Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przepalone piksele



And.N
13.03.16, 10:09
Postanowiłem założyć nowy wątek w tym temacie kontynuując zaczętą tu (https://forum.olympusclub.pl/threads/102675-Wyniki-Głosowania-popRAWka-2-2016/page2?p=1254130#post1254130) dyskusję

... Chcę robić to co robię najlepiej jak potrafię i dlatego staram się kontrolować piksel, piksele i całą masę pikseli na każdym etapie obróbki. Wiem, że efekt jest lepszy od niekontrolowania tego. Takie mam doświadczenie po dwóch latach pracy nad tym zagadnieniem. Ale mogę się mylić. Ten mój wymysł może przynosi odwrotne skutki. Dlatego chętnie o tym podyskutuje. Może ktoś też się nad tym zastanawia i ma inne doświadczenie, inne metody. Warto rozmawiać.

Swego czasu zastanawiałem się nad problemem przepaleń w kanale czerwonym. Lightroom nie pokazuje takich przepaleń tylko wówczas gdy przepalone są jednocześnie trzy kanały. Można je jednak łatwo wychwycić np. próbnikiem koloru i wówczas kanał R ma wartość 255. "Dokuczało" mi to np. przy zdjęciach maków gdzie łatwo o takie przepalenia w kanale czerwonym. Metoda, przy użyciu narzędzia poziomy, wskazania tych przepaleń pokazana przez kol. A56 okazała się tu pomocna.

Do czego zmierzam:) Odnosząc się do cytowanej wypowiedzi odnośnie innych doświadczeń, metod, zauważyłem taką prawidłowość iż spory wpływ na te przepalone piksele ma wybór profilu kolorystycznego z jakim zapiszemy zdjęcie do internetu. Co by nie być gołosłownym zamieszczę dwa przykłady zdjęć różniące się tylko i wyłącznie zapisanym profilem kolorystycznym to jest sRGB i AdobeRGB.

1.Zdjęcie z profilem sRGB:
169227

to zdjęcie w sRGB ma takie przepalenia:
169228

2. Z profilem Adobe RGB:
169229

Z profilem Adobe RGB ma takie przepalenia:
169230


Drugi przykład:

3. Zdjęcie z profilem sRGB:
169231

i jego przepalenia:
169232

4. Zdjęcie z profilem AdobeRGB
169234

i jego przepalenia:
169235

W drugim przykładzie jak widać są jeszcze przepalone piksele ale jest ich zdecydowanie mniej niż w zdjęciu zapisanym z profilem sRGB.

Odnośnie jeszcze tego:

...Na serwer trzeba posłać zdjęcie bez przepaleń i takie zdjęcie powinieneś mieć w komputerze. Następnie pobrać to zdjęcie z serwera i zobaczysz, że przepalenia powstaną. Oczywiście nie będzie ich, gdy zdjęcie będzie niedoświetlone. Piszę o dobrze wykonanym zdjęciu, gdzie są światła i cienie i nie ma przepaleń.

Jeśli zdjęcie nr2 można traktować jako bez przepaleń to po ściągnięciu na dysk i sprawdzeniu, żadne nowe przepalone piksele nie powstały. Czy musi być idealnie bez żadnego piksela przepalonego ?

A56
13.03.16, 10:47
Postanowiłem założyć nowy wątek w tym temacie kontynuując zaczętą tu (https://forum.olympusclub.pl/threads/102675-Wyniki-Głosowania-popRAWka-2-2016/page2?p=1254130#post1254130) dyskusję


Swego czasu zastanawiałem się nad problemem przepaleń w kanale czerwonym. Lightroom nie pokazuje takich przepaleń tylko wówczas gdy przepalone są jednocześnie trzy kanały. Można je jednak łatwo wychwycić np. próbnikiem koloru i wówczas kanał R ma wartość 255. Dokuczało mi to np. przy zdjęciach maków gdzie łatwo o takie przepalenia w kanale czerwonym. Metoda, przy użyciu narzędzia poziomy, wskazania tych przepaleń pokazana przez kol. A56 okazała się tu pomocna.

