Zobacz pełną wersję : FL 36 r i OM-DE- M10 Mark 2
Za nim cokolwiek zrobię , zapytam fachowców . Lampa fl 36 r jest sprawna , komunikuje się na sankach z aparatem ale nie błyska z wymienionym korpusem w tytule . Z E 510 działa bez zarzutu . Jestem amatorem i z lampy korzystam sporadycznie , ale szkoda by było nie wykorzystać tego zestawu u cioci na imieninach . Co robię nie tak ?
A lampa wbudowana błyska przy tych samych ustawieniach aparatu? Jeśli też nie błyska prawdopodobną przyczyną jest jakieś ustawienie (np. włączony tryb cichy).
Lampa wbudowana błyska , tryb cichy wyłączony . Styki w aparacie do lampy błyskowej nie są takie same w E-510 jak w OM-DE-M10 Mark 2 i czy to nie jest problemem ?
Styki w aparacie do lampy błyskowej nie są takie same w E-510 jak w OM-DE-M10 Mark 2 i czy to nie jest problemem ?
Lampa ma o jeden styk mniej, ale to w niczym nie przeszkadza mam zarówno E-M10-II jak i FL-36R i u mnie problemów z ich współpracą nie ma.
Czy po założeniu lampy zewnętrznej, jej włączeniu i naładowaniu ikonka lampy w górnym lewym rogu wizjera lub ekranika LCD zapala się na biało i nie jest przekreślona?
Po przełączeniu na ekranik o dziwo lampa błyskowa zaczęła działać ! Ikonka lampy jest szara i pokazuje się tylko przez chwilę lub jej wcale nie ma . Lampa jest ustawiona w trybie auto . Czy po podłączeniu lampy ikonka lampy jest na stałe w wizjerze ?
Po przełączeniu na ekranik o dziwo lampa błyskowa zaczęła działać ! Ikonka lampy jest szara i pokazuje się tylko przez chwilę lub jej wcale nie ma. Lampa jest ustawiona w trybie auto . Czy po podłączeniu lampy ikonka lampy jest na stałe w wizjerze ?
Spróbuj przestawić w ustawieniach aparatu tryb fotografowania z lampą z automatycznego na błysk dopełniający i przyciskiem info ustawić wyświetlanie w wizjerze wszystkich informacji - wtedy przy włączonej lampie ikona lampy powinna być na stale w wizjerze. Jeśli jest wyszarzona - spróbuj ustawić ekspozycję manualną i dość długi czas ekspozycji - np. 1/30s.