Zobacz pełną wersję : Jeden z dwóch- Panasonic H-H014 czy SAMYANG 12mm T2.2
Witam. Jestem posiadaczem sprzętu Lumix GH3, z obiektywem Pansonic 20mm/1.7. Dodatkowo jestem laikiem, bez doświadczenia. Swój zestaw używam głównie do filmowania swoich dzieci w domu, głównie wieczorami. Ze sprzętu jestem zadowolony bardzo średnio. Nie wiem czy wynika to z braku wiedzy i umiejętności ale z pewnością potrzebuję obiektywu szerszego, gdyż ze swoim 20mm, mam problem z właściwym kardowaniem dzieci, nie mówiąc o osobach dorosłych. Biorę pod uwagę coś, z tych dwóch, które podałem w temacie tego wątku. Samyang 12mm 2.2 w wersji do filmowania lub Panasonic H-H014. Oba szersze, podobnie jasne, cena na korzyść Panasonica, kąt na korzyść Samyanga. Co tu wybrać, co będzie lepsze w filmowaniu. Zdjęcia wykonuję marginalnie. Proszę o pomoc
Wiesz, że Samyang 12 to tylko ręczne ostrzenie?
Panasonic 14 jest też zdecydowanie mniejszy.
Jednak szerszy kąt jest nie do pogardzenia, zwłaszcza jeśli chcesz filmować w pomieszczeniach.
Tak, wiem o tym, że jest to obiektyw manaulny. Filmując i tak staram się używać trybu manulanego.
Zastanawiam się, czy różnica 2 mm w szerokości będzie na tyle znacząca, żeby kupić Samyanga, który też będzie minimalnie jaśniejszy, ale za to zdecydowanie cięższy i większy.
Jeszcze kwestia czy samyang 12mm nie będzie przypadkiem typu fish? Na Allegro widziałem, że sprzedawcy różnie go klasyfikują.
Ten Samyang akurat nie jest "rybie oko". Dla m4/3 ma pole widzenia 83 stopnie. Rybie oko to 180 stopni i więcej.
Tak, wiem o tym, że jest to obiektyw manaulny. Filmując i tak staram się używać trybu manulanego.
Zastanawiam się, czy różnica 2 mm w szerokości będzie na tyle znacząca, żeby kupić Samyanga, który też będzie minimalnie jaśniejszy, ale za to zdecydowanie cięższy.
Z tych dwóch tylko Samyang. 14mm to za mało wewnątrz. Samyang jest zauważalnie jaśniejszy. T2.2 czyli ~ f/2.0 vs. f/2.5.
Upewnij się, że kupujesz właściwy obiektyw, Samyang robi dużo 12-tek.