Do czego zmierzam:) Odnosząc się do cytowanej wypowiedzi odnośnie innych doświadczeń, metod, zauważyłem taką prawidłowość iż spory wpływ na te przepalone piksele ma wybór profilu kolorystycznego z jakim zapiszemy zdjęcie do internetu. Co by nie być gołosłownym zamieszczę dwa przykłady zdjęć różniące się tylko i wyłącznie zapisanym profilem kolorystycznym to jest sRGB i AdobeRGB.

1.sRGB:
169227

to zdjęcie w sRGB ma takie przepalenia:
169228

2. Z profilem Adobe RGB:
169229

Z profilem Adobe RGB ma takie przepalenia:
169230


Drugi przykład:

3. Zdjęcie z profilem sRGB:
169231

i jego przepalenia:
169232

4. Zdjęcie z profilem AdobeRGB
169234

i jego przepalenia:
169235

W drugim przykładzie jak widać są jeszcze przepalone piksele ale jest ich zdecydowanie mniej niż w zdjęciu zapisanym z profilem sRGB.

Odnośnie jeszcze tego:


Jeśli zdjęcie nr2 można traktować jako bez przepaleń to po ściągnięciu na dysk i sprawdzeniu, żadne nowe przepalone piksele nie powstały. Czy musi być idealnie bez żadnego piksela przepalonego ?

To fajnie, że założyłeś ten wątek. Tu możemy trochę na ten temat popisać.
Słuszne są Twoje uwagi. Kiedy zacząłem się przyglądać pikselom zauważyłem to o czym piszesz. Najbardziej dokuczliwe są w zdjęciach makro, kwiatach, liściach i wszystkich tych zdjęciach gdzie światło się odbija i wpada do obiektywu. Gołym okiem tego nie widać a na zdjęciu pojawiają się przepalenia w dużej ilości.
W przestrzeniach barwowych też są duże różnice. Twoje zdjęcia dobrze to pokazują. Z tym problemem można sobie jednak poradzić właśnie za pomocą tej metody o której piszę. W kanałach bardzo łatwo jest to zrobić.
Wszystkie zdjęcia obrabiam w przestrzeni RGB i tak je zapisuje na dysku. Kiedy chcę zdjęcie umieścić w internecie zmieniam przestrzeń na sRGB. I powstają przepalone piksele. Stosuje moją metodę, usuwam przepalenia i zamieszczam zdjęcie w internecie. Zmieniając przestrzeń z RGB na sRGB zmienia się trochę kolorystyka zdjęcia. Naczęściej zdjęcie jest trochę chłodniejsze. Z tym też można sobie poradzić ocieplają barwy. To jest prosty zabieg, ale powoduje, ze znowu pojawi nam się trochę przepalonych pikseli w którymś z kanałów i trzeba zrobić korekcję. I tak jest z każdą czynnością. Zawsze te przepalenie gdzieś wystąpi i trudno jest to wcześniej przewidzieć.

A56
13.03.16, 10:58
Zrobiłem podgląd Twojego zdjęcia maków.
Po zlikwidowaniu prześwietleń w kanale czerwonym to zdjęcie wygląda tak
.169236
Róznica jest niewielka i trzeba się dobrze przypatrzeć. Tą różnicę lepiej widać na przepaleniach w kanale czerwonym
169237
Większość tech przepaleń w może nawet wszystkie powstały dlatego że zdjęcie zapisałem na dysku a potem ponownie otworzyłem w PS i sprawdziłem kanał czerwony. To co wcześniej pisałem i nie wiem dlaczego się tak dzieje. Ale wyraźnie widać o ile mniej jest przepaleń.

And.N
13.03.16, 10:59
Jakie jest Twoje zdanie na temat zamieszczania zdjęć do internetu z profilem Adobe RGB ? Z tego co wiem ten profil zalecany jest do wydruków czy LAB-ów, a do internetu tak nieszczególnie. Z drugiej strony obecnie przeglądarki (chyba już wszystkie ? ) obsługują profile kolorystyczne i zdjecie powonno być poprawnie kolorystycznie wyświetlane z profilem Adobe RGB. Jeśli jeszcze dochodzi do tego znacznie mniejsza ilość tych przepalonych pikseli to może warto zapisywać z profilem Adobe RGB ?


