Zobacz pełną wersję : Mikroskop
Hej,
Robił ktoś jakieś rozeznanie w mikroskopach? Najlepiej takich, do których można podpiąć Olka:).
Nie żebym czegoś konkretnego szukał, ale może zamiast kolejnego szkła kupić mikroskop i pobawić się w oglądanie komórek.
Raczej pytam o nowe sprzęty, wiem że kiedyś były te polskie dobre maszyny ale nie mam doświadczenia,żeby kupować używki.
Jeśli mikroskop jest wyposażony w odpowiedni port, to raczej nie powinno być problemu z podłączeniem aparatu dowolnej marki, bo to kwestia adaptera. Można też pokusić się o wyprowadzenie obrazu przez okular, ale to taka trochę partyzantka.
A co do konkretnej marki/modelu i jego parametrów, to chyba musisz zdefiniować obiekt, no i fundusze ;-)
To tak:
1. Chcę coś, czym moje wnuki za 40 lat będą się mogły bawić. Czyli ma być solidne, niekoniecznie mieć tony elektroniki (a nawet lepiej).
2. Coś modułowego, przez analogię do foto: chcę kupić body z kitem a potem bawić się w kolejne obiektywy. Czyli żeby nie zamykać się przykładowo na jeden rodzaj oświetlenia.
3. Co bym chciał obserwować: jeśli dałoby się obejrzeć jakieś pantofelki czy coś takiego to byłoby spoko. Też nie wykluczam oglądania różnych skał czy minerałów. (podejrzewam, że to ma wpływ na światło)
4. W partyzantki bawić się nie chcę - już mam za dużo pomysłów na partyzantki i najczęściej mi nic z tego nie wychodzi - więc system powinien działać w miarę od razu.
5. Budżet niezdefiniowany, ale myślę między 5-10k.
musisz się zdecydować zatem jaki typ mikroskopu chcesz. Do skał, czy całych robali potrzebujesz mikroskopu pracującego w świetle odbitym, a do pantofelków i komórek mikroskopu pracującego w świetle przechodzącym. Są oczywiście hybrydy, ale raczej mało udane, bo do obydwu tych rodzajów obserwacji używa sie zupełnie innego zakresu powiększeń. Inna jest konstrukcja takich mikroskopów, a przez zakres powiększeń zupełnie inaczej wygląda sprawa z obiektywami.