Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: Olympus E-PL7: kilka pytań o aparat i nie tylko :)

  1. #1

    Dołączył
    May 2016
    Posty
    22
    Siła reputacji
    8
    Moja galeria

    Olympus E-PL7: kilka pytań o aparat i nie tylko :)

    Witajcie!

    jestem nowy na forum, chciałbym się przywitać i jednocześnie nieco się poradzić

    Otóż wczoraj zakupiłem swojego pierwszego bezlusterkowca. Potrzebowałem czegoś z czym będę mógł komfortowo podróżować, zależało mi kompromisie między jakością a mobilnością. Do ostatniej chwili wahałem się między Canonem G7 X a E-PL7. Nie wiem, jak sprawdzałby się Canon, ale mam nadzieję że był to dobry wybór

    Mam kilka pytań do bardziej zaawansowanych użytkowników:
    1. Jak widzicie na zdjęciu na razie postawiłem na standardowy kitowy obiektyw 14-42, jak to jest z przeliczaniem wartości ogniskowej w obiektywie, jestem laikiem w tej kwestii i o ile pamiętam 50mm to była zawsze standardowa wartość portretowa, czy to oznacza że w kit-cie brakuje mi zakresu czy przelicza się to w inny sposób?
    2. Chciałbym niedługo dokupić drugi obiektyw, stałkę do robienia zdjęć krajobrazu w okolicach 14-18mm, możliwie jasną oraz "portretówkę" - jak to zrobić możliwie najtaniej? Wybór obiektywów jest dość spory, rozumiem że nie kupię światła 1.7 za 300 zł, ale może jakieś porady z Waszej strony?
    3. Okropnie irytują mnie dwie rzeczy: 1. mini dekielek na kitowym obiektywie (patrz zdjęcie) oraz standardowy pasek na szyję - gdzie polecacie najtaniej kupić normalny dekiel + pasek jednostronny na nadgarstek?