Zrobiłem podgląd Twojego zdjęcia maków.
Po zlikwidowaniu prześwietleń w kanale czerwonym to zdjęcie wygląda tak
.169236
Róznica jest niewielka i trzeba się dobrze przypatrzeć. Tą różnicę lepiej widać na przepaleniach w kanale czerwonym
169237
Większość tech przepaleń w może nawet wszystkie powstały dlatego że zdjęcie zapisałem na dysku a potem ponownie otworzyłem w PS i sprawdziłem kanał czerwony. To co wcześniej pisałem i nie wiem dlaczego się tak dzieje. Ale wyraźnie widać o ile mniej jest przepaleń.
A zrobiłeś podgląd tego z profilem Adobe RGB. W nim nie ma wcale przepaleń w kanale czerwonym, sprawdzane Twoją metodą.
Jak pisałem te zdjęcia róznią się tylko wyborem profilu kolorystycznego przed wyeksportowaniem zdjęcia z LR do jpg.

A56
13.03.16, 11:02
Jakie jest Twoje zdanie na temat zamieszczania zdjęć do internetu z profilem Adobe RGB ? Z tego co wiem ten profil zalecany jest do wydruków czy LAB-ów, a do internetu tak nieszczególnie. Z drugiej strony obecnie przeglądarki (chyba już wszystkie ? ) obsługują profile kolorystyczne i zdjecie powonno być poprawnie kolorystycznie wyświetlane z profilem Adobe RGB. Jeśli jeszcze dochodzo do tego znacznie mniejsza ilość tych przepalonych pokseli to może warto zapisywać z profilem Adobe RGB ?

Profil RGB do internetu nie nadaje się. Takie jest moje doświadczenie. Większość serwerów sama zmienia profil i zdjęcie wygląda bardzo nieciekawie. Robiłem takie eksperymenty i lepiej samemu przygotować zdjęcie w sRGB

A56
13.03.16, 11:14
Jakie jest Twoje zdanie na temat zamieszczania zdjęć do internetu z profilem Adobe RGB ? Z tego co wiem ten profil zalecany jest do wydruków czy LAB-ów, a do internetu tak nieszczególnie. Z drugiej strony obecnie przeglądarki (chyba już wszystkie ? ) obsługują profile kolorystyczne i zdjecie powonno być poprawnie kolorystycznie wyświetlane z profilem Adobe RGB. Jeśli jeszcze dochodzi do tego znacznie mniejsza ilość tych przepalonych pikseli to może warto zapisywać z profilem Adobe RGB ?
Tak też mam na swoim monitorze. W RGB nie ma tych przepaleń w kanale czerwonym, jest tylko w zielonym.
Pobrałe to zdjęcie zrobione w RGB zrobiłem korekcję i sprawdziłem jak to się przedstawia w tym zielonym kanale. Wyszło tak.


A zrobiłeś podgląd tego z profilem Adobe RGB. W nim nie ma wcale przepaleń w kanale czerwonym, sprawdzane Twoją metodą.
Jak pisałem te zdjęcia róznią się tylko wyborem profilu kolorystycznego przed wyeksportowaniem zdjęcia z LR do jpg.169238
Tak wygląda kanał zielony w którym były prześwietlenia w profilu RGB po korekcji

And.N
13.03.16, 11:15
Profil RGB do internetu nie nadaje się. Takie jest moje doświadczenie. Większość serwerów sama zmienia profil i zdjęcie wygląda bardzo nieciekawie. Robiłem takie eksperymenty i lepiej samemu przygotować zdjęcie w sRGB
Hmm,... ale czy jest jakaś widoczna różnica w tych zdjęciach: 1. z profilem sRGB i 2. z Adobe RGB ? Pytanie ewentualnie do szerszego grona skierowane:smile:.Najlepiej obydwa otworzyć w nowej karcie i przechodząc między nimi porównać. Ja nie widzę w przeglądarce Firefox żadnej różnicy (w IE także, więcej przeglądarek nie posiadam :) ).
PS.
Tak jeśli chodzi o ścisłość to pytałem o profil Adobe RGB:), ale rozumiem, że jego dotyczyła odpowiedź.
Edit


169238
Tak wygląda kanał zielony w którym były prześwietlenia w profilu RGB po korekcji
I znowóż uściśle w profilu Adobe RGB bo jednak to jest różnica. Przyznasz jednak, że przepaleń w kanale czerwonym nie ma, a w sRGB są duże.

