PDA

Zobacz pełną wersję : Konica Autoreflex TC



zimoch
1.04.15, 11:53
https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/01/a8f0a5934a6099263f2468ee85dd4924.jpg)

Od paru dni jestem posiadaczem pięknego aparatu jak w tytule. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o sprawy analogowe. Chciałbym was popytać co gdzie i jak.
1) Jaką klisze kupić do fotografii czarno białej. W sklepie foto mieli tylko jeden rodzaj fuji dxf ca 135 iso 200. Zaznaczam że nie będę sam tego wywoływał tylko w labie na mieście.
2) Światłomierz w body wymaga jakieś baterii już nie produkowanej co radzicie z tym fantem zrobić ?
Czy mogę użyć swialomierza z Olka dla tego samego iso i użyć ustawień na analogu?
3) Być może głupie pytanie, ale jak zmienić iso w tym body ?

https://forum.olympusclub.pl//brak.gif
źródło (http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/01/a059584647298d02c9b0771e21799892.jpg) Obracam ciągne i próbuje za te kółko ale nic się nie dzieje.

sepi19
1.04.15, 12:30
Wsadź zwykłą baterię "zegarkową" 1.5V i porównaj wskazania światłomierza z cyfra. Z tego co pamiętam, to korekcja ekspozycji wynosi -2/3 EV. Możesz też założyć baterię z aparatów słuchowych, mają niższe napięcie ale czas ich działania jest krótki.
ISO zmieniasz przez podniesienie do góry pokrętła i tak trzymając obracasz. Chociaż widzę, że było coś grzebane przy nim (ślady odkręcania na tym pokrętle) i tu też może być problem ;)

Nie lataj z dwoma aparatami, bo to trochę "upierdliwe" i może Cię zniechęcić do analoga ;)

zimoch
1.04.15, 12:48
Jak tym ustawiać ostrość? Bo albo ja jestem ślepy albo ostrość się skupia w tym kółku na środku. Tak jakby się dwie połówki spotykały, jak się spotkają to wcale w całym obrazie nie jest ostro

sepi19
1.04.15, 13:00
I tak ma być ;) Mają się zgrać te dwie połówki, resztą się nie przejmuj, będzie ostro.
Poczytaj o klinie i mikrorastrze ;)

kon
1.04.15, 13:28
Klin to bdb.rozwiazanie.

zimoch
1.04.15, 15:41