Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zdjęcia herbaty do sklepu internetowego



Romat
9.02.21, 17:13
Witajcie, czy można tu poprosić o opinię i wskazówki na temat zdjęć produktowych do sklepu internetowego? Są robione przez nas na własne potrzeby.

Mianowicie jest to sklep z herbatą - to znaczy głównie jest to herbata liściasta, ale poza tym także inne produkty jak kawa, przyprawy, konfitury itp. Przy czym jakieś 90% asortymentu sklepu to herbaty.
Tutaj pojawia się pewnego rodzaju trudność - jak zaprezentować herbatę, skoro każda wygląda prawie tak samo dla laika? Poszliśmy zatem w takie zdjęcia suszu z różnymi dodatkami - na przykład rozsypana herbata na drewnianej podkładce, herbata w zaparzaczu z różnymi elementami kompozycji itp.


No i jak dla mnie to one są fajne, ale wśród takich bardziej zaawansowanych fotograficznie osób opinie są różne. Na przykład ktoś nam napisał na innym forum, że jak karma dla kozy. No ale to oczywiście taki sarkastyczny komentarz do jednego zdjęcia, którym się nie przejmujemy.
Aczkolwiek jedna osoba zasugerowała nam też, że ogólnie niespecjalnie ma to sens, bo wielkie zagraniczne sklepy internetowe z herbatą w ogóle robią zdjęcia opakowania i nie ma się co spinać na jakimiś artystycznymi zdjęciami, bo przecież sprzedaje się herbatę w opakowaniu. Nie specjalnie się z tym zgodzę, bo według mojej wiedzy zdjęcie ma kluczowe znacznie w sklepie internetowym. Ludzie bardziej zwracają uwagę na zdjęcie niż na opis.
Przykładowe nasze zdjęcia herbaty:

1.
https://i.imgur.com/gXukhdU.jpg

2.
https://i.imgur.com/dBjZZaC.jpg

3.
https://i.imgur.com/H6K6M9y.jpg


Jak za pewne zauważycie są trochę kombinowane przy obróbce.

staryman
9.02.21, 17:41
Jak dla mnie, to te zdjęcia prezentują naczynia, a herbata jest tu tylko dodatkiem, słabo widocznym, nieostra, taka bezbarwna. Jak fotografować herbatę, tego nie wiem, wypowiadam się na temat tego co widzę.

jkr
9.02.21, 17:58
Faktycznie, ta herbata jest drugoplanowa. Może rozsypać ją na podstawce lub zrobić kopiec.

helmuth
9.02.21, 18:07
Aczkolwiek jedna osoba zasugerowała nam też, że ogólnie niespecjalnie ma to sens, bo wielkie zagraniczne sklepy internetowe z herbatą w ogóle robią zdjęcia opakowania i nie ma się co spinać na jakimiś artystycznymi zdjęciami, bo przecież sprzedaje się herbatę w opakowaniu.
Jest w tym jakiś sens, bo nikt nie wymaga aby np Lipton pokazywał jak wygląda jego herbata. Klient ma zaufanie do firmy, więc starcza zdjęcie opakowania i opis.
Wy robicie własne mieszanki? Jeśli tak, to jak je sprzedajecie? W pudełkach, w torebkach czy jaszcze inaczej pakowane? Jakie by to nie było opakowanie, myślę że jest na nim nazwa mieszanki i opis zawartości. Może pokazać na zdjęciu opakowanie z nazwą a na pierwszym planie rozsypaną mieszankę, tak żeby klient widział co jest w opakowaniu?

Muminek
9.02.21, 19:09
Na zdjęciach głównym motywem są naczynia i szczotkowane drewno, to herbata powinna wypełniać większość kadru. Może mocniejsze zbliżenia w stylu makro...?
by pokazać skład mieszanki (liście, płatki kwiatów, często drobne owoce), tak bym to widział.

Bodzip
9.02.21, 20:32
Przychylam się do Muminek.
Takie moje wymysły na szybko, choć myślę, że namiot bezcieniowy byłby dobrym pomysłem.

230384 230385 230383

Romat
9.02.21, 23:05
Jest w tym jakiś sens, bo nikt nie wymaga aby np Lipton pokazywał jak wygląda jego herbata.

