Zobacz pełną wersję : Obiektyw ZD 9-18 mm do micro 4/3
Znalazłem troszkę niewystarczajacych zrodel by utwierdzic się w zakupie obiektywu 9-18mm z systemu 4/3 do micro 4/3 i zamocowanie go za pomocą adaptera do omd em 5. Stąd też moje pytanie jak pod wzgledem pracy AF? Ponoć optycznie jest lepiej niż w tym samym obiektywie zrobionym do micro 4/3 prawda? Bardzo mało jest dostępnych uzywanych tych obiektywów pod micro dlatego bardzo poważnie rozwarzam opcje zakupu obiektywu z systemu 4/3. Czy ktoś mógłby coś doradzić i pomoc przy wyborze? Byłbym bardzo wdzięczny:)
Mam nadzieję ze wątek umieściłem w odpowiednim miejscu.
Działa nieźle i jest większy zdecydowanie od mZD 9-18. Używałem i byłem zadowolony.
9-18 bez względu czy do mikro, czy do dużego, będziesz używał do krajobrazu, architektury, wnętrz. Te obiekty nie uciekają :-P
Kupuj, mam i bardzo sobie chwalę. AF jak wiadomo wolniejszy, ale celny - 100% trafień.
Używam tego szkła z E-M10. E-M5 i E-M10 ustawiają AF ze szkłami 4/3 po tzw. "kontraście". Czyli aparat na podstawie tego co widzi matryca ustawia ostrość. Dopiero E-M1 ma czujniki fazowe, czyli takie jakie były w aparatach 4/3. Z tym ostatnim obiektywy 4/3 ogólnie pracują pewniej i szybciej niż bez fazy. Obiektywy 4/3 nie były przewidziane do pracy z mikro 4/3.
Jak rzeczywiście działa AF ze ZD 9-18? Trafia, ale trochę to zajmuje czasu. Ok. 0.5 do 1 sekundy. Trzeba uważać bo zanim trafi, robiąc z ręki, aparat może zmienić punkt celowania. Jeśli ustawiliśmy stały punkt AF to ustawia go przez całe przytrzymanie półspustu. Jeśli wybraliśmy go palcem z ekranu to może zachować się na dwa sposoby:
Przy wybieraniu wyłącznie punktu celowania trzeba przytrzymać ten punkt tak długo aż nie ustawi się ostrość.
Przy wybieraniu punktu AF wraz z wykonaniem po nim zdjęcia, wystarczy ten punkt wskazać, a reszta potoczy się już sama.
Trzeba wybierać raczej kontrastowe miejsca. Czasami zdarza rozjechać ostrość celując na jednolite powierzchnie lub w kompletną ciemność. Jeśli nie mamy nic dynamicznego do fotografowania warto podpisać pod jeden z guzików funkcyjnych powiększenie wybranego obszaru ekranu. Wówczas już na MF wybierzemy sobie pierścieniem ostrość. W przypadku nowszych aparatów wyposażonych w focus peaking zobaczymy w wizjerze podgląd ostrości z zaznaczonymi na biało (lub czarno - zależności od ustawień indywidualnych) punktami. ZD 9-18 nie ma tarczy z podziałką dla ustawienia na oko dystansu czy hiperfokalnej więc trzeba się wspomóc powiększeniem wybranego pola lub wspomnianą funkcją. Ustawienie hiperfokalnej przyda się do dynamicznych scen koncertowych lub sportów ekstremalnych.
moim zdaniem jedyne akceptowalne szkło 4/3 do m4/3 jeżeli chodzi o AF ( pomijając EM1), używam i jestem zadowolony :)
moim zdaniem jedyne akceptowalne szkło 4/3 do m4/3 jeżeli chodzi o AF ( pomijając EM1), używam i jestem zadowolony :)
No jeszcze 70-300. Jest szybsze, dużo szybsze.
No jeszcze 70-300. Jest szybsze, dużo szybsze.
tylko po co ta szybsza szybkość do robienia widoczków, bo jeżeli mówimy o dynamicznych scenach to szybsza szybkość jest i tak za wolna
tylko po co ta szybsza szybkość do robienia widoczków, bo jeżeli mówimy o dynamicznych scenach to szybsza szybkość jest i tak za wolna
Tego obiektywu akurat (70-300), to do widoczków nie używam. Raczej do pseudo-makro.
Powered by vBulletin? Version 4.2.5 Copyright Š 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.