Zobacz pełną wersję : Szukam prostszego programu do obróbki zdjęć niż Photoshop
Cześć wszystkim!
Jestem zupełnym nowicjuszem w temacie edycji zdjęć i Photoshop wydaje mi się strasznie skomplikowany. Czy ktoś mógłby polecić jakiś prostszy program, w którym łatwo można poprawić kolory, przyciąć zdjęcia czy dodać jakieś efekty? Z góry dzięki za wszystkie propozycje!
Na początek przyjrzyj się darmowemu programowi Faststone Image Viewer. Do prostych zadań typu przycięcie lub globalna korekta kolorów wystarczy.
Dzięki! Mam już ten program, ale szukam czegoś bardziej zaawansowanego, w czym można robić fotomontaże, usuwać różne obiekty i coś w tym stylu.
Bardzo dziękuję! GIMP wygląda dobrze, czytałam też o Photopea i Photoworks, trzeba wypróbować wszystkie te opcje. Jeszcze raz dziękuję!
Zobacz Affinity Studio. Jest teraz za darmo, ale nie wiem czy jest prostszy
Ja dodam od siebie czeski Zoner Studio. Testuję go sobie właśnie. Ma dwa moduły: Develop - odpowiednik pracy np. z Lightroomem i Editor - prosta praca na warstwach niczym w Photoshopie. Dobrze ogarnięte podstawowe funkcje wywoływarki plus parę ciekawych opcji AI. Automatyka działa zadziwiająco dobrze. Maski AI w module Develop cholernie ułatwiają obróbkę! Ogólnie polecam, choć nie znam go na tyle, by doradzać w pracy w nim. Jest też dobrze zoptymalizowany jak na tego program i na moim leciwym łapki pracuje się w nim dość sprawnie.
Znajdź sobie na YT filmy, które wypuścił o Zonerze Przemysław Igiel - to dobre wprowadzenie. Program nie jest darmowy, ale po dość krótkim trialu (tylko 7 dni) przyszła mi oferta ze zniżką, także można go wyrwać w granicach 200zł lub niżej (subskrypcja na rok z opcją przedłużenia ze zniżką).
Proponuje jednak Photopea freeware nie potrzeba instalować.
Jeśli mam być szczery to PS jest banalnie prosty. Tu nie ma żadnej filozofii. Prosty tutek na YT tłumaczy wiele i otwiera masę możliwości. Z pakietu Adobe proponuję Lightroom