PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić ostre zdjęcia akwarium olimpusem e 510



renio36
9.10.15, 23:22
Witam jestem początkującym i chciałbym zrobić ładne zdjęcia mojego akwarium na konkurs fotograficzny.Prosił bym o porady.

Saboor
9.10.15, 23:29
Witam jestem początkującym i chciałbym zrobić ładne zdjęcia mojego akwarium na konkurs fotograficzny.Prosił bym o porady.
Zerknij tu:Fotografia akwarystyczna, czyli pokaż swoje akwarium, rybki, itp. (https://forum.olympusclub.pl/threads/94320-Fotografia-akwarystyczna-czyli-poka%C5%BC-swoje-akwarium-rybki-itp.)
i tych panów pytaj.
Powodzenia!

renio36
9.10.15, 23:58
Witam jestem początkującym i chciałbym zrobić ładne zdjęcia mojego akwarium na konkurs fotograficzny.Prosił bym o porady.158702158700158697158698

Spike_poland
10.10.15, 19:14
Statyw, wyłącz stabilizację, jak masz pilot lub węzyk to użyj ich jak nie masz ustaw opóźnienie na 2sek np. ja bardzo lubie używać opcji podglądu na żywo + przybliżenie x10 i wtedy ostrzenie ręczne :) powodzenia ;) (mam olympus e510)

Careme
10.10.15, 19:32
Witam jestem początkującym i chciałbym zrobić ładne zdjęcia mojego akwarium na konkurs fotograficzny.Prosił bym o porady.
Dzień przed podmień wodę, wyczyść szybę. Żeby uniknąć odblasków od szkła dobrze jest pomieszczenie jest ciemne. Niektórzy stosują odpowiednie tła, oświetlenie górne rozproszone.

Focenie ryb innego podejścia wymaga.

fret
10.10.15, 20:38
Statyw, wyłącz stabilizację, jak masz pilot lub węzyk to użyj ich jak nie masz ustaw opóźnienie na 2sek...

... a wcześniej usuń rybki albo powiedz im, żeby się nie ruszały ;)

Karol
11.10.15, 17:29
Jeden wątek wystarczy, scaliłem posty.

And.N
11.10.15, 18:17
Jak prosisz o porady dobrze by było aby zamieszczone przykładowo zdjęcia zawierały dane EXIF. Można by wychwycić ewentualne błędy.
Oprócz tego co już napisano to zwracaj uwagę na czas ekspozycji. Rybki są w ruchu i aby nie wyszły poruszone (nieostre) wymagany jest krótki czas, 1/60s to tak min., a raczej krótszy np. 1/100s.