Tylko to Lipton to trochę inny rodzaj herbaty / produktu - to herbata błyskawiczna w saszetkach. Owszem są też liściaste, ale głównie Lipton kojarzy się z herbatą w torebkach. U nas są to przeróżne mieszanki herbata i ziół oraz owoców, kwiatów i innych dodatków do herbaty.



Może rozsypać ją na podstawce lub zrobić kopiec.

Wydało mi się, że trochę urozmaicą. Na podstawkach i tackach też robimy. Może zerknijcie tutaj mamy dość takie różne ujęcia herbaty https://e-aromat.pl/122-herbaty-na-zdrowie


https://i.imgur.com/BhlJwye.jpg

@Bodzip (https://forum.olympusclub.pl/member.php?u=6250) Głębia ostrości jest sztucznie zmniejszona, także to tak poglądowo, ale może chodzi o coś takiego? W sensie mniejsza GO skupia uwagę na herbacie, a nie podstawce.

Tylko, że te dodatki wszystkie, naczynia, akcesoria, dodatki itp. dodajemy żeby to nie wyglądało jak kupka sianka ;). Karma.

Ogólnie jak zaczęliśmy taką większą uwagę przywiązywać do zdjęć to konkurencyjne sklepy internetowe, czy firmy, też jakoś mam takie wrażenie, że lepsze zdjęcia zaczęły dodawać. Może to przypadek akurat, a może nie.

Te ostatnie twoje mi się podoba, chociaż może aż za niska głębia ostrości?

DeWuTe
9.02.21, 23:17
Trzeba by pomysłowości troche - może np.ludziki z lego zdobywające góry herbaciane plus chorągiewka z gatunkiem?
drewno mi nie pasuje do herbaty, jako tło nie jest neutralne.
Ale to już marketing i kryptoreklama na forum :lol:

Romat
10.02.21, 15:36
Bodzip też użył drewna. Jak naczynia nie, drewno nie, no to co? Pleksi z lustrzanym odbiciem? Blacha? Kamień? Herbata mi się kojarzy z ciepłem, klasycznymi, nienowoczesnymi materiałami.

fret
10.02.21, 17:37
Moje zdanie wygląda tak: herbata to bałagan, różne składniki, różne kształty liści. Bałagan wymaga bardzo uporządkowanego tła bo dwa konkurujące bałagany nie wyglądają fajnie.

Szedłbym w tym kierunku: https://bastek.com.pl/images/czarna-herbata.jpg
Oczywiście bez listków i postawiłbym na doskonałość techniczną, czyli herbata ostra, kolory nasycone.

Wersja hardcorowa, to herbata obok filiżanki z naparem, ale to już sporo pracy.

https://amus.pl/2227-thickbox_default/english-rose-herbata-rozana-100g-no-12-whittard-puszka.jpg

Czy wianuszek, czy kopczyk z herbaty, to już rzecz gustu.

Ewentualnie coś takiego

https://dietetycy.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/26001098_s.jpg

Raczej bez drewnianej łyżeczki i biały/szklany kubek, tło może też białe.

Napar na zdjęciu jest fajny, bo widzę jak wygląda herbata po zaparzeniu, jedni lubią jasne, inni ciemne, no i może też być herbata np. niebieska.

Muminek
10.02.21, 19:17
Wstawiam kilka moich wizji, robione na szybko przy lampce biurowej.
Również lubię drewno, ale ono nie może być głównym motywem, trzeba pokombinować z głębią ostrości i kadrowaniem, podobnie z naczyniami i innymi gadżetami.
Osobiście jak kupuję herbatę, to lubię obejrzeć ją z bliska, jak wyglądają poszczególne składniki. Oczywiście oprócz takich szczegółowych kadrów, można do kompletu pokazać inne, z większej odległości pokazujące całe filiżanki itp.