A56
13.03.16, 11:27
Zrobiłem zdjęcie dla porównania. Wysłałem je na serwer w profilu Adobe RGB i tak to wygląda
169239

Zdjęcie zrobione w profilu Adobe RGB i wysłane na serwer z tym profilem jest moim zdaniem zbyt ciepłe
Natomiast zmiana profilu na sRGB i nie ocieplenie zdjęciw w rozsądnych granicach jest zdjęcie zbyt zimnym.
Zamieniając profil na sRGB należało lekko ocieplić zdjęcie.

And.N
13.03.16, 11:36
W Twoim przykładzie jest widoczna róznica. Tak jak piszesz z aRGB ma troche bardziej nasycone kolory (można i powiedzieć, że sprawia wrażenie cieplejszego). Jakiej przegladarki używasz?
Czy w tych moich 1 (sRGB) i 2 (aRGB) zauważasz różnicę w kolorystyce ?

A56
13.03.16, 11:42
Hmm,... ale czy jest jakaś widoczna różnica w tych zdjęciach: 1. z profilem sRGB i 2. z Adobe RGB ? Pytanie ewentualnie do szerszego grona skierowane:smile:.Najlepiej obydwa otworzyć w nowej karcie i przechodząc między nimi porównać. Ja nie widzę w przeglądarce Firefox żadnej różnicy (w IE także, więcej przeglądarek nie posiadam :) ).
PS.
Tak jeśli chodzi o ścisłość to pytałem o profil Adobe RGB:), ale rozumiem, że jego dotyczyła odpowiedź.


Edit


I znowóż uściśle w profilu Adobe RGB bo jednak to jest różnica. Przyznasz jednak, że przepaleń w kanale czerwonym nie ma, a w sRGB są duże.

Tak, masz rację. Te przepalenia powstały dlatego, że robiłeś zdjęcie w profilu RGB i zrobiłeś je bardzo dobrze. Zmieniając tylko profil takie przepalenia powstają. Dlatego piszę o robieniu korekcji

---------- Post dodany o 10:42 ---------- Poprzedni post był o 10:38 ----------


W Twoim przykładzie jest widoczna róznica. Tak jak piszesz z aRGB ma troche bardziej nasycone kolory (można i powiedzieć, że sprawia wrażenie cieplejszego). Jakiej przegladarki używasz?
Czy w tych moich 1 (sRGB) i 2 (aRGB) zauważasz różnicę w kolorystyce ?
Przeglądarka to Firefox. Każde zdjęcie będzie wyglądało trochę inaczej. Wszystko zależy od tego co jest na zdjęciu, jakie posiada kolory, jak jasne są najjaśniejsze miejsca, ile jest ciepłych barw ile zimnych.
W Twoich zdjęciach jest delikatna różnica.

And.N
13.03.16, 11:52
Tak, masz rację. Te przepalenia powstały dlatego, że robiłeś zdjęcie w profilu RGB i zrobiłeś je bardzo dobrze. Zmieniając tylko profil takie przepalenia powstają. Dlatego piszę o robieniu korekcji
Odpowiem może w ten sposób tak jak ja to rozumiem (a czy dobrze to inna kwestia :) )
Zdjęcie było zrobione w RAW. W wywoływarce plik RAW nie posiada żadnego profilu kolorystycznego. Profilu nie zmieniałem. Przy eksporcie do jpg dopiero wybieramy profil z jakim ma być zapisane zdjęcie. Dlatego też zwracam uwagę w tym wątku na fakt, że wybór profilu (sRGB vs Adobe RGB) ma spore znaczenie na ilość tych przepalonych pikseli (sprawdzanych Twoją metodą).


Przeglądarka to Firefox. Każde zdjęcie będzie wyglądało trochę inaczej. Wszystko zależy od tego co jest na zdjęciu, jakie posiada kolory, jak jasne są najjaśniejsze miejsca, ile jest ciepłych barw ile zimnych. W Twoich zdjęciach jest delikatna różnica.
Może posiadasz monitor tzw. szerokogamatowy potrafiący wyświetlić szerszą przestrzeń kolorystyczną (od sRGB) jaką jest Adobe RGB i stąd delikatna różnica. Mój monitor wyświetla tylko 100% przestrzeni sRGB.

