
Bardziej obficie bym te zdjecia naswietlil. Mniej by szumialy. Twarze sa zbyt opalone! Suknia ( nie wiem jaka byla w rzeczywistosci) chyba powinna byc bardziej biala.
Na swoim monitorze mam to wszystko w tonacji zbyt brazowej.
Czesc.ch.

krzychru
29.10.08, 00:27
No cóż, znów będzie na mnie.
A jak?? :)

\

Oczy nie są niesamowite. Są najwyraźniej wyciągane komputerowo, a czarne kropki w nich wyglądają jak czerwone oczy po redukcji.
Ogólnie fota wygląda koszmarnie, zwłaszcza cera dziewczynki. Jak po zbyt nachalnym rozjaśnianiu i jeżdżeniu suwakami. Pewnie to samo powie ci każdy, kto choć trochę dłużej obrabia foty w PS.
Jak widzisz, czepnąć się alakina za ostre słowa łatwo, trudniej zamiast niego powiedzieć prawdę o tej focie. Tłumnie walących tutaj forumowiczów z dobrzmi radami jakoś nie widać. Odczekałem kilka dni, licząc, że napisze ci to ktoś inny. Niestety...

Pokłony w Twoją stronę wodzu :cool:
Masz rację fota koszmarna , przesadzilem z za ciapaniem oczek i do tego te szumy. Obiecuję się poprawić ;)
Pozdrawiam.

diabolique
29.10.08, 06:33
Masz rację fota koszmarna , przesadzilem z za ciapaniem oczek i do tego te szumy.

Ciekaw jestem oryginału...

krzychru
5.11.08, 00:27
wiem, wiem niektóry sie obrażą ze taki temat ale prosze was o poradę co do używania flesza w takich warunkach. Używam lampy firmy FOMEI i są to moje pierwsze próby z tą lampą w "plenerze".

Dodam, iż była straszna mgła która często psuła efekt bo widać było strumień światła flesza który błyskał nieraz oddalony o 5 metrów od miejsca gdzie stał aparat.

http://images28.fotosik.pl/291/59a9a65e11328e79.jpg

Igorra
5.11.08, 06:55
Mi się podoba. Ogólnie całość fajnie wygląda )

krzychru
5.11.08, 09:28
Mam pytanko. Czy ktoś możne to po prostować? Nie wiem czy warto w takich tematach prostować i czy efekt będzie zadowalający ?

krzychru
6.11.08, 00:10
Mi się podoba. Ogólnie całość fajnie wygląda )

i tylko tyle?? :/ :)
Proszę o skarcenie lub jakieś uwagi :)

Igorra
6.11.08, 07:52
:) No więc mi przeszkadza ten podpis na białym tle. Oko tam wędruje niepotrzebnie :roll: No i jakby przesunąć roche w lewo żeby nie było tego słupka z prawej strony to tak "zamyka" jakby cmentarz. Bez tego byłby on taki "nieograniczone" (nie mogę słów dobrać:oops:) ale może wiesz o co chodzi ;) ale tak na podsumowanie zdjęcie przyjemne ;)

Takie podpisy jeżeli już chcesz możesz dawać takie jak u mnie ( zdjęcie w celu do plakatu... :P) Ale chyba taki podpis wygląda lepiej tylko troche mniejszy mógłby być ;)
A na prostowaniu sie nie znam :eek:

diabolique
6.11.08, 08:27
wiem, wiem niektóry sie obrażą ze taki temat ale prosze was o poradę co do używania flesza w takich warunkach. Używam lampy firmy FOMEI i są to moje pierwsze próby z tą lampą w "plenerze".

Dodam, iż była straszna mgła która często psuła efekt bo widać było strumień światła flesza który błyskał nieraz oddalony o 5 metrów od miejsca gdzie stał aparat.


