Zobacz pełną wersję : Przesiadka z E-500 na E-510
Witam serdecznie,
Od 2ch lat jestem posiadaczem E-500, niestety tylko z ZD 14-42.
Wkrótce wybieram sie do US i zastanawiam sie czy nie przywiezc sobie E-510 z ZD 14-54 - czytałem na forum, że można taki zestaw kupić za ok 2000 zł. Moj E-500 jest w idealnym stanie - wiekszosc zdjec jakie robilem to zdjecia produktów do katalogu firmowego. Po zakupie E-510 plan jest taki zeby zestaw E-500 sprzedac i odzyskac czesc pieniędzy.
Co sądzicie o tym pomysle - czy warto przesiadac sie na E-510 z E-500 czy po prostu lepiej kupić sam ZD 14-54 i używać z E-500 i sprzedac 14-42 lub zostawic jako zastepczy?
lG
Witam serdecznie,
Od 2ch lat jestem posiadaczem E-500, niestety tylko z ZD 14-42.
Wkrótce wybieram sie do US i zastanawiam sie czy nie przywiezc sobie E-510 z ZD 14-54 - czytałem na forum, że można taki zestaw kupić za ok 2000 zł. Moj E-500 jest w idealnym stanie - wiekszosc zdjec jakie robilem to zdjecia produktów do katalogu firmowego. Po zakupie E-510 plan jest taki zeby zestaw E-500 sprzedac i odzyskac czesc pieniędzy.
Co sądzicie o tym pomysle - czy warto przesiadac sie na E-510 z E-500 czy po prostu lepiej kupić sam ZD 14-54 i używać z E-500 i sprzedac 14-42 lub zostawic jako zastepczy?
lG
ja majac E-500 od początku z 14-54 dokupiłem E-510 i nie żałuję - po takiej cenie ani chwili bym sie nie wahał - E-500 zostaw sobie jako zapas - chyba że ci się go uda sprzedać !!!
E-500 sprzedać się uda - jest tylko kwestia ceny. Czy się przesiadać - zastanów się na ile walory E-510 są dla Ciebie istotne - w porównaniu do E-500 to lepsze wysokie ISO i stabilizacja a więc większe możliwości pracy w trudnym świetle - jak Ci tego brakuje - wymieniaj, jak nie to niekoniecznie chociaż ceny E-510 obecnie są bardzo kuszące. E-500 to matryca Kodaka co IMHO jest plusem w stosunku do E-510. Zamiana kita na 14-54 to z każdego względu dobre rozwiązanie... Będąc w USA pomyślałbym o ZD 50 o ile się przyda w Twojej fotografii - szkło bardzo zacne, tam za małe pieniądze...
Dzięki chłopaki za odpowiedzi
Właściwie najwięcej fotografuje produkty do katalogu/na stronę www - używam przy tym FL-36 bo wbudowana lampa daje kiepskie efekty - obiektyw 14-42 całkiem dobrze sie sprawdza choć fakt - jest dość ciemny - o zdjęciach bez lampy w zamkniętych pomieszczeniach nie ma mowy.
Fotografuje trochę góry (mieszkam w Krośnie blisko Bieszczadów) i przydałby mi się trochę większy zoom - myslalem przez chwile o 40-150 ale akurat jak chcialem go kupic to cena wynosila 1000zl (obecnie 500).
LV traktuje jako bajer i specjalnie mi na nim nie zalezy.
Ile Waszym zdaniem moge wziąć za moj obecny zestaw?
Czy lepiej kupic 510+14-54 sprzedając stary zestaw czy za 2000 lepiej kupic 2 obiektywy np. 14-54 + jakis tele - jaki ?? 40-150?
Czy 510 lepiej radzi sobie z artefaktami niz 500?
Na zestawieniu w OClub 500 umieszczony jest wsród aparatów amatorskich - 510 wśród półprofesjonalnych - skad taka klasyfikacja ??
W E-500 bardzo podobają mi się jego niewielkie gabaryty, czy 510 również jest taki zgrabny?
510-tka ma jedną wspaniałą rzecz, która mnie do niej przekonuje
a mianowicie stabilizację obrazu.
To duży plus - zwłaszcza gdy zaczniesz focic na dłuższych ogniskowych.
LV to bajer - choć mi przydaje się często w packshotach i makro...
jeśli stać Cię na zestaw 510 i 14-54 i możesz to kupić tanio - przesiadał bym się :)
pzdr
dobas
Dzięki za potwierdzenie dobas
Co Waszym zdaniem warto jeszcze dokupić w US do tego zestawu? Cos co warto mieć w zestawie z E510 i ZD 14-54, a co w US można kupić dużo taniej niż u nas?
dzięki za info
pozdrawiam
lG
To trochę zależy od tego, jaką fotografię preferujesz. "Żelazne" pozycje to pewnie ZD 50mm i 50-200mm - jednak każda dla innego typu fotografii.
wujek.samo.h
30.04.08, 23:18
Warto !!!!!!(już 10 znaków?)!!!!!!!
Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale nie zyskałbym zbyt wiele, w stosunku do E-500. Dużo więcej zyskasz kupując dobre szkła. Moja "pięćsetka" z "profi" szkłami to jest o klasę wyższa puszka. Owszem stabilizacja i podgląd przy makro jest przydatny. Ale na wszystko jest sposób. Do makro można dokupić wizjer kątowy, stabilizację można zastąpić (częściowo) monopodem lub statywem, jeśli nie masz "uczulenia" na podpórki. Ja wolę lepszą rozpiętość tonalną i plastykę obrazu z matrycy Kodaka. Straszenie szumami "pięćsetki" na mnie już nie działa. Ostatnio fotografowałem dwa koncerty z Zuiko 50-200 na ISO 400, 800, a nawet 1600 i jest OK. Tak jak powiedziałem na mnie te strachy rozpowszechniane przez forumowych "szumofobów" już nie działają. Jeśli kiedyś się nawet "upgraduję", to E-500 chyba zostanie jako drugie body.
Jak już jedziesz do US to kup E-3 albo coś tego pokroju bo przebitka ogromna a taki E-510 to podejrzewam, że sobie w każdej chwili możesz kupić. Zresztą skok z jednego modelu na drugi to żaden skok.
Co do rozpiętości tonalnej - mam wrażenie, że E500 ma tendencję
do "przepalania" (tracenia informacji) w najjaśniejszych miejscach
kadrów. Czy E510 jest pod tym względem gorszy od poprzednika ?
Miał ktoś może okazję używać obu puszek i może skomentować ?
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.