PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki długi obiektyw do macro?



Moominek
3.08.13, 11:39
No właśnie...

1) Ogniskowa - 135mm byłoby w sam raz, 200mm chętnie
2) Podpięte byłoby to do mikrusa
3) Ładny bokeh mile widziany
4) Cena - powiedzmy do 500,- PLN z adapterem
5) Odwzorowanie 1:1 lub ostatecznie 1:2
6) Ostry w miarę w całym polu widzenia, najważniejsze w zakresie f/5.6 do f/11

I tyle (aż tyle?) z wymagań. Może być ciut droższy byle był naprawdę dobry. Jakieś propozycje? Ma być typowo do makro, więc AF olewam, stąd nie patrzę w stronę S105 lub 150 z przejściówką.

sepi19
11.08.13, 10:11
Bierzesz pod uwagę "pleśniaki" ?

Makromaniak
3.09.13, 12:44
trochę nie napisałeś do jakiego właściwie aparatu (wątek w analogach :-)). Skoro jednak piszesz że "z adapterem" i "olewam AF" to jednak chyba do cyferki :-)

obiektywy 135-200 ze skalą powiększenia 1:1,1:2 to ze świecą szukać i przygotować $$$$$$.
135 to można tylko polować na Vivitar close focus 135/2,8 który daje 1:2 i jest bardzo dobry. 200 zapomnij - z sensownych propozycji tylko FD 200 macro i bodajże mikronikkor. Jest jeszcze 180/5,6 sigmy. Wszystkie unikalne i powyżej twojego budżetu.
Chyba że kupisz np OM zuiko 135 albo 200 i wspomożesz soczewką achromatyczną.

Ja do OM-D używam soligora 100/3,5 - ten pospolitusek występujący pod wieloma nazwami jak vivitar, voightlander, cosina. Mam wersję do OM. mimo że mam teoretycznie lepsze i bardziej cenione obiektywy do makro jak np tokina 90/2,5 czy Kiron 105, to ten wymiarami i lekka plastikową obudową idealnie balansuje z malutkim body. Jakość optyczna moim zdaniem znakomita.

Makromaniak
9.09.13, 16:14
Odnośnie Soligora 100/3,5 (wersja MF do OM) dołączam fotki z mojego egzemplarza.

Moim zdaniem daje radę !! Na cropach 1:1 dobrze widać drobne struktury motyla jak włoski i łuski.
Zdjęcia lekko wyostrzane w GIMP
996389963799639

Mirek54
9.09.13, 16:40
Zdjęcia lekko wyostrzane w GIMP


Troche za bardzo lekko,ale moze wiecej nie ma z czego.

Makromaniak
9.09.13, 17:03
Wyostrzanie to jedno, a kompresja to drugie. Nie znalazłem w FAQ, jaki jest na klubowym serwerze limit wielkości pliku i są zbite <150 kb. Ale faktycznie - Nie znoszę przeostrzonych plastikowych zdjęć. Obiektyw kosztuje pewnie ze 300 zet, a myślę ze przy skali 1:1 nie odróżnisz go od wielokrotnie droższych konkurentów.

banc
9.09.13, 18:51
Wyostrzanie to jedno, a kompresja to drugie. Nie znalazłem w FAQ, jaki jest na klubowym serwerze limit wielkości pliku i są zbite <150 kb. Ale faktycznie - Nie znoszę przeostrzonych plastikowych zdjęć. Obiektyw kosztuje pewnie ze 300 zet, a myślę ze przy skali 1:1 nie odróżnisz go od wielokrotnie droższych konkurentów.

Coś chyba 1MB. Więcej nie próbowałem.

puciu
9.09.13, 19:58
Odnośnie Soligora 100/3,5 (wersja MF do OM) dołączam fotki z mojego egzemplarza.

Moim zdaniem daje radę !! Na cropach 1:1 dobrze widać drobne struktury motyla jak włoski i łuski.
Zdjęcia lekko wyostrzane w GIMP
996389963799639

Miałem taki słoik i mogę go polecić.
Stosunek jakości optyki do ceny bardzo dobry.
Robiłem powiększenia 70/100, dał radę.

Moominek
9.09.13, 20:11
Już od wątku zapomniałem ;) Dzięki za naprowadzenie. Mientko to wygląda, ale po podostrzeniu jest ok i detal niezły - coś jak w Bigmie. Na Alledrogo w tej chwili 500-600 PLN.