Zobacz pełną wersję : Zmiana E-PM2 na kompakt
Siemka
Od wielu lat użytkuję zestaw E-PM2 + kitowy obiektyw 14-42 mm oraz stałkę 17 mm.
Fotografia podróżnicza. Architektura. Krajobrazy. Wnętrza itd.
Tak sobie teraz przysiadłem do neta i stwierdziłem, że przespałem temat.
Zacząłem czytać o Lumix DMC-LX100 i w sumie myślę, że mogłem zmienić w/w zestaw na tego Lumixa. Żadne pojedyncze szkło z M.Zuiko i nie da mi tego zakresu o takim świetle. Pomijam już dodatkowe parametry puszki z porównaniu z E-PM2. Ceny szkieł PRO jak dla amatorskich zastosowań trochę mnie dobijają. Czy dobrze sądzę?
DMC-LX-100 da się zdobyć jedynie z drugiej ręki co nie specjalnie mnie się podoba. Sprawdzałem czy jest coś podobnego obecnie na rynku. Wpadł mi w oko kolejny Lumix DC-FZ1000 II EP z 1’’ matrycą (wersje tego modelu są różne). Kosmiczny jak dla mnie zakres ogniskowej. Światło trochę mniejsze niż LX-100 ale nic podobnego nie znalazłem. Co myślicie o tej koncepcji?
Pozdrawiam
Zmiana z matrycy m4/3 na mniejszą matrycę 1" spowoduje że dla uzyskania tej samej jakości obrazu będziesz musiał używać niższej czułości ISO - zatem mimo zastosowania jaśniejszego obiektywu czasy ekspozycji wiele się nie zmienią. Mniejsza matryca to również większa głębia ostrości - zatem tu również jaśniejszy niż dotąd używany obiektyw nie będzie automatycznie oznaczał mniejszej głębi ostrości.
Gdybyś rozważał FZ1000 - zwróć uwagę na jego ciężar i rozmiary. To duży i ciężki aparat - zdecydowanie większy niż E-PM2 z kitowym obiektywem. Kolejna kwestia to to że za ogromny zakres ogniskowych superzooma płaci się jego jakością optyczną - ale używany przez Ciebie kitowy 14-42 też orłem jakości nie jest więc być może jakość zdjęć z FZ1000 okaże się wystarczająca dla Twoich potrzeb.
Zarówno LX-100 jak i FZ-1000 mają wizjer którego w obecnym aparacie nie masz. To często bywa istotną zaletą.
A czy warto zmieniać - sam musisz ocenić. To Ty znasz dokładnie swoje oczekiwania co do możliwości, jakości obrazu i rozmiarów sprzętu.
Dziękuję za wskazówki. Czyli generalnie przespałem LX-100 ponieważ pozostał bym przy matrycy 4/3 i zyskałbym jasny obiektyw 12-75, który w zupełności by mnie zaspokoił. Teraz to jedynie pozostaje ciemniejsza Lica 12-60 mm f/2.8-4 droga jak nowy LX-100. Czy używka LX-100 z taką matrycą i minimalnym zakresem zooma ekwiwalentem 24-120 mm i jasnym obiektywem?
Ale nie powiedziałeś dlaczego E-PM2 i ten zestaw obiektywów już Cię nie zadawala. Podałeś model FZ1000, bo ? Ze względu na dużą, uniwersalną ogniskową, na więcęj mpx , na wizjer? Rozwiń temat.
Same body jest ekstra bo jest małe i obraz jest dla mnie zupełnie zadowalający. Jedyne czego mi brakuje to jasnego obiektywu z zakresem minimum jak LX-100. Z racji mojego wieku to również coraz częściej wizjera ale to nie problem bo planowałem kiedyś wymienić body na z wizjerem ale nie dlatego, że parametry są słabe czy coś bo nie są. Tylko kwestia optyki. Kiedyś myslałem że kupie stałke 12mm a następnie 45 a później jakiś zwykły zoom ale niestety ceny szkieł się trzymają. Nie starzeją się. Są za dobre. :-)
Dla mnie optymalne uzupełnienie zestawu to:
M.Zuiko Digital ED 12-200mm f/3.5-6.3
M.Zuiko Digital ED 12mm f2.0
M.Zuiko Digital ED 45mm f1.8
= sporo kasy.