A56
13.03.16, 12:01
Odpowiem może w ten sposób tak jak ja to rozumiem (a czy dobrze to inna kwestia :) )
Zdjęcie było zrobione w RAW. W wywoływarce plik RAW nie posiada żadnego profilu kolorystycznego. Profilu nie zmieniałem. Przy eksporcie do jpg dopiero wybieramy profil z jakim ma być zapisane zdjęcie (najczęściej plik jpg). Dlatego też zwracam uwagę w tym wątku na fakt, że wybór profilu (sRGB vs Adobe RGB) ma spore znaczenie na ilość tych przepalonych pikseli (sprawdzanych Twoją metodą).


Może posiadasz monitor tzw. szerokogamatowy potrafiący wyświetlić szerszą przestrzeń kolorystyczną (od sRGB) jaką jest Adobe RGB i stąd delikatna różnica. Mój monitor wyświetla tylko 100% przestrzeni sRGB.

Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem. Ale podczas wywoływania zdjęcia w ACR ustawiam profil kolorów. Mogę wybrać jaki mi pasuje i taki profil potem jest w PS i w nim dokonuje dalszej obróbki. Najczęściej jest to profil RGB bo daje mi większą możliwość kolorystyczną. Mój monitor wyświetla kolory w profilu RGB.
Wywoływałem też zdjęcie w ACR w profilu sRGB i nie było różnicy w ilości przepalonych pikseli. Te różnice powstają dopiero wtedy, gdy obrabiasz zdjęcie w jakimś profilu i pilnujesz zdjęcia, aby dobrze wyglądało. W momencie zmiany profilu z jednego na drugi powstanie taka ilość przepaleń.

A56
13.03.16, 12:11
Pobrałem Twoje zdjęcie maków zrobione w RGB. Wrzuciłem do PS i zmieniłem profil na sRGB. Tak to wyszło
169247169248profil sRGB posłany na serwer
169250169249profil RGB posłany na serwer
Nie ma zmian w kanałach

And.N
13.03.16, 12:18
Miałbym prośbę aby zamiast RGB pisać aRGB (lub Adobe RGB) bo pisząc RGB jak rozumiem masz na myśli profil Adobe RGB (aRGB to będzie w skrócie:smile: )

Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem. Ale podczas wywoływania zdjęcia w ACR ustawiam profil kolorów. Mogę wybrać jaki mi pasuje i taki profil potem jest w PS i w nim dokonuje dalszej obróbki.
Ja używam Lightroom i na etapie obróbki w nim pliku RAW nie wybiera się profilu kolorystycznego w jakim ma być obrabiane zdjęcie. Dopiero w momencie eksportu zdjęcia do np. jpg lub przesłania go do edycji w innym programie wybiera się format pliku i profil kolorystyczny. Moim zdaniem w ACR będzie podobnie, ale mogę się mylić:) W PS już nie jest już plik RAW tylko np. PSD, TIF, czy JPG i te pliki już muszą (powinny) mieć profil kolorystyczny.

apz
13.03.16, 12:36
Pozwolę sobie przypomnieć zasięg obu profili - zapożyczone z fotopolis:

U mnie w shopie skonfigurowałem sobie profil kolorystyczny na sRGB i tak samo ustawiłem w aparacie, podobnie jak i plik wysyłany.

A56 mógłbyś mi wyjaśnić co ilustrujesz na porównywaniu zrzutów dwóch obrazów w przestrzeniach Adobe RBG i sRGB z monitora który nie może wyświetlić Adobe RGB? Jak dla mnie tylko ułomność monitora, nie stan i obraz pliku....

A56
13.03.16, 12:46
Miałbym prośbę aby zamiast RGB pisać aRGB (lub Adobe RGB) bo pisząc RGB jak rozumiem masz na myśli profil Adobe RGB (aRGB to będzie w skrócie:smile: )

Ja używam Lightroom i na etapie obróbki w nim pliku RAW nie wybiera się profilu kolorystycznego w jakim ma być obrabiane zdjęcie. Dopiero w momencie eksportu zdjęcia do np. jpg lub przesłania go do edycji w innym programie wybiera się format pliku i profil kolorystyczny. Moim zdaniem w ACR będzie podobnie, ale mogę się mylić:) W PS już nie jest już plik RAW tylko np. PSD, TIF, czy JPG i te pliki już muszą (powinny) mieć profil kolorystyczny.

