Zobacz pełną wersję : obiektywy na wakacje
Witam, stałem się posiadaczem olympusa omd em10 mark III z obiektywem kitowym. Mam okazję nabyć za dobre pieniądze dwa obiektywy a mianowicie SIGMY 19mm i 30mm obydwie F2.8. chciałem się dowiedzieć czy na początek będą wystarczające do rozwijania umiejętności. planuje nagrać amatorski filmik z wakacji oraz zrobić jakieś ładne zdjecia. Co myślicie o takim zestawie? czy może kupić np 19mm albo 30mm i do tego 40-150mm? pozdrawiam
Wszystko zależy od tego co chcesz ma tych wakacjach fotografować.
Może to być dobry zestaw, a może być kiepski.
ludzi, elementy architektury, krajobrazy można powiedzieć że chciałbym taki uniwersalny zestaw posiadać nie musi być to superprofesjonalne bo jestem amatorem :) podoba mi sie film w takim stylu jak w linku https://www.youtube.com/watch?v=A_Zeu5ycLIo opisane jest że zostal nagrany wlasnie tymi obiektywami, czy wyjdzie mi coś tej jakości przy omd mark III i tych obiektywach? czy jeszcze jakieś filtry zostały tutaj zastosowane?
sigma 19/2,8 jest ok, 30mm do mnie nie trafiło :( po czasie wymieniłem 19 na panasa 20/1,7, jest na body przez jakieś 80% czasu :)
Kit, 19 i 30. Nie za dużo w sąsiedztwie na początek?
Lepiej 45 1,8 (Olka, albo panasa) moim zdaniem.
Właśnie dlatego pytam :-) to może żeby miec większy zakres kupie 19mm i tego olympusa 40-150?
Stałki f/2,8 moim zdaniem mają sens tylko w FF. W 4/3 radziłbym szukać szkieł f/1,8 i jaśniejszych.
Na wakacjach raczej nikt nie uprawia sztuki, 2,8 jest ok. Jakiś czas temu ktoś pokazywał zdjęcia z Meksyku, wszystkie fajne, ale klasy smartfonowej. Było tam jakieś wymagające szkła jaśniejszego niż 2,8? Ok, są zoomy o takiej jasności, ale stałka jest od nich duuuuużo mniejsza. Oniskowa 30mm w Olku jest bezsensu, 19 może robić za szkło uniwersalne.
Szkło typu 12-60 i obskoczysz nim prawie cały wyjazd Brałem czasem jakieś stalki, ale raczej zostawaly w torbie .