Mam Sigmę 56/1,4 wię 45 mogę puścić po znajomości. Ile dajesz ? :mrgreen:
Eee tam wcale zumu nie potrzebujesz, wmawiasz to sobie :) . Wróć do korzeni, i spraw sobie fajną stałkę, zacznij przykładać się do kadru, a nie tam rymbać zumem jak popadnie, po setki zdjęć. Wierz mi, to większa frajda. Polecam Leica 15 1.7 , może olek 12 2.0. Te szkła z drugiej ręki kupisz za 1200-1500 . A do kompletu ewentualnie jak kolega Bodzip poleca 45 1.8 , jest dość tania i fajna.
Dziękuję za wskazówki. Czyli generalnie przespałem LX-100 ponieważ pozostał bym przy matrycy 4/3 i zyskałbym jasny obiektyw 12-75, który w zupełności by mnie zaspokoił. Teraz to jedynie pozostaje ciemniejsza Lica 12-60 mm f/2.8-4 droga jak nowy LX-100. Czy używka LX-100 z taką matrycą i minimalnym zakresem zooma ekwiwalentem 24-120 mm i jasnym obiektywem?
Jeśli bierzesz pod uwagę używane, to w ten opis idealnie wpasowuje się Canon G1X Mark II.
W porównaniu do LX100 tracisz wizjer, ale zyskujesz odchylany ekran. Obiektyw ciemniejszy (2.0-3.9), ale o większym zakresie + większa matryca.
Jeśli bierzesz pod uwagę używane, to w ten opis idealnie wpasowuje się Canon G1X Mark II.
W porównaniu do LX100 tracisz wizjer, ale zyskujesz odchylany ekran. Obiektyw ciemniejszy (2.0-3.9), ale o większym zakresie + większa matryca.
Ciekawa propozycja (troszkę nie lubię kolorów jpg z Canona :-)). Wersja III ma nawet wizjer i jaśniejszy obiektyw. Tylko, że te wszystkie aparaty to jakieś "Jednorożce". Nie rozumiem podejścia producentów by ubijać produkcję takich perełek.
260545
Jednak walczę jeszcze z myślami Roberto73. Chyba ma słuszność. Jedyne co boli w stałkach to, że nie na każdych wycieczkach ma się czas na zmiany szkła. Gdy się idzie samemu to jeszcze, jeszcze. Ale w grupie nie bardzo. Co prawda 90% fotek z urlopu mam zrobione stałką 17 mm i jestem zadowolony ale czasami chce się szybko coś cyknąć innego na co nie jest człowiek przygotowany. No i tu by się sprawdził właśnie zoom. Nie chodzi tu o jakąś lunetę. Szkoda, że ten M.Zuiko 12-200 nie jest od 2.8. ale zrobił by się z niego klocek i cena jak pies. Ehh... Zawsze coś.
To spraw sobie Olka 14-150 lub Panasa 14-140. Cena nie zabija, a obrazek wbrew internetom jest fajny. Moje fotki z Beskidu to pewnie 90% tym szkłem robione.
Zostaw sobie PENa z 17-tką i dokup jakiś kompakt z jasnym zoomem. Tam, gdzie Ci się nie będzie chciało żonglować obiektywami, będziesz miał kompakt, a tam, gdzie będzie brakowało światła, będziesz miał bezlusterkowca. Jeden zestaw w łapie, drugi w kieszeni i jesteś przygotowany na większość sytuacji fotograficznych.