Z LR nie mam doświadczeń. Ale to prawie to samo co ACR i myślę, że jest podobnie. Pewnie w momencie obrabiania w ACR tego profilu nie ma, (ale mogę się mylić). Mam tam możliwość wybrania w jakim profilu wyeksportuję zdjęcie do PS. W PS nadaję rozszerzenie tak jak napisałeś. Najczęściej jest to TIF lub PSD
Wracając do profilu to w aparacie możemy wybrać w jakim profilu zapisze nam się zdjęcie. Czy wybranie profilu ma też wpływ na plik RAW? Bo jpg będzie miał ten profil, który wybierzemy.
Pisząc RGB mam na myśli aRGB

---------- Post dodany o 11:46 ---------- Poprzedni post był o 11:43 ----------

No właśnie, nie pomyślałem o tym, że na monitorach, które nie mają możliwości wyświetlenia większej gamy kolorów nie będzie widać różnicy. Muszę za to Was przeprosić.

And.N
13.03.16, 12:47
Z LR nie mam doświadczeń. Ale to prawie to samo co ACR i myślę, że jest podobnie. Pewnie w momencie obrabiania w ACR tego profilu nie ma, (ale mogę się mylić). Mam tam możliwość wybrania w jakim profilu wyeksportuję zdjęcie do PS.
O tym właśnie pisałem.


... Czy wybranie profilu ma też wpływ na plik RAW?
Wybranie profilu w aparacie nie ma wpływu na RAW. Jak wcześniej pisałem RAW nie ma żadnego profilu i dopiero później go nadajemy dla pliku jpg, psd, tif

Edit.

...U mnie w shopie skonfigurowałem sobie profil kolorystyczny na sRGB i tak samo ustawiłem w aparacie, podobnie jak i plik wysyłany. ...
O, dziwne:wink:, a EXIF-y wskazują że używasz/wysyłasz zdjęcia z profilem Adobe RGB.

A56
13.03.16, 12:57
Właściwie trochę odbiegliśmy do tematu.
Co myślisz o kontroli przepaleń na poziomie obrabiana zdjęcia i ich korekty?

And.N
13.03.16, 13:06
Właściwie trochę odbiegliśmy do tematu.
Co myślisz o kontroli przepaleń na poziomie obrabiana zdjęcia i ich korekty?
Mam raczej ograniczone możliwości jeśli chodzi o usuwanie przepaleń w poszczególnych kanałach (jak pisałeś najlepiej akcje w PS), ale zapewne warto to robić.
Dlatego właśnie zastanawiałem się czy nie przejść na profil Adobe RGB w wysyłanych zdjęciach .jpg z racji iż mają dużo mniej tych przepalonych pikseli i nie wymaga to żadnej dodatkowej obróbki:)

A56
13.03.16, 13:08
Mam raczej ograniczone możliwości jeśli chodzi o usuwanie przepaleń w poszczególnych kanałach, ale zapewne warto to robić.
Dlatego właśnie zastanawiałem się czy nie przejść na profil Adobe RGB w wysyłanych zdjęciach .jpg z racji iż mają dużo mniej tych przepalonych pikseli i nie wymaga to żadnej dodatkowej obróbki:)

Spróbuj, zobacz jak to będzie wychodziło. Sam jestem ciekaw efektu.

And.N
13.03.16, 13:13
Spróbuj, zobacz jak to będzie wychodziło. Sam jestem ciekaw efektu.
Nie wiem czy to będzie w ogóle możliwe w Photoshop Elements. Akcje odpadają, zaznaczenie maski w/g koloru odpada (w PSE nie ma takich opcji)

A56
13.03.16, 13:25
Nie wiem czy to będzie w ogóle możliwe w Photoshop Elements. Akcje odpadają, zaznaczenie maski w/g koloru odpada (w PSE nie ma takich opcji)
Pozostaje załatwienie PS CS6

