PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat: Tanie używane body OMD + lepsze szkła? Prośba o pomoc.



pawelbhp
15.01.17, 21:12
Pozdrawiam wszystkich na tym forum. To mój pierwszy post i od razu pierwsza prośba o radę.
Jakim jestem fotografem?
Kiedyś robiłem zdjęcia analogowym Canonem A-1, piękny aparat, potem tylko kompakty. Moim hobby jest jeżdżenie rowerem z sakwami. Raz w roku 10 dniowa wycieczka. W tym roku Fiordy. Od kilku lat, ponieważ jeżdzę częściej sam, doskwiera mi brak czegoś do focenia. Ze względu na wielkość i jeszcze kilka innych cech, chciałbym mieć coś z rodziny OMD. Jednocześnie wśród moich znajomych jest kilku nabywców lustrzanek którzy używaja tylko kitowych obiektywów i nie podoba mi sie jakość zdjęć, jaką osiągają z kombinacji dobra puszka słaby obiektyw. Moim marzeniem jest OMD E5 MARK II, jednak cena jest wygórowana. Napiszcie proszę, który z tych zestawów byłby bardziej przydatny.

1. Używany OMD E5 (około 1500zł) lub E10 plus 45/1.8 plus zuiko 9-14

lub

2. Używany OMD E5 lub E10 plus używany M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2.8

3. A może jednak powinienem kupić nowy e5 mark II (około 4500 zł) tyko jakie szkło?

Pozdrawiam
Paweł Szczepaniak

luc4s
15.01.17, 21:15
Jeżeli nie potrzebujesz bajerow i filmow, to em5 da radę. Tyko kupowac uzywke trochę ryzykowne. Te aparaty często s już po gwarancji.

Lilen
15.01.17, 21:44
Opcja 2 będzie bardzo uniwersalna natomiast jeżeli dużo fotografujesz krajobrazy to szeroki kąt z opcji 1 będzie lepszy.
Ja bardzo długo korzystałem z zestawu E-M5 + 12-40 2.8 i bardzo sobie chwalę ten zestaw.

szafir51
15.01.17, 21:54
mam E-M10 z 12-40 i jest super. Rozważyłbym jeszcze ewentualnie zestaw 12-60 + 15/1.7 zamiast 12-40.

Matick7
16.01.17, 00:29