PDA

Zobacz pełną wersję : Szukam prostszego programu do obróbki zdjęć niż Photoshop

CameraCat
15.12.25, 15:15
Cześć wszystkim!
Jestem zupełnym nowicjuszem w temacie edycji zdjęć i Photoshop wydaje mi się strasznie skomplikowany. Czy ktoś mógłby polecić jakiś prostszy program, w którym łatwo można poprawić kolory, przyciąć zdjęcia czy dodać jakieś efekty? Z góry dzięki za wszystkie propozycje!

wyszomir
15.12.25, 15:20
Na początek przyjrzyj się darmowemu programowi Faststone Image Viewer. Do prostych zadań typu przycięcie lub globalna korekta kolorów wystarczy.

CameraCat
15.12.25, 15:26
Dzięki! Mam już ten program, ale szukam czegoś bardziej zaawansowanego, w czym można robić fotomontaże, usuwać różne obiekty i coś w tym stylu.

Bodzip
16.12.25, 10:04
Może Gimp ?

CameraCat
16.12.25, 15:25
Bardzo dziękuję! GIMP wygląda dobrze, czytałam też o Photopea i Photoworks, trzeba wypróbować wszystkie te opcje. Jeszcze raz dziękuję!

zis777
20.12.25, 19:45
Zobacz Affinity Studio. Jest teraz za darmo, ale nie wiem czy jest prostszy

heyahero
3.02.26, 11:58
Ja dodam od siebie czeski Zoner Studio. Testuję go sobie właśnie. Ma dwa moduły: Develop - odpowiednik pracy np. z Lightroomem i Editor - prosta praca na warstwach niczym w Photoshopie. Dobrze ogarnięte podstawowe funkcje wywoływarki plus parę ciekawych opcji AI. Automatyka działa zadziwiająco dobrze. Maski AI w module Develop cholernie ułatwiają obróbkę! Ogólnie polecam, choć nie znam go na tyle, by doradzać w pracy w nim. Jest też dobrze zoptymalizowany jak na tego program i na moim leciwym łapki pracuje się w nim dość sprawnie.
Znajdź sobie na YT filmy, które wypuścił o Zonerze Przemysław Igiel - to dobre wprowadzenie. Program nie jest darmowy, ale po dość krótkim trialu (tylko 7 dni) przyszła mi oferta ze zniżką, także można go wyrwać w granicach 200zł lub niżej (subskrypcja na rok z opcją przedłużenia ze zniżką).

zbyma72age
3.02.26, 13:11
Proponuje jednak Photopea freeware nie potrzeba instalować.

cissic