And.N
13.03.16, 13:39
Pozostaje załatwienie PS CS6
Cena za wysoka:) Chyba przejdę na profil Adobe RGB w wysyłanych zdjęciach, tylko jeśli chodzi o popRAWkę jak pisałem wcześniej informacje o profilu zostały usunięte pewnie razem z EXIF. Tu Saboor musiałby nie "ingerować" w ogóle w wysyłane zdjęcia. Idea dobra (bez EXIF), ale zdjęcie wysłane do internetu z profilem aRGB i później pozbawione tego profilu przez przeglądarkę zostanie domyślnie wyświetlone w profilu sRGB. Wtedy już kolorystyka zmieni się diametralnie. Trzeba by zaznaczyć w popRAWce, że wysyłamy zdjęcia bez EXIF to chyba żaden problem dla uczestników.
PS.
Nie wątpie też, że można usunąć EXIF nie usuwając profilu kolorystycznego zdjecia.

A56
13.03.16, 13:41
Z ceną można sobie poradzić. Jak jesteś tym zainteresowany to napisz prywatnie.

And.N
13.03.16, 13:49
Raczej nie, musiałby by to być w pełni legal.

A56
13.03.16, 13:52
Rozumiem to zawsze jakieś ryzyko. Ja uczyłem się na piracie a teraz to już legal bo wart świeczki

apz
13.03.16, 15:07
...

O, dziwne:wink:, a EXIF-y wskazują że używasz/wysyłasz zdjęcia z profilem Adobe RGB.

Dobra już wiem, przestawiałem , potem pobierałem ponownie. Jest na domyślnych ustawieniach.

Saboor
13.03.16, 17:13
jeśli chodzi o popRAWkę jak pisałem wcześniej informacje o profilu zostały usunięte pewnie razem z EXIF. Tu Saboor musiałby nie "ingerować" w ogóle w wysyłane zdjęcia. Idea dobra (bez EXIF), ale zdjęcie wysłane do internetu z profilem aRGB i później pozbawione tego profilu przez przeglądarkę zostanie domyślnie wyświetlone w profilu sRGB. Wtedy już kolorystyka zmieni się diametralnie. Trzeba by zaznaczyć w popRAWce, że wysyłamy zdjęcia bez EXIF to chyba żaden problem dla uczestników.
PS.
Nie wątpie też, że można usunąć EXIF nie usuwając profilu kolorystycznego zdjecia.
Nie ma problemu, możemy się umówić tak, że to popRAWkowicze usuwają EXIF, pozostawiając profil.
Dla mnie mniej roboty.

And.N
13.03.16, 18:05
Nie ma problemu, możemy się umówić tak, że to popRAWkowicze usuwają EXIF, pozostawiając profil.
Dla mnie mniej roboty.
W PS, PSE, wybierając opcję "zapisz do internetu" usuwany jest EXIF, a profil koloru można zostawić zaznaczając Profil ICC. Sądzę, że inne programy graficzne przy zapisie zdjęcia bez danych EXIF profilu nie usuwają.

Saboor
13.03.16, 23:28
W PS, PSE, wybierając opcję "zapisz do internetu" usuwany jest EXIF, a profil koloru można zostawić zaznaczając Profil ICC. Sądzę, że inne programy graficzne przy zapisie zdjęcia bez danych EXIF profilu nie usuwają.A to już do użytkowników Zonera, DxO, Gimpa itd.

jck
14.03.16, 15:06
A to już do użytkowników Zonera, DxO, Gimpa itd.
DxO nie usuwa,
Zoner nie usuwa, z wyjątkiem tych powstałych z pracy na warstwach.

A56
15.03.16, 11:27
Wrócę jeszcze do tematu przepalonych pikseli. Nasza dyskusja pobudziła mnie do dalszego poszukiwania, dlaczego zdjęcie wykonane bez przepalonych pikseli i zapisanych na twardym dysku w formacie jpeg, po ponownym wgraniu pojawiają się przepalenia.
Doszedłem do takich wniosków:
Kiedy zapiszę zdjęcia w formacie, który nie kompresuje zdjęcia (TIFF, PSD) to po ponownym wgraniu tych przepaleń nie ma.
Kiedy zapiszę zdjęcie w formacie, który kompresuje zdjęcie (jpeg) następują przepalenia. Im większą kompresję zastosowałem, tym więcej było przepaleń.
Teraz wiem gdzie jest problem.