Rodzaju i mocy lamp(y) zewnętrznych to w exifie chyba nie będzie, a o to raczej się tu "rozchodzi".
Rodzaju i mocy lamp(y) zewnętrznych to w exifie chyba nie będzie, a o to raczej się tu "rozchodzi".
# https://grizz.pl #
# https://grizz.pl #
jestem koleżanką ;]
mam olmp e-420. lampa będzie tumaxa.
OMG, ależ 18nastka. Takiej jeszcze nie widziałem. Jakieś arystokratyczne towarzycho.
Jak na każdej tego typu imprezie. ISO - max, na co Ci pozwala aparat przy znośnej jakości, a więc chyba 400-1600, lampa w sufit, czas odpowiedni trzymaj, przysłona nie za duża, w zależności co chcesz osiągnąć. Dynamiczne kadry, każdego pokazać, kilka w tańcu, kilka przy stole, kilka takich, kilka siakich itd.
To fotografowanie na jakieś zamówienie? Czy byłaś/będziesz gościem?
Gdzie ta 18stka? Klub?
Faaajnie się takie fotki imprezowe robi ;p Robiłam w zeszłym roku dość dużo [z racji wieku ;p]
IMHO to przede wszystkim jasne szkło i lampa do tego. Dużo zastanego i dopalać błyskiem imho najlepiej.
Alicja & E-330/14-45/40-150/FL50R & D7000/18-200/70-200f2.8/50f1.4
My life is brilliant (-: But it's time to face the truth... Umiesz liczyć? Licz na siebie.
zmien temat na zdjecia Z 18-ki,bo kazdy mysli ,ze fotki osiemnastek zobaczy
http://www.renderosity.com/mod/galle...ername=mirek54
I tak Was lubie
Zamrożenie ruchu i pokazywanie ślicznych twarzyczek na takiej imprezie jak 18-nastka robi się nudne po 10 zdjęciach. A to widać na zdjęciu, które podałaś jako przykład.
Forum jest po to by doradzać lub znaleźć poradę, więc... spróbuje.
Na zdjęciach z 18 urodzin, urządzanych w jakieś sali bankietowej lub restauracji, gdzie ma być ogólnie mówiąc impreza taneczna, postawiłbym na dynamiczne kadry. Należy pokazać emocje związane z zabawą. Ładne, uśmiechnięte, pozujące twarzyczki można sobie zostawić na sfotografowanie przy stoliku.
Wydaje mi się, że najważniejszym jest to by zdjęcia sprawiały wrażenie wyrwania, a może bardziej obrazowo, stop klatki z dynamicznego, pełnego energii i kolorów filmu akcji. W końcu tacy są w większości osiemnastolatkowie, pełni energii. Przykład takiego zdjęcia, jak sobie je wyobrażam jest w załączniku. Metoda pracy zbliżona do przywołanego ostatnio przez Suchara fotografa ulicznego Bruce'a Gildena, czyli obserwacja otoczenia i strzał z zaskoczenia.
Moim zdaniem zdjęcia z takiej imprezy nie powinny być całkowicie zamrożone (pierwszy plan razem z tłem). Tło, na którym fotografowane są osoby nie powinno być mroczne, a ten efekt bardzo łatwo uzyskać fotografując chociażby kompaktem. Efekt smugi świateł czy poruszenia się tła dodaje dynamiki obrazom. Osiąga się go przez wydłużenie czasu naświetlania do chociażby 1/10 sekundy i synchronizacji błysku lampy na drugą kurtynę. W efekcie, jeśli zrobi się zdjęcie poruszając aparatem można uzyskać doświetlone tło (jeśli to tło było oświetlone nawet jakimś słabym światłem, a nie tylko lampą aparatu), a błysk tuż przed zamknięciem migawki (druga kurtyna) zamrozi pierwszy plan. Na zdjęciu, jeśli czas naświetlania był dłuższy lub fotografowany obiekt bardzo dynamiczny powstanie duszek tego obiektu wtopiony w tło i bardzo wyraźny obiekt w zamrożeniu.
Warunki, jakie zwykle są na parkiecie to fotograficzny koszmar. Wszyscy lubią nastrojowe, czyli zgaszone światło. Jedynie gdzieś w kącie pali się słabe światło by każdy mógł odnaleźć stół lub swoje krzesło.
Jeśli będzie to sala bankietowa, czy typowa sala restauracyjna to sugerowałbym ustawienia mniej więcej takie (jeśli coś takiego będzie Ci odpowiadać to dopasuj sobie te zakresy i przetestuj na sali):
- lampa błyskowa z palnikiem do góry plus biała tekturka na gumkę do odbić (ewentualnie sterowanie odbiciem za pomocą ręki przyłożonej do lampy),
- jeśli nie masz lampy zewnętrznej wystarczy wbudowana, tylko przed palnikiem, w odległości mniej więcej centymetra ustaw jakiś mydlący kawałek białego plastiku żeby światło nie było tak rażące i ostre,
- lampa ustawiona na ok. 1/4 (i mniej - kwestia dopasowania do warunków) pełnej mocy błysku,
- synchronizacja z lampą na drugą kurtynę,
- przysłona na f/5 - f/8,
- czas naświetlania 1/8 - 1/10,
- ISO 400 - 640 (ISO 640 w e-500 czy e-3 jest możliwe),
- ostrość ustawiona na stałe mniej więcej na ok. 1,5 do 2 metrów (innymi słowy trzeba wyłączyć AF; spora przysłona oraz ostrość w punkcie oddalonym od aparatu o 1,5 metra i nie trzeba katować układu AF żeby zdążyć sfotografować jakąś zaskakującą akcje),
- obiektyw bez wysiłku zwykły 14-42 lub 45, w trakcie stania i czekania na sytuacje wśród szalejących imprezowiczów łatwo stracić cenniejsze szkiełka, a moim zdaniem nie ma potrzeby na nic więcej, jeśli się nie ciągnie z tego znacznych korzyści finansowych.
To tyle z mojej strony. Może się przyda to co napisałem.
Ostatnio edytowane przez hades ; 28.12.08 o 01:27 Powód: kropki, przecinki...
wielkie dzięki za rady! przydadzą się!
nie nie bede miala z tego korzyści finansowych, ale sama przyjemność i pamiątka dla kuzyna.