PDA

Zobacz pełną wersję : Amatorskie studio - E520 + oświetlenie.



Kamil_1985
18.02.12, 18:10
Witam
Moja Żonka posiada E-520 + Yongnuo 560 + kilka stałek. Do tej pory Żona głównie fotografowała przyrodę. Nadszedł jednak czas na własne amatorskie studio w domu. ( obiecałem na walentynki :-P ) Do tej pory skompletowaliśmy prócz elementów powyżej zestaw teł paperowych ( 2,5 x 11 m) + 2 statywy. Największy problem mam z doborem oświetlenia. W pierwszym momencie myslałem o oświetleniu stałym, jednak po przeczytaniu kilku postów zdecydowałem się na zakup studyjnych lamp błyskowych.
1) Czym się kierować przy wyborze lampy? Moc? Regulacja natężenia? Wejścia? Myślałem o zakupie dwóch lamp 300 Ws + softbox'y +YN 560 na doświtlenie tła. Czy to dobry pomysł.
2) W jaki sposób połączyć zestaw lamp z e-520? Jakie macie sprawdzone rozwiązania? Przeczytałem że e-520 nie ma wejscia do przewodu synchronizacji zew. lamp błyskowych. Także zostaje tylko synchronizacja radiowa?
Jestem laikiem w tych sprawach, także proszę o wyrozumiałość i miarę jasne wyjaśnienia.

bogdi
18.02.12, 19:02
wszystko zależy od wielkości, wysokości i koloru ścian pomieszczenia, chęci używania modyfikatorów (rodzajów), zasobności portfela, a wyzwalać można - przewodem, radyjkiem, inną lampą

darkelf
18.02.12, 19:25
fripers, lampki qq-150 albo dp-250, polecam
plus jakieś softy, bjuty dish albo oktę
do tego wyzwalacz, ja używam YN RF 602
yongnuo ma tę wadę że nie ma pilotów i mocowania bowens
w razie czego pytaj odpowiem :)

PS. 300ws za dużo, nie słuchaj dobrych wujków radzących "im więcej mocy tym lepiej" bo potem będziesz używać F/8 zamiast F/2

Kamil_1985
19.02.12, 10:15
Dziękuje za odpowiedzi.
DarkElf - dzięki napewno w razie koniecznosci zgłoszę po porady na priv.
Myślałem o 300 Ws bo na kilku forach twierdzono że to jest takie minimum do doświetlenia całej sylwetki. Czy syncgronizację kablem pomiedzy gorącą stopką a lampą można rozgałęzić na kilka lamp?

bogdi
19.02.12, 11:12