To zostaw to co masz, i dokup panas 14-140 II lub olka 14-150. To, że ciemne, bez znaczenia na wycieczce
No raczej się opamiętałem. Tak jak piszesz wrócę do korzeni. Nie wiem w jakiej kolejności ale muszę zdobyć 45, 12 i 12-200.
Z tym ostatnim jak będzie kryzys $$ to 14-140 a ostatecznie dokupię drugiego kita. Na sam koniec może jakiś upgrade body jak oślepnę.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie zaoferować Ci tej 12/2,0 w atrakcyjnej cenie.
Do szerokości mam laovę 7,5 oraz 14-35/2,0 (duży Olek). A ta 12-ka to leży i się kurzy.
Ale muszę się z tą myślą przespać :)
Zastanawiam się jeszcze, czy nie zaoferować Ci tej 12/2,0 w atrakcyjnej cenie.
Do szerokości mam laovę 7,5 oraz 14-35/2,0 (duży Olek). A ta 12-ka to leży i się kurzy.
Ale muszę się z tą myślą przespać :)
Jesteś dla mnie pozytywnie okrutny. Śpij spokojnie. Oczywiście myśl. Natomiast zanim się zdecydujesz muszę mojego bankiera "żonę" przekonać, że to jest niezbędne do życia. Trochę to potrwa i muszę ostrożnie dozować takie wiadomości. Kilka dni temu rozmyślałem wymianę i sądziłem, że obędzie się bez inwestycji. Teraz okazuje się, że musi być odwrotnie. No ale nie ma wyjścia.
Powiem tak: jeśli dalej chcesz się bawić w foto to dokup szkło. Chociaż mam znajomego który używa E-M10 II i kitowego 14-42. I jest zadowolony.
Nie idź w kompakty bo i matryca mniejsza i jakaść taka sobie.
Bardzo długo robiłem foty stareńkim E-PL3, który był wcześniejszy od E-PM2 i miał słabszą matrycę.
Taka próbka z E-PL3 i 14-150 -> panorama z dwóch zdjęć.
260567
Powiem tak: jeśli dalej chcesz się bawić w foto to dokup szkło. Chociaż mam znajomego który używa E-M10 II i kitowego 14-42. I jest zadowolony.
Nie idź w kompakty bo i matryca mniejsza i jakaść taka sobie.
Bardzo długo robiłem foty stareńkim E-PL3, który był wcześniejszy od E-PM2 i miał słabszą matrycę.
No tak mnie ostatnio naszło bo pożyczyłem z nudów od córki XZ-2 no zacząłem głupio myśleć. Ale już mi przeszło. 17-tką portrety praktycznie nie wychodzą. No jedynie plan amerykański. Kitem 14-42 idzie zrobić ale nie ma tego czegoś. Już lepszy by był ten dłuższy kit ale go nie posiadam. Jak jeszcze miałem e-510 to robiłem portrety długim kitem no ale tylko w dobrym świetle. No ale jako tako dało się. Dlatego już wiem, że 45-tka niezbędna. A 12-tka też bo te 14 w kicie mnie trochę wkurza.
Jeżdżę na motocyklu, wielkość dla mnie ma znaczenie, mam optymalny zestaw (dla mnie) czyli panasonic 12-35, - 45-150, - 42,5 i rybie oko, już tłumaczę, dwa uniwersalne zoomy, 12-32, jest do transportu bardzo mały i na to samo mocowanie filtrów co 42,5, mogę wozić komplet filtrów w jednym rozmiarze i "rybka" bo czasami lubię choć zastanawiam się czy nie wymienić na 7,5mm , choć na razie "rybka" wygrywa ;)
Kompaktów miałem kilka, też z nimi eksperymentowałem i czegoś brakowało ;)
No dobra kolejna "cegiełka" od Bodzip do zestawu jest. :-) Że też wcześniej nie kupiłem.
260653
:-)
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.