Zobacz pełną wersję : Jaka lampa - co kupić
Witam wszystkich dopiero teraz
Od miesiąca jestem posiadaczem E-520 dual kit, jestem początkującym w sferze lustrzanek, wcześniej pstrykałem kompaktem sony, a jako że raczkuje mam pytanie
chcę dokupić lampę błyskową do aparatu, niedrogą przedewszystkim, ale wystarczającą na potrzeby czysto amatorskie
wbudowana lampa mi nie odpowiada, bo widać cienie obiektywu przy foceniu, stad chęć zakupu zewnętrznej
Co w tej kwestii możecie mi polecić - nie znam się nic a nic na lampach a ceny rzędu kilkuset do 1,5 tys. zł. mnie przerażają
nie potrzebuję nic wyszukanego, wyrafinowanego
Wybór jest dość prosty jak nie chcesz dać powyżej tysiaka. Masz praktycznie do wyboru tylko dwie dobre lampki: FL36R Olympusa i 48 AF-1 Metz'a. Porównaj je sobie sam najlepiej. Zapewne z jednej jak i drugiej będziesz zadowolony.
Na temat lamp sporo dyskutowano na forum.
Powiem tak - nie otrzymasz jednoznacznej, satysfakcjonującej odpowiedzi - jedni stawiają na jakość, inni na kompatybilność systemową, inni na niską cenę, choćby kosztem braku automatyki...
Metza 48 AF-1, to dobra lampa.
dziękuję wszystkim
ale jeszcze mam pytanie - laika zupełnego
przeczytałem że lampa metz jest programowalna, czy w takim razie po zakupie takowej mogę ja od razu uzywać, włozyć w sanki i pstrykać
czy coś muszę programować
ceny obydwu lamp są porównywalne
NightCrawler
2.09.08, 10:24
Potwierdzam Metz jak najbardziej. Lampa dobrze wykonana, dziala bez zarzutu, w porownaniu do FL36 laduje sie o wieeele szybciej.
dziękuję wszystkim
ale jeszcze mam pytanie - laika zupełnego
przeczytałem że lampa metz jest programowalna, czy w takim razie po zakupie takowej mogę ja od razu uzywać, włozyć w sanki i pstrykać
czy coś muszę programować
ceny obydwu lamp są porównywalne
Nic nie musisz programować ;) Mozesz używać i cieszyc się fotkami.
Programowalna oznacza tylko tyle, ze można będzie do niej wgrywać nowy firmware. Jak się ukaże.
Ja używam lampy manualnej Metz 36C-2 - cena jak za darmo:)