PDA

Zobacz pełną wersję : Film czarnobiały małoobrazkowy



apz
15