PDA

Zobacz pełną wersję : Pęknięta głowica statywu - czy to oznacza jego koniec?



Careme
21.12.14, 19:23
Proszę o Wasze opinie dotyczące pęknięć w głowicy statywu Velbon DF-50. Podczas wczorajszego focenia w ramach krakowskich spotkań pękła głowica przy dokręcaniu śruby blokującej poziomy ruch głowicy. Niestety, nie jestem w stanie ocenić czy tego typu uszkodzenie oznacza, że statyw na złom się nadaje, czy też jest możliwość naprawy - to mój pierwszy statyw i kompletnie nie znam się na głowicach itp.

Na fotografii poniżej pęknięcia są z prawej strony. Generalnie blokowanie w poziomie nie jest mi jakoś szczególnie potrzebne, ale do tej śruby zamocowana jest część ruchoma, trzymająca aparat.
137669


PS. Wybrałem ten wątek, bo inne nt. sprzętu nie pasowały. Jeśli jednak jest w złym miejscu, to proszę o sugestię gdzie to umieścić.

Mirek54
21.12.14, 20:28
Kurde.Bylem pewny,ze te statywy to aluminium.Tu chyba widze,ze to plastik.Swiat do przodu idzie.:roll:

Careme
21.12.14, 20:34
Mirku, ten statyw kupiłem kilka lat temu za ok. 150 zł. Możliwe że teraz robią z aluminium. Jak patrzę na ceny głowic, to są droższe niż cały statyw :shock:.

Mirek54
21.12.14, 20:39
Mirku, ten statyw kupiłem kilka lat temu za ok. 150 zł. Możliwe że teraz robią z aluminium. Jak patrzę na ceny głowic, to są droższe niż cały statyw :shock:.

Tylko,ze glowice sa do innych typow.Patrzylem w katalogu i nie ma do tego typu glowicy jako czesci zamiennej
Kup nowy za 120 tutaj http://fotoelektro.pl/statyw-velbon-df-50.html

Careme
21.12.14, 20:50
Tylko,ze glowice sa do innych typow.Patrzylem w katalogu i nie ma do tego typu glowicy jako czesci zamiennej
Kup nowy za 120 tutaj http://fotoelektro.pl/statyw-velbon-df-50.html

Bardzo dziękuję za odpowiedź - zatem nie ma możliwości wymiany głowicy, a trzeba kupić nowy statyw.