Zobacz pełną wersję : Pon/czw w planach - zobaczymy. Krytyka mile widziana.
paweljbulawa
27.01.20, 13:22
Witam serdecznie forumowiczów.
To mój pierwszy post na tym forum* To mój pierwszy post na forum* To mój pierwszy post w internecie. Jestem początkującym fotografem... posiadaczem aparatu (prawo jazdy też nie czyni kierowcą) i chciałbym podzielić się swymi wypocinami :) Jak w temacie - będę się starał wrzucić coś dwa razy w tygodniu #samodyscyplina :eek: Czujcie się swobodnie w komentarzu - każde słowo krytyki z otwartymi rękami i umysłem. Pozdrawiam Paweł :wink:
paweljbulawa
30.01.20, 18:00
Wertykal czy horyzontal?
Spokojnego wieczoru ;)
13 sek ISO 200 F5,6 Laowa 7,5mm
Wertykal czy horyzontal?
Spokojnego wieczoru ;)
13 sek ISO 200 F5,6 Laowa 7,5mm
A jakby to tak jeszcze ponaświetlać do HDR tak by w sklejaniu pozbyć się przepałów byłoby świetniej.
f=5,6 niepotrzebne, trzeba było ustawić 2,0 - miałbyś więcej światła. Ustawić pomiar światła na najjaśniejsze i dać expozycję +0,3 albo nawet +0,6
Przy f=2,0 ostrość ustawisz na FP lub na powiększeniu. Przy pierwszym zdjęciu wyprostuj perspektywę.
cześć Paweł,
ja z kolei w nocnej takiej scenerii dałbym przesłonę min. 16, a nawet 22. kolega dostanie wtedy fajne gwiazdki w źródłach światła, a nie takie kleksy, i karuzel mu się lepiej rozmyje. bo i tak ma pewnie statyw, to na krótkich czasach mu nie zależy. f2.0 w nocy chyba jest zbędne bo to samo światło dostaniemy tylko przy dłuższym naświetlaniu.
ja bym był za większym f i długim czasem naświetlania z włączoną redukcją szumów i tak dalej
cześć Paweł,
ja z kolei w nocnej takiej scenerii dałbym przesłonę min. 16, a nawet 22. kolega dostanie wtedy fajne gwiazdki w źródłach światła, a nie takie kleksy, i karuzel mu się lepiej rozmyje. bo i tak ma pewnie statyw, to na krótkich czasach mu nie zależy. f2.0 w nocy chyba jest zbędne bo to samo światło dostaniemy tylko przy dłuższym naświetlaniu.