Zobacz pełną wersję : Obiektyw na początek
Witam szanowne grono
Koledzy jestem początkujący mój aparat to Olympus E-620 i kitowe obiektywy 14-42 , 40-150 .Przyszedł czas kiedy przestają wystarczać .Może ktoś z forumowiczów ma w szafie jakąś stałke za nie duże pieniążki do zabawy ,prób .
Głównie robię zdjęcia krajobrazowe ale zdarzy się też portret . .Z wielką chęcią zaopiekuję się takim obiektywem . Nie ukrywam ,że będę zbierał na
Olympus Zuiko Digital ED 12-60 mm f/2.8-4.0 SWD.
Pozdrawiam
Cześć,
raczej nie inwestowałbym obecnie w E-system, ciekawe stałki są w m4/3.
o jakiej stalce myslales, systemowej czy jakis manual?
Witam szanowne grono
Koledzy jestem początkujący mój aparat to Olympus E-620 i kitowe obiektywy 14-42 , 40-150 .Przyszedł czas kiedy przestają wystarczać ...
Pokaż zdjęcia, napisz czego Ci w nich brakuje i wtedy uzyskasz szansę na sensowne odpowiedzi.
Olympus ZD 14-54mm 2,8-3,5 używany dostaniesz za nawet 800 zł.
Jak chcesz szeroki kąt, to lepiej jak dla mnie jest kupić ww. z ZD 9-18mm, niż samo jedno większe droższe 12-60.
9-18mm dodatkowo ponoć nieźle współpracuje przez adapter z Mikro4/3, jeśli/jak już wejdziesz w nowszy system Olka.
Hej Dzięki za zainteresowanie i wypowiedźi
Więc tak stałka może być manual z adapterem. W zdjęciach szczególnie w pomieszczeniach i nie tylko brakuje światła przy portretach .
Póki co zostanę w systemie E ,jak zajadę aparat :) i się nauczę robić fajne fotki to wtedy się zastanowię nad zmianą systemu.
Kolego Iwo jak patrzałem to ZD 9-18mm ma f/4-5,6 aa ZD 14-54mm f/2,8-3,5 Na pewno jest droższy ale ma jaśniejsze szkło.
Grmlin
Ale przecież 9-18 i 14-54 to zupełnie inne obiektywy! Porównujesz ze sobą ciężarówkę i roadstera pod kątem prędkości maksymalnej i ilości miejsca do załadunku towarów? 9mm to kąt 100 stopni, 14mm to 75 stopni. Różnica bardzo duża, moim zdaniem większa niż jedna działka światła.