PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwszy manualny obiektyw OSAWA 400mm f5.6



ravc770
1.06.08, 23:22
Po zrobieniu kilku fotek jestem rozczarowany ostrością w porównaniu do ZD 40-150mm. W jaki sposób mogę "pomóc" w zrobieniu bardziej ostrej fotki ?

Body E-410. Zakładam ze mam statyw, żeby nie była to kwestia poruszenia.

Czy Zmiana F z 5.6 na F8 czy F22 i zwiększenie czasu poprawi ostrość ?
Wiem tyle, ze na ISO 100 wychodzą ładniejsze niż na ISO1600, może zmiana EV czy czegoś innego poprawi ostrość ? Sorry za głupie pytania, ale jestem zielony w temacie.

Tylko nie mówcie, ze mam zmienić obiektyw, i kupić taki 400mm za 15 tyś zł ;-)

Kilka sampli:

epicure
1.06.08, 23:26
Musisz kręcić takim pierścieniem, aż się zrobi ostro w wizjerze. Jak w wizjerze nie widać, to włącz LV i powiększenie. Jeśli mimo to zdjęcia będą nieostre, to obiektyw jest... hmm... kiepski. Wtedy to już tylko przymknięcie przysłony może Ci pomóc.

ravc770
1.06.08, 23:28
Jeszcze kilka.

P.S. Te próbne HDR-y to Skrzyczne i Tychy z Katowic

dobas
1.06.08, 23:34
w skrócie - ale tylko w skrócie - bo większość zagadnien będziesz musiał doczytać sam.

1) im krótszy czas tym ostrzejsze zdjęcie - nawet jeśli ze statywu
2) im bardziej przymknięta przysłona tym ostrze zdjęcie - raz że większa głębia, dwa, że w wiekszości przypadków poprawia się jakość obiktywu
3) im niższa czułość tym ładniejsze zdjęcie

i teraz największy problem - to wszystko nie idzie w parze (o ile trzy rzeczy mogą iść w parze :) )

krótszy czas wymaga abyś bardziej otworzył przysłonę , lub zwiękkszył czułość

a więc zyskujesz za czas tracisz za przysłonę i / lub czułość

przymknięcie przysłony wymaga aby wydłużyć czas lub zwiększyć czułość

znów to samo coś zyskujesz coś tracisz...

zmniejszenie czułości - to nie ma wpływu na ostrość ale jakość zdjęcia . Jednak zmniejszenie czułości wymaga aby wydłużyć czas lub otworzyuć szerzej obiektyw

czyli znów zyskujesz ładny obraz i małe ziarno ale tracisz ostrość