PDA

Zobacz pełną wersję : Ostre zdjęcie z ręki-czy to możliwe ?



Pablo
31.05.04, 22:52
Witam wszystkich. Od ponad 2 miesięcy jestem(nie wiem jeszcze czy szczęśliwym) posiadaczem Olka 750UZ.Do tej pory nie zadawałem pytań ponieważ czytając forum znalazłem wszystkie męczące mnie pytania i nie odpowiadałem bo jestem amatorem w te klocki. Jednak moja cierpliwość do tego aparatu jest na wyczerpaniu. Tak więc proszę o wsparcie duchowe.
Przeglądam od dłuższego czasu forum, znalazłem sporo informacji odnosnie ustawiania ostrości AF i MF, nadal jednak mam problem ze zrobieniem ostrego zdjęcia z ręki i to nie używając zoomu. Robiąc zdjęcie po godz.16 w piękny dzień osobie stojącej w odległości 4 metrów nie jestem w stanie zrobić ostrego zdjęcia-mowa o AF. Ustawiam opcje A - wychodzi 1/125, f2,8. Czy przesłone powinienem ustawić większą ? Robiłem z dalszych odległości lustrzanką IS200 i wychodziły super zdjęcia (ostrośc i kolory). Jak ustawić parametry żeby zrobić zdjęcie z ręki w słoneczny dzień? czy lepiej posługiwac się manualnymi ustawieniami ostrości? Czy jest możliwe zrobienie z ręki tym aparatem ostrego wyraźnego zdjęcia z dalszej odległości ?
Jeszcze jedno pytanko dot. manualnego ustawienia ostrości. W takim samym przypadku j/w, jaką odległość powinienem ustawić ręcznie? Mam ISO 100, 1/125, f2,8. Czy jesli ustawie 4 m to ostrość łapie na 4 metrach, czy też od 4 metrów do nieskończoności? może lepiej ustawić od razu nieskończoność ? Czy włączyć MULTI METERING? nastawić iESP czy SPOT ? Zabawa z cyfrówką nie jest prosta .
Za miesiąc wyjeżdżam na wczasy i obawiam się że wszystkie zdjęcia będą do kitu. Owszem mam zamiar kupić statyw, ale są chwile,że robi się zdjęcia z ręki i co wtedy?

Z góry dzięki za podpowiedzi i ułatwienie życia z Olkiem750UZ
Pozdrawiam wszyskich.

Ewci@
31.05.04, 23:36