1.
230420
2.
230421
3.
230422
4.
230423
5.
230424
6.
230425
7.
230426
8.
230427

Romat
11.02.21, 13:19
Dziękuję. Mimo wszystko widzę, że Wam te drewniane tło też często pasuje. Chociaż na tym białym również wygląda dobrze. Przy czym sotując białe tło chyba musielibyśmy wszystkie zdjęcia w sklepie wymieniaćać, żeby jedno obok drugiego tworzyło spójną całość. Zdjęcie na białym tle nie ma jakby odcięcia od reszty sklepu i wyglądają takie fotki inaczej niż takie z tłem. Większość sklepów internetowych w innych branżach stosuje białe i wycięty produkt. Białe tło to takie tło bez tła. Jak wszystkie są takie to sklep wygląda bardzo ładnie, ale jak się miesza jedne i drugie to trochę dziwnie.

Rzeczywiście bardziej musimy herbatą wyeksponować niż dodatki.

Dzięki za pomysły, bo herbt jest naprawdę wiele, więc nowe pomysły zawsze się przydadzą.

fret
11.02.21, 13:58
Pamiętaj o jednym, Tobie nie chodzi o to, żeby zrobić fajne zdjęcie, Tobie chodzi o to, żeby ktoś kupił herbatę. To są dwie różne sprawy.

Jozeffo
16.02.21, 12:35
Ja tam na marketingu się nie znam, ale jako konsument uważam tak.
Jeżeli jest dobry towar, to bezwzględnie powinno być extra opakowanie.
Np. lipton jest tego dobrym przykładem.
Muminek wrzucił bardzo dobre ujęcia, które powinny być na każdej torebeczce z herbatą.
Dobrze jest jak klient ma obraz jaki produkt jest zapakowany w saszetce.
Oczywiście opakowanie zbiorcze też wymagałoby stosownej graficznej oprawy.
To tak jak z kobietą, ma być "oprawiona" kosmetykami ale nie za przesadnie, by nie odstraszała:cool:.

Hiszpan63
16.02.21, 15:56
....
To tak jak z kobietą, ma być "oprawiona" kosmetykami ale nie za przesadnie, by nie odstraszała:cool:. .. cóż .. ja z kolei wolę "produkt naturalny" , a nie koloryzowany czy sztucznie barwiony . Prawda marketingowa jest też taka , że najbardziej gófniany produkt da się sprzedać w ładnym opakowaniu . ... niestety kobiety również ...

helmuth
16.02.21, 16:19
Prawda marketingowa jest też taka , że najbardziej gófniany produkt da się sprzedać w ładnym opakowaniu.Przecież w marketingu o to chodzi! :mrgreen:
Gdyby klient wiedział jak zostało zrobione piękne, apetyczne zdjęcie produktu spożywczego, pewnie by go nie kupił.

Jozeffo
16.02.21, 19:51
Przecież w marketingu o to chodzi! :mrgreen:
Gdyby klient wiedział jak zostało zrobione piękne, apetyczne zdjęcie produktu spożywczego, pewnie by go nie kupił.
Samo życie..
Przecież o to w tym chodzi...
Każdy ma swój cel do osiągnięcia, sprzedawca, polityk, dziennikarz, jak najlepiej sprzedać...

fret
16.02.21, 19:57
.. cóż .. ja z kolei wolę "produkt naturalny" , a nie koloryzowany czy sztucznie barwiony . Prawda marketingowa jest też taka , że najbardziej gófniany produkt da się sprzedać w ładnym opakowaniu . ... niestety kobiety również ...

Produkt naturalny gwarantuje spójność przeżyć, produkty ładnie opakowane potrafią spowodować szok po przebudzeniu. Nie tylko kobiety. Najlepsze marki mają często bardzo stonowane opakowania. Lipton, to dla mnie klasyczny przykład przewagi opakowania nad produktem.

Jozeffo
16.02.21, 20:26
Całe sztaby pracują nad marketingiem.
Najbardziej mnie wnerwia jak mi w sklepie zmieniają towar na półkach..
Często dziewczynom mówię, że znam te chwyty i na mnie to nie działa..

fret
16.02.21, 20:44
...
Często dziewczynom mówię, że znam te chwyty i na mnie to nie działa..

Wszyscy tak mówią. Gdyby tak faktycznie było, to nikt by nie płacił za przestawianie towaru. Podobnie jest z reklamami w tv. Na nikogo to nie działa, ale jednak opłaca się wydawać na to grube miliony. To wszystko działa, a Ty po prostu nie zdajesz sobie z tego sprawy. Przepraszam, ale lajf is brutal.