PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie negatywy do zdjęć przyrodniczych?



sławekb
22.08.08, 16:08
Jakie byście polecili kolorowe negatywy (135) do zdjęć typowo przyrodniczych. Na razie nie chcę się bawić slajdami a chciałbym uzyskać dobre nasycenie kolorów. Kto mnie trochę zna na forum to wie jakie zdjęcia robię, głównie zwierzyna gruba.
W grę wchodzi głównie czułość iso 400 ale jak ktoś ma dobre doświadczenia z iso 200 to też proszę o opinię.

suchar
22.08.08, 20:54
Hm, niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia z kolorowymi negatywami, bo używam głównie Reali 100. Daje ona bardzo dobre, nasycone barwy, ale to setka. Poleciłbym Ci jakieś slajdy (np. Provię 400), ale piszesz, że na razie nie. Chyba niestety Ci nie pomogę, bo nie chcę doradzać czegoś, czego nie używałem.
Pzdr

Drughi
22.08.08, 21:02
Fujicolor Superia X-TRA 400

henry1
22.08.08, 21:06
Witam !

Fuji PRO 400.

Pzdr

sławekb
22.08.08, 21:20
Witam !

Fuji PRO 400.

Pzdr

Właśnie zwróciłem uwagę na tą sztukę ale w opisach radzą ją do zdjęć ślubnych i portretów??
Używał ktoś w innych zastosowaniach?? Jak z nasyceniem barw?

dzemski
22.08.08, 21:33
a może jakiś diapozytyw ? Np. Velvia.

suchar
22.08.08, 21:39
a może jakiś diapozytyw ? Np. Velvia.


Na razie nie chcę się bawić slajdami a chciałbym uzyskać dobre nasycenie kolorów.

To raz, a po drugie Velvia to maks 100, a miało być 400 lub ew. 200.

sławekb
22.08.08, 21:40
a może jakiś diapozytyw ? Np. Velvia.
Sam nie wiem. Niektórzy twierdzą że używanie diapozytów do robienia odbitek jest bezsensu ale głównie chodzi mi o to że nie mam z tym doświadczenia.
Teoretycznie mógłbym spróbować bo światłomierz w F80 podobno jest bardzo dobry. Ale gdzie to później wywołać itd.?? U mnie na miejscu w Labach nikt nie chce gadać o slajdach nawet

dzemski
22.08.08, 21:43
Typowe laby omijaj, idź do Fotoatelier z klasą i tradycją.

Swojego czasu wrzuciłem na forum link do PDF'a z katalogiem filmów i ich opisem, ale nie mogę teraz znaleźć.