Do takich zdjęć nie używa się flesza tylko statywu.
Mam wrażenie, że zdjęcie jest nieostre. W dodatku brakuje jakiegoś "motywu przewodniego", co czyni z foty jednorodną papkę. Jak RMF FM - jednym uchem wpada, drugim wypada, nie pozostawiając ani krzty refleksji.

krzychru
6.11.08, 16:45
Zdjęcie pochodzi z aparatu bez zadnej obróbki poza pomniejszeniem. A statyw był. ;)
Bez lampy było ciemno a gdybym chciał uzyskać takąjasność jaką mam teraz to znicze były by przepalone a w innym przypadku nagrobki czarnymi plamami..
Takie moje tłumaczenie ;)

Podpis robiłem w Paincie :grin: dlatego taki "okropny". nie umiem jeszcze robić takich w Photo Shopie.
Mogłem obciąć przed pokazaniem tutaj.
PS ; Zdjęcie robione na jedną ze stron poświęconych mojemu miastu. Po to ten podpis.

Igorra
6.11.08, 18:34
Ja też nie robie w photoshopie. ;)
Image Signature ten programik szybko zrobi podpisy jaką czcionką będziesz chciał i wielkość. łatwy w obsłudze ;)

kasprzyk
6.11.08, 19:01
PS ; Zdjęcie robione na jedną ze stron poświęconych mojemu miastu.

To tłumaczy fotkę ;)

Osobiście nawet nie podchodzę z aparatem do takich tematów - może mam za małe umiejętności, albo brak pomysłu. Żeby tutaj zachwycić zdjęciem, trzeba wznieść się na wyżyny, bo inaczej fotka wychodzi taka jak miliony innych pstryków z tego dnia. Ta mnie także nie zachwyciła.
Pozdrawiam

krzychru
14.11.08, 01:08
W drodze do pracy rano nastał mnie taki oto widoczek ... :)

Tytuł zdjęcia to "Po co ja poszłam" czyli "W zapomnieniu o życiu"

Bodzip
14.11.08, 07:41
Dla mnie tytuł którego użyłeś jest całkowicie niezgodny ze zdjęciem. Na zdjęciu widać energię i determinację tej starszej Pani.
A fotografia naprawdę przyjemna :)

kasprzyk
14.11.08, 08:02
za Bodzip ;)

pzdr

diabolique
14.11.08, 08:54
jeden krok za wcześnie

Krzysiek.T
14.11.08, 15:18
Fakt tytuł do bani, ale fota dobra

maj0nez
14.11.08, 15:23
babcia dobra :)

nevra
14.11.08, 19:21
Babcia ok. :)

Trzeba było seryjkę strzelić.

jolly
14.11.08, 19:33
Zdjęcie z babcią naprawdę dobre. Mglisty poranek, pewnie zimny, że psa by z domu nie wypędził, a ona idzie z taką werwą.

Kaz de Wro
14.11.08, 19:36
Babcia broni się sama ;-)

krzychru
17.11.08, 15:39
Tym razem mam fotkę "Street foto". Ustrzelona gdzieś na szubińskim odpuście ;)
Powiedzcie czy kadr jest dobry. Czy może lepiej było by uciąć bardziej dół bez nóżek dziecka? Tak jak w drugim zdjęciu ...

krzychru
19.11.08, 00:34
puk puk puk... czy jest tu ktos zainteresowany oceną tych kadrów?

krzychru
19.11.08, 11:04
puk puk puk... czy jest tu ktos zainteresowany oceną tych kadrów?
;)

voovoo2
19.11.08, 11:06
Zdjecie starszej pani swietne.

marecki
19.11.08, 11:15
j.w. a ostatnie mało ciekawe.

K_Puchatek
19.11.08, 13:23
Z ostatnich "Babcia" świetna, widać zdecydowanie, dziarski krok - dobre - tylko tytuł mi kompletnie nie pasuje, ostatnie tek sobie - jakoś nie przemawia do mnie...(choć z tych dwóch wybrałbym drugie)
Pozdrawiam

helmuth
19.11.08, 15:27
...ostatnie tek sobie - jakoś nie przemawia do mnie...(choć z tych dwóch wybrałbym drugie)
Może jeszcze ciaśniej, żeby głównym tematem była twarz dziecka z malującymi się na niej emocjami a nie plecy ojca :roll: Może WB?

