Dla tych którzy lubią podziemia proponuję : Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Dla tych którzy lubią podziemia proponuję : Zabytkową Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Ostatnio edytowane przez Operator ; 2.02.13 o 17:17
Wszyscy lubiący wszelkiego rodzaju maszyny i różnorakie techniczne urządzenia powinni zwiedzić ; Muzeum Techniki w Warszawie
1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.
Warte obejrzenia, ale kurcze daleko...
cerkiewki || Beskid Niski || mój wątek || mój drugi wątek|| makro||
Wychodzi się na pole, a nie na dwór o! ||Nadnaczelny Weryfikator TWA i wszystkiego
W moich wątkach można offtopować i grzebać w zdjęciach ||Łowca spamerów||
Ta placówka jest drugim co do wielkości tego typu obiektem w kraju i powinna być znana wszystkim miłośnikom militariów - Muzeum Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej.
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Ostatnio edytowane przez Operator ; 21.02.13 o 19:42
Mało znanym muzeum jest Ekspozycja Pojazdów Zabytkowych przy Automobilklubie Beskidzkim w Bielsku-Białej. Jako że znajdujące się tam pojazdy są w rękach prywatnych, to często wykorzystywane są np. na zlotach czy w innych przedsięwzięciach - stąd też wystawa nieustannie się zmienia. Chociaż eksponowanych samochodów i motocykli nie ma zbyt wiele, to można tam zobaczyć rzadkie i interesujące maszyny.
1. Harley-Davidson WLA
2. Polski FIAT 508
3. Jowett Jupiter
4. Lloyd Arabella
A mnie najbardziej podobaja sie piecyki gazowe.
Jeżeli ktoś miałby ochotę zobaczyć jak kiedyś wyglądała praca pod ziemią, a jak to wygląda współcześnie powinien zwiedzić - Zabytkową Kopalnię Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu.
1. Wieża wyciągowa szybu
2. Sekcja obudowy zmechanizowanej TAGOR-13/25-POz/B
3. Lokomotywa powietrzna Jung PZ-45
4. Podszybie na poziomie 320 metrów
5. Tama w jednym z chodników
6. Przenośnik taśmowy oraz wozy na skrzyżowaniu
Ostatnio edytowane przez Operator ; 17.03.13 o 22:43
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie - to jedyna z prawdziwego zdarzenia placówka tego typu w Polsce. Bez względu na to czy kogoś interesuje lotnictwo współczesne, historyczne, wojskowe czy cywilne - obiekt jest warty zwiedzenia. Różnorodna ekspozycja obejmuje maszyny będące w użyciu od zarania awiacji - aż po współczesność. Oprócz samolotów, śmigłowców, szybowców, wyposażenia, umundurowania czy innej broni można zobaczyć jedną z największych kolekcji silników lotniczych na świecie. Na terenie lotniska przylegającego do muzeum odbywają się też coroczne Małopolskie Pikniki Lotnicze - dające okazję do obejrzenia zarówno pokazów w locie jak i zwiedzenia muzeum. Tegoroczny piknik odbędzie się w ostatni weekend czerwca (29-30 VI).
Poniżej przedstawiam kilka ciekawych eksponatów zachęcających do zwiedzania tego interesującego obiektu.
1. DFW C.V - niemiecki dwupłatowiec rozpoznawczy z okresu I Wojny Światowej. Jest to jedyny ocalały oryginalny samolot tego typu na świecie wyprodukowany w 1917 roku przez wytwórnię Aviatik.
2. Supermarine Spitfire LF Mk.XVIE - ten egzemplarz został wyprodukowany w 1944 roku dla dywizjonu Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych (RCAF). Ikona brytyjskiego lotnictwa myśliwskiego - jeden z najbardziej znanych samolotów II Wojny Światowej.
3. LTV A-7 Corsair II - amerykański pokładowy samolot tzw. bliskiego wsparcia lotniczego (CAS). Produkcja trwała od 1965 do 1984 roku. Odrzutowce te były używane zarówno przez USAF (wersja lądowa) jak i przez US Navy na lotniskowcach. Zdjęcie przedstawia portugalskiego A-7P w barwach sił powietrznych tego kraju.
4. PZL (WSK) SM-2 polski śmigłowiec będący rozwinięciem rosyjskiej maszyny MI-1. Prototyp został oblatany w 1959 roku, a produkcja seryjna ruszyła dwa lata później. Maszyny te były eksportowane do Rumunii oraz Czechosłowacji.
5. SZD-18 Czajka - polski szybowiec powstały w 1956 roku. Jest to jedyny prototyp jaki zbudowano. Mimo dobrych własności pilotażowych nie trafił do produkcji seryjnej (powodem była jednomiejscowa konstrukcja).
6. Armstrong Siddeley Genet Major IV - brytyjski silnik tłokowy w układzie gwiazdowym montowany w litewskich samolotach szkolno-rozpoznawczych ANBO V w okresie międzywojennym.
7. Hełm lotniczy ZSz-5 wraz z wysokościowym ubiorem kompensacyjnym WUK-90 będący wyposażeniem pilotów samolotów myśliwskich MIG-29.
8. Wyrzutnia SM-90 oraz pocisk rakietowy 20DP (W-755) rosyjskiego systemu przeciwlotniczego S-75M Wołchow (SA-2C Guideline). Ten typ broni (ziemia-powietrze) był rozwinięciem S-75 Dźwina, który stał się słynny po zestrzeleniu samolotu zwiadowczego U-2 pilotowanego przez pracownika CIA Francisa Gary'ego Powersa nad ZSRR w 1960 roku.
Ostatnio edytowane przez Operator ; 5.04.13 o 03:30
Muzeum Pożarnictwa w Warszawie mieści się przy bazie Straży Pożarnej w byłych Koszarach Gwardii Konnej Koronnej zwanych Koszarami Mirowskimi na ulicy Chłodnej 3.
1. Beczka z XIX wieku do transportu wody na miejsce pożaru.
2. Wóz strażacki marki Chevrolet z 1922 roku (najprawdopodobniej model One-ton będący wersją rozwojową osobowego modelu 490).
3. Motopompy z okresu międzywojennego.
4. Sprzęt ochrony osobistej strażaków.
5. Mundur sygnalisty wraz z hełmem oraz proporczyk.
Ostatnio edytowane przez Operator ; 4.05.13 o 22:05