PDA

Zobacz pełną wersję : OM-D - Mój "rodzinny" dylemat z E-M5



elaniusz
5.09.15, 22:44
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jest to mój pierwszy post na forum więc uprzejmie witam Koleżanki i Kolegów. Jestem amatorem jeżeli chodzi o fotografie i pewnie takim pozostanę, ale chce nauczyć się robić dobre zdjęcia, dobrym aparatem.

Do sedna zatem.
Moim zamiarem był zakup lustrzanki Nikona, ale pod wpływem wielu rozmów z Panami i Paniami ze sklepów fotograficznych i po przeczytania miliarda opinii, testów i recenzji zdecydowałem się zupełnie świadomie na aparat z rodziny OM-D.

I mam teraz "rodzinny" dylemat, ponieważ chce kupić starszego albo młodszego brata. Od razu zaznaczę, że jak kupię ten sprzęt to długo raczej nie pozwolę sobie na jakąś poważniejszą zmianę czy mocną rozbudowę systemu.

Rozważam zakup pomiędzy dwoma zestawami:
1. OM-D E-M5 w wersji 1 z obiektywem M. Zuiko ED 12-40mm f/2.8 PRO
lub
2. OM-D E-M5 mark II z obiektywem kitowym ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ Lens Kit
Myślałem również żeby zamiast kitowego kupić obiektyw stało-ogniskowy, jakiś f/1.8 ale nie wiem jaką żeby była dość uniwersalna.

Proszę pomóżcie w decyzji wiedząc, że pewnie nie będzie mnie stać na rozszerzenie tego zestawu przez jakieś 2 lata.
Co do wykorzystania to nie mam specjalnie sprecyzowanych jeszcze konkretów, czyli do tzw. "wszystkiego", czyli trochę podróżniczo, trochę reportaż, trochę zabawa ze światłem zachodzącego słońca, kwiaty, robaki itp.

Przepraszam jeżeli jest to chaotyczne ale od jakiegoś czasu mam niezłą zagwozdkę, który zestaw wybrać.
Za każdą konstruktywną radę będę wdzięczny

helmuth
5.09.15, 23:39
Za każdą konstruktywną radę będę wdzięcznyNie chcę Cię zniechęcać ale postaram się wypunktować błędy (MZ) Twojego rozumowania
1. Do robienia dobrych zdjęć nie musisz mieć dobrego aparatu a Ty wybrałeś sobie z górnej półki
2. Chcesz się uczyć, jeszcze nie wiesz co Cię zainteresuje a już na początku się ograniczasz jednym obiektywem (może nawet PRO!)