krzychru
19.11.08, 16:41
Więc może poprawię troszeczkę i może teraz inaczej to trafi do odbiorcy ...?

radlakos
19.11.08, 16:45
ostatnie świetne - rzeczywiści gdyby babcia znalazła się w centrum kadru było by świetniej ;)

eee coś nie ten teges mi się wyświetliło, jednakże chodzi o zdjęcie z babcią:):roll:

helmuth
19.11.08, 16:56
No to teraz piękny znaczek pocztowy zrobiłeś ;)

krzychru
19.11.08, 17:01
Dziękuję za pomocne wskazówki ...

krzychru
23.11.08, 01:58
Dzisiaj wykonane.
Czy dostatecznie oddaje emocje ?

kasprzyk
23.11.08, 09:08
Dzisiaj wykonane.
Czy dostatecznie oddaje emocje ?
owszem,
a gdzie właściciel - poszedł do baru ? ;)

yac
23.11.08, 13:36
Pies trochę smutny . Babcia super, kiedyś był taki utwór ;"szoruj babciu do kolejki " / Z.Laskowik o ile się nie mylę /

krzychru
24.11.08, 01:59
Proszę poradźcie w kwestii tego zdjęcia
Jak oceniacie jego ogół pod względem obróbki?
To moje początki z PS ;)

666cin
24.11.08, 09:05
Bardzo pozytywne foto:) tylko rzuca mi sie w oczy jedno ciemniejsze oko:>

diabolique
24.11.08, 09:29
DOBRA RADA: Przed publikacją foty obejrzyj ją na jakimś słabym laptoku (ja mam np. do tych celów służbowy Amilo Pro). Widać wtedy wszelkie niedoróbki (np. w przejściach tonalnych), które umykają na monitorach o dobrych parametrach. Pamiętaj, że każdy ogląda fotę na swoim a nie twoim monitorze.

(Na moim lapku modelka ma sine czoło z fioletową pręgą a policzki pomarańczowe...)

PS. Dobry kadr

666cin
24.11.08, 10:00
a moze to taki make-up;)?

krzychru
24.11.08, 12:13
Dopiero się uczę PS więc dziękuję za rady ;)

Bodzip
24.11.08, 13:26
Na moim ez T710BH nic nie widać - zobaczę jeszcze w domu. A kadr mi się podoba, ładna dziewczyna.

666cin
24.11.08, 19:44
monitorek mam tegoroczny:) a wyraznie widac pomaranczowe poliki:)

Wiejo
24.11.08, 19:56
Portret ma pozytywne przesłanie i przyjemnie się ogląda. Faktem jest też, że różnice w kolorze twarzy widoczne.

Bodzip
24.11.08, 20:07
No, w domu mój Asus pokazuje inny odcień na policzkach, na czole nic nie widać - żadnej pręgi. Jednak kobitki mają lepsze oczy od nas :-P

krzychru
27.11.08, 16:37
DOBRA RADA: Przed publikacją foty obejrzyj ją na jakimś słabym laptoku (ja mam np. do tych celów służbowy Amilo Pro). Widać wtedy wszelkie niedoróbki (np. w przejściach tonalnych), które umykają na monitorach o dobrych parametrach. Pamiętaj, że każdy ogląda fotę na swoim a nie twoim monitorze.

(Na moim lapku modelka ma sine czoło z fioletową pręgą a policzki pomarańczowe...)

PS. Dobry kadr


Taki moje tłumaczenie policzków....
Otóż na jej lewym policzku była zajefajna plama wypalona przez
słońce i policzek został zrekonstruowany. Dlatego możne nie bardzo
to mi wyszło. Muszę popracować nad umiejętnością pracy nad
balansem bieli w tymże programiku ;P
Nauka w toku.

Jeszcze raz dziękuję za opinie.
Pozdrawiam. Kris.

krzychru
28.11.08, 01:26
Proszę o podpowiedzi co do tego dzieła ...

666cin
28.11.08, 08:31
moim zdaniem ciekawa kolorystyka, ale sama postac jest jakas wyblakła:>?

Wiejo
28.11.08, 12:11
Zdjęcie może się podobać. W tym przypadku zastosowałbym winiete mniej zaokrągloną u góry i taką samą w dolnym prawym rogu. Uporządkowałaby ona bieg oświetlenia z prawej góry w dolny lewy dodatkowo podkreślając postać. Dodatkowo trochę mniejsze krycie winiety na jej brzegach.

J.Graph
28.11.08, 12:12
Na winiecie sie nie znam ...
Zdjęcie dobre ale moim zdaniem za dużo nasycenia ... ;)

krzychru
1.12.08, 22:46
Co powiecie o tym karze?
nie lepiej byłoby gdyby postać była lekko pod kątem?

Wiejo
2.12.08, 07:26
Bardzo sympatyczne.

krzychru
2.12.08, 11:57
Tu mam w trochę innych tonacjach i proszę powiedzcie czy popełniłem jakieś błędy przy tej zmianie?

bigpapa666
2.12.08, 17:07
ok wykasowane.

Igorra
2.12.08, 17:12
krzychu- za potretach sie nie znam ale jak tak patrze amatorskim okiem to fajnie ;)

emm nie zbyt rozumiem o co chodzi z dodaniem ostatnich zdjęć przez bigpapa666 :roll: jeśli chcesz wrzucić fotki do oceny załóż swój wątek :roll:
:?::!::?:

bigpapa666
2.12.08, 17:19
sorry jeszcze trochę się nie połapałem co i jak... dzięki za radę, myślałem że to ogólny :oops: Na drugi raz będę wiedział:roll:

kasprzyk
2.12.08, 17:58
krzychru, bardzo sympatyczne, trochę za dużo dołu - ale nie wiem jak to ciąć ;)

bigpapa666 - po prostu usuń fotki z tego wątku - chyba, że nie przeszkadzają autorowi - i załóż nowy temat.
pozdrawiam

bigpapa666
2.12.08, 18:53
Dzięki, pozdrawiam.:wink:

krzychru
8.12.08, 01:41
Poproszę porad odnośnie tego zdjęcia.
PS: Nieostrość zamierzona!!! proszę opienie odnośnie kadru itd ;)

666cin
8.12.08, 10:05
jak dla mnie kadr sam w sobie ciekawy, przeszkadzają mi jedynie te jakieś ramy? bo bokach zdjęcia.
No i co sie stało pod oczami:>? chyba chciałeś je wyostrzyć w Ps?

krzychru
8.12.08, 11:32
zdjęcie jest odbiciem w lustrze i to rama lustra po prawej a z drugiej plama światła padającego z okna :)
Tak to moje wypociny w PS-ie dlatego jeszcze sie kaleczę i bez wyostrzania oczu też wygląda przyzwoicie.

Bodzip
8.12.08, 19:17
Wygląda jak stere zdjęcie sprzed 30 lat. Podoba się

Wiejo
8.12.08, 20:58
Dorotka1 bardzo sympatyczne i może się podobać z uwagi na dużą dozę naturalności. Ostatni portret w którym pasuje mi wszystko od pomysłu do wykonania ale zastosowana nieostrość, pozbawiła go wyrazu. Moim zdaniem szkoda.

krzychru
9.12.08, 01:53
i kolejne zmagania z PS em.

proszę o uwagi ...

krzychru
12.12.08, 09:08
Tutaj w wersji B&W i lekkim rozjaśnieniu ...
Sądzę, że chyba lepiej??

666cin
12.12.08, 10:57
jak dla mnie za malo kontrastowy ten bw:> troche mdly.
A ujecie samo w sobie pozytywne:)

krzychru
13.12.08, 02:26
To kolejna fotka z zabawy z PS
Poradźcie proszę jakie błędy popełniam?

grizz
13.12.08, 09:04
Ostrości brak - zdjęcie jest mdłe i wyprane ze szczegółów.

black_bird
13.12.08, 09:54
Ono sie dobre nie urodziło, fatalne cienie i kolorystyka ..

krzychru
13.12.08, 10:18
Ono sie dobre nie urodziło, fatalne cienie i kolorystyka ..

Skąd takie przekonanie????
Oryginał jest bardzo ostry obecne zdjęcie po prostu rozmyłem wyostrzając tylko oczy usta i brwi. Reszta tak jak widać

Cienie to kwestia obróbki , lepszej lub gorszej.
W końcu się dopiero uczę.

krzychru
13.12.08, 10:24
Tutaj w całkiem innej tonacji ... Może tak będzie lepiej??

black_bird
13.12.08, 19:52
Malo prezycyjnie okresliłem, o które zdjecie mi chodziło - o 9.jpg, tam przebarwienia pomarańczy i zółci są za mocne, niszczą całe foto, te nastepne zdjecie juz duzo lepsze ..

najaro
29.12.08, 16:39
To kolejna fotka z zabawy z PS
Poradźcie proszę jakie błędy popełniam?

Witam
Jeśli mówimy o zabawie PS a nie o tym jakie jest zdjęcie, to może (jeśli nikt nie widzi przeciwwskazań) napisz JAK to zdjęcie "poprawiałeś" w PS.
Dla mnie też portret na zdjęciu 9 w BW jest jakiś taki "wyprany". Zakładam że zrobiłeś to po prostu zmieniając obrazek na tryb szarości a nie np stosując warstwę korekcyjną -> mieszanie kanałów w trybie monochromatycznym.
Zrobiło się nieco OT - może by na zabawy z PS'em założyć nowy wątek ?

Pozdrawiam

B2irdy
30.12.08, 22:32
Ogólnie te zdjęcia wyglądają jak jakieś sztuczne, pierwsze jakieś mocno przebarwione. Co do tych ostatnich są lepsze mówię o tych w B&W, jednak i tak w miniaturkach z daleka wyglądają jak rysowane.

krzychru
26.02.09, 01:44
poproszę o opinie :)
Pozdrawiam przy okazji ...

2em
26.02.09, 08:30
Co tu opiniować - przepalona maska i krzywe to to stoi. Mbie się nie podoba.

black_bird
26.02.09, 09:11
przepaleń drastycznych nie ma, mozna tak ...moze tylko kadrowałbym lekko z boku

Wiejo
26.02.09, 10:06
Z portretów i ich przeróbek fotka kopia6 jest bardzo przyjemna w odbiorze przez naturalizm bw i niezafałszowaną urodę modelki. Z ostatniego które nie za bardzo wiem jak zinerpretować to oznakami wesela są napis na tablicy rej. i baloniki. Zdjecie technicznie bez uwag ale czy odzwierciedla weselny nastrój.

kojot3.0
26.02.09, 12:18
Dla mnie oczy modelki troche za bardzo białe, bardzo nienaturalne . Za dużo ciut PS. Ale reszta fajna. Fota z autem, raczej na nie.

krzychru
3.03.09, 16:55
Kolejne do objechania ;)
PS: nie zważajcie na podpis ale na kolorystykę i kadrowanie...

Pozdrawiam. Kris.

krzychru
3.03.09, 23:16
proszę zróbcie to dla mnie :>

sajonara
4.03.09, 00:04
Ja sie tam mało znam na fotografii, ale nie bardzo mi sie widzi ostatnia fotka, bo:
a/ sukienka przepalona
b/jeśli sukienka taka ma być i stanowić rozmyte tło dla pierwszego planu \bukiecik\ to ten bukiecik też mi sie nie podoba bo się za bardzo rozmył na brzegach (blur z PSa?) - a w każdym razie jakos tak nienaturalnie wygląda zwłaszcza w górnej części
Tak sobie jeszcze pomyślałem że być może to wina pomniejszenia zdjecia, ale ono całe jakies takie mało ostre i wyraźne sie wydaje
PS ogladałem wcześniejsze zdjęcia z modelkami i wydaja mi się fajne (zdjęcia też oczywiście :)

krzychru
4.03.09, 11:19
więc teraz coś dla odmiany :

rocco
4.03.09, 11:29
Fajna :)
Daje po gałach i lekiego oczopląsu dostałem ale mi się podoba.

dreptak
4.03.09, 12:02
Trudno ocenić tę pracę . Zdjęcie to nie jest, raczej praca o artystycznych ambicjach, a to się trudno ocenia.

