PDA

Zobacz pełną wersję : 14-150 czy 40-150 do O-MD E-M1



elmiro
3.07.16, 17:31
Witam.
Nie dawno stałem się posiadaczem kompletu O-MD E-M1 z obiektywem 12-40 oraz HLD-7.
Aparatem na chwilę obecną wykonałem 30 zdjęć w przeciągu miesiąca, ale nie długo wybieram się na miesięczny urlop
na mazury i chciałbym dokupić jakiś obiektyw o dłuższej ogniskowej do fotografii ptaków, przyrody, żaglówek etc.
Jestem nowicjuszem w systemie Micro 4/3 i chciałbym się dowiedzieć, który obiektyw na tej matrycy będzie lepszy optycznie 14-150 czy 40-150.
Wiem, że na APSC lepszy obiektyw to mniejsza krotność zoomu ale czy tak samo jest na M4/3.
Od kilkunastu lat jestem posiadaczem Pentaxa, obecnie K-3 i kilku świetnych obiektywów ale chciałem spróbować czegoś mniejszego i mniejszej masy do dźwigania, E-M1 mniejszy to on zbytnio nie jest :-)
Chciałbym więc się dowiedzieć od użytkowników ww obiektywów, który będzie dla mnie lepszym wyborem, czytałem trochę o tych szkłach ale nie ma to, jak ktoś sam używa i może konkretnie coś od siebie dorzucić w tej kwestii.
Olympus 40-150 pewnie by mi wystarczył skoro mam pokrycie szerszego kąta z 12-40 F2.8 ale, jak np 14-150 będzie lepszy to dlaczego mam nie dołożyć parę złotych do niego!

Dzięki za sugestie i odpowiedzi.

apz
3.07.16, 17:37
Skomplikowane zadanie, ale zaproponowałbym Lumixa 100-300 w tej kategorii najlepszy. https://forum.olympusclub.pl/threads/84921-Panasonic-LUMIX-G-VARIO-100-300-mm-F4-0-5-6-MEGA-O.I.S.?daysprune=-1

alnico
3.07.16, 17:47
40-150 ale rozważyłbym też jak APZ proponuje 100-300 lub mZD75-300.

fret
3.07.16, 17:55
Do M1 i 12-40 PRO bierz 40-150 PRO albo przenieś wątek do działu humor ;) (Sorki apz, ale jeszcze nie załatwiłeś mi bana, to sobie piszę... )

apz
3.07.16, 17:58
Ciesz się z łaskawości Administracji i nie "zygaj".... Miłego popołudnia....

elmiro
3.07.16, 18:01