Zobacz pełną wersję : Olympus fe-240 tryb nocny? śnieżenie
Witam !
Dziś nabyłem aparat Olympusa, model fe-240. Chciałem zrobić zdjęcie księżyca który ukazał się na niebie.Ale z trybów nocnych znalazłem tylko - Tryb nocny portretowy(czy coś w tym rodzaju)Czasem był taki efekt ze zrobił zdjęcie, i musiałem jeszcze czekać aż taki pasek się załaduję i efekt końcowy był taki że księżyc rozmazał się,podwoił się i potroił.Jeśli ustawiłem tryb "anty wstrząsowy" zdjęcie zapisało się odrazu ale w obydwu przypadkach były przekłamania kolorów; albo za ciemno albo za jasno.Jestem początkującym, słyszałem że jest coś takiego jak ISO i podobno służy to do tego że gdy jest ciemno i lampa błyskowa nic nie da (bo obiekt jest za daleko) to włącza się ten tryb i zdjęcie nie powinno być poruszone, Jak WŁĄCZYĆ ten tryb ? Szukałem w instrukcji i nic na ten temat nie ma. Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem czy mam zwracać aparat czy co ? Z góry dziękuję za wszystkie pomoce i wskazówki
Pozdrawiam ;)
EDIT:
Zapomniałem dodać że w większości wykonanych zdjęć obraz jest zamazany i/lub zaśnieżony (widać pixele)
Wnioskuję, że nie masz pojęcia o fotografii. Podejrzewam też, że aparat ten nie ma trybów A/S/M co trochę komplikuje sprawę.
Nie wiem szczerze mówiąc jak bez tego się obejść. Może korekta ekspozycji na minus i niskie iso da rade? Ale jaki tryb to nie mam pojęcia.
Proponuję jednak zacząć od lektury książek o podstawach fotografii. Wiele zagadek Ci sie wyjaśni. Pożniej uważnie instrukcja obsługi i na forum już z konkretnym pytaniem jak Czegoś z lektury nie zrozumiesz. Takie pojęcia jak ISO, przysłona i podobne to zupełne minimum które warto znać.
Pozdr.
rzeczywiście, nie znam się na fotografi.Ale co w takiej sytuacji mam zrobić? Czy w tym modelu jest to do poprawienia(zmiana ustawień) Czy to taka przypadłość ? Pozdrawiam
Aparat nie zrobi za ciebie zdjęcia:)
Dluga ekspozycja na statywie na małym ISO z wyzwalaczem żeby nie poruszyć... Do reszty musisz dojść sam.