Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Panasonic - gwarancja ?



POLM
11.02.16, 09:26
Mam pytanie do osób które miały kontakt z serwisem foto Panasonica - pytanie czysto teoretyczne ale :
Zakupiłem bo tak było szybciej i po przeliczeniu taniej zestaw GM1 + 15/1.7 - zakup dla obiektywu który miał zastąpić posiadaną 14/2.5 - planowałem odsprzedaż body GM1 z 14/2.5. W sumie z ciekawości zapytałem serwis Panasonica, jak wygląda sprawa gwarancji w wypadku sprzedaży części zestawu (body lub obiektywu) i odpowiedź mnie zaskoczyła :
"Gwarancją jest dowód zakupu. W tym przypadku gwarancja obejmuje zastaw, a nie poszczegulne element zestawu.
W wypadku uszkodzenia obiektywu należy przysłać cały zestaw." - pisownia oryginalna ;-)


Czy taka jest praktyka serwisu Panasonica ? Nie ma możliwości modyfikacji posiadanego sprzętu bez utraty gwarancji?

droplet
11.02.16, 12:47
Czyli jeśli zgubisz albo zostanie ukradziony jeden element zestawu to tracisz gwarancję na resztę. Faktycznie ciekawe.

POLM
11.02.16, 13:03
Dlatego pytam czy ktoś to przerabiał ;-) Bo trochę bez sensu - ale może taka polityka by odrzucać jak najwięcej ew. napraw gwarancyjnych ? Nawet gdybym miał zestaw a padł obiektyw - wolałbym nie wysyłać body jak mam inny i mogę używać.

rados
11.02.16, 16:21
Można trochę pofantazjować i zadać pytanie co będzie, jak zgubimy dekielek obiektywu :shock: :|

k@czy
11.02.16, 17:00
A co masz napisane w karcie gwarancyjnej? I czy w pudelku byly dwie karty czy tylko jedna?

POLM
11.02.16, 17:39
Nie ma kart gwarancyjnych - tz jest jakaś karta Limited worldwide warranty ale nie wypełniona ani nie podbita, na pudełku informacja Produkt objęty E-Gwarancją Panasonic. Tak więc mamy tylko fakturę na zestaw GM1 + 15mm ;-) bez numerów seryjnych.

k@czy
11.02.16, 18:29
Skoro tak, to cytuje:


10. Jeżeli tylko część Produktu jest wadliwa i daje się odłączyć od części Produktu działającej zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi, uprawnienia Kupującego wynikające z niniejszej Gwarancji ograniczają się jedynie do wadliwej części Produktu

Skoro tylko obiektyw nie dziala z tego zestawu, to rozumiem, ze naprawie gwarancyjnej podlega tylko obiektyw. Aparat dziala poprawnie, wiec zapisy gwarancji (te dotyczace naprawy sprawnej czesci "Produktu") nie podlegaja egzekucji.
Niech sie jakis prawnik wypowie - mamy na forum paru bardziej obcykanych gosci :)

POLM
11.02.16, 18:41
Tylko dla mnie ten punkt 10 gwarancji mówi - że firma - w wypadku gdy np wadliwy jest obiektyw - to jak dokona np iluś tam nieudanych napraw wymienia tylko obiektyw a nie zestaw. ;-) Na razie to problem czysto teoretyczny - wszystko działa - chciałem jednak sprzedać body nie tracąc gwarancji na obiektyw ;-) Jednak serwis wyraźnie pisze że tylko dostarczenie kompletu pozwala zrealizować gwarancję - może ktoś to testował u Panasonica ?

k@czy
11.02.16, 18:53
http://www.panasonic.com/content/dam/Panasonic/pl/pl/static-page/e-Gwarancja_Panasonic_od_25122014.pdf