PDA

Zobacz pełną wersję : Wywoływanie RAW & EXIF

Yarek1971
10.09.08, 09:59
Witam.

Mam małe pytanko do klubowiczów, jestem właściwie początkującym amatorem w RAW, ale ostatnio się zająłem troszkę wywoływaniem fotek z RAW. Spotkał mnie jeden problem i niestety brakuje mi wiedzy. A mianowicie w czasie wywoływania mam możliwość zmiany ustawień np. Ekspozycja i wszystko jasne ale jeśli zmienię ekspozycja na (+1 EV) i zapisuje to potem w postaci tiff, albo jpg, to się okazuje że w EXIF nadal mam 0.00. Żadna zmiana w programie do wywoływania nie jest widziana w EXIF-e co np. w HDR jest dość istotne. Wywoływałem w 2 programach Adobe CS3 i Olympus Master ( w tym drugim zaznaczone było zapisywanie tiff+EXIF) i nadal żadnej zmiany. Czy ja cos pomijam, czy to normalne.:?:

Pozdrawiam
Jarek

grizz
10.09.08, 10:09
to jest normalne.

Exif mówi o zdjęciu zrobionym, a nie przerobionym...

zresztą jak robisz dla zdjęcia +1 i chcesz z jednego rawa robić hdr, to nie jest to hdr ;)

Yarek1971
10.09.08, 10:23
Tak też myślałem, ale na stronie olympusclub jest artykuł mówiący o HDR i tam autor napisał że używa RAW potem je wywołuje z EXIF z zmianą EV, zapisuje i przeważa w HDR. Więc chciałem to sprawdzić, ale spotkałem się z tym że mam wszędzie EV 0,00.

"Każdy program wywołujący RAWy powinien zdać egzamin (testowałem na: OlympusViewer 1.5 / OS 1.x / OS 2.x / dcraw).
Zdjęcia zapisuje w 8 bitowych TIFFach które posiadają EXIF (program łączący posiada wtedy informacje o odstępie miedzy ujęciami, nie trzeba tego ustawiać ręcznie).
"
Cytat z artykułu, ale nie wiem czy autor ma na myśli EV.

Dzięki za odpowiedź, trochę mi to wyjaśnia.

helmuth
10.09.08, 11:10
...potem je wywołuje z EXIF z zmianą EV, zapisuje i przeważa w HDR. Więc chciałem to sprawdzić, ale spotkałem się z tym że mam wszędzie EV 0,00.