Fakt, faktem że włożyłeś w nią i pomysł i trochę pracy . Mi się podoba choć faktycznie oczopląsów można dostać. Gdyby nie te dwa noski podobało by mi się jeszcze bardziej. J

kasprzyk
4.03.09, 22:11
Mi się podoba, szkoda, że nie zarysowały się całe ręce.
pzdr

krzychru
7.03.09, 23:23
Gdyby nie te dwa noski podobało by mi się jeszcze bardziej. J

Nosek poprawiony i w galerii publicznej można zobaczyć;)

Tymczasem jedno z kiedyś pstrykniętych.


Wiem wiem, ziarno i nieostro... :-x
Zrobione obiektywem Jupiter 135 m42

krzychru
7.03.09, 23:26
na dodatek pan młody wygląda jakby dostał krzyżem po głowie :D ;)

kateb
8.03.09, 10:07
Jakby to powiedzieć... ten krzyż stał się głównym elementem zdjęcia, wyrasta z głowy młodej i daje po głowie młodemu ;D to raczej do humoru można zaliczyć.

A te czarno białe odcienie są takie smutne i pogrzebowe.

krzychru
9.03.09, 00:01
Co myślicie o tej fotce??

krzychru
24.04.09, 15:55
Poproszę o opinię :)

droplet
24.04.09, 16:32
kateb już to napisał, smutne masz te zdjęcia ślubne.
Mógłbyś je numerować.
Pozdrawiam

krzychru
24.04.09, 16:41
A technicznie?? :] Zapraszam na moją stronę www.
Tam będzie więcej wesołości ;) Tutaj chcę pokazywać nie tylko wesołość.

MicSzu
24.04.09, 17:36
Ech.. przepraszam, ze pytam.. ale nie mogę sie powstrzymac-->ludzie Ci płacą za zdjecia?

malenka1
25.04.09, 16:22
proszę zróbcie to dla mnie :>- wcześniej bylo: kolejne do objechania...
Nie jestem znawcą więc mogę tylko swoje subiektywne odczucia przekazać! Dostałeś po tyłku i reagujesz cynizmem a to nie tak, broń swoich fotek ale słuchaj rad ludzi, którzy się znają! Trzeba przyjmować na klatę i przemyśleć! Zobacz galerie tych , co krytykują a zobaczysz, że wiedzą co robią!
Takich zdjęć ze ślubu osobiście bym nie chciała ale masz kilka innych, które fajnie się ogląda(babcia-rewelka, droga z fajnym niebem, kilka portretów) i o to chodzi!
Sama się uczę więc nic o kadrach i technice nie napiszę, chyba każdy tutaj kocha to co robi więc wytrwałości życzę!
Dziewczynka z tymi pięknymi oczkami jeśli nie upiększona w programie to warta uwieczniania częściej!
tyle od amatorki
pozdr

grizz
25.04.09, 20:06
Poproszę o opinię :)

Jakośc paskudna.

luc4s
25.04.09, 23:40
Powiem tak, ślubne.... wieje nudą.

diabolique
13.08.11, 09:50
Jak ktoś zauważył, głaskanie po głowie za te foty mogłoby utwierdzić autora w przekonaniu, że zrobił to w miarę nieźle i następnym razem próbować szukać zleceń za pieniądze. Znane są takie przypadki.


No proszę, tak sobie wędruję po zakamarkach forum i widzę, że krzychru tłucze foty ślubne aż miło.
Krzychru jeśli bywasz na forum czy zechcesz ocenić swoje pierwsze foty w tym wątku? :grin:

krzychru
29.07.12, 11:13
Foty wtedy były na miarę moich możliwości a i obecnie takie robię czyli na miarę moich możliwości.
Dłuto niby te same ale inaczej rzeźbi.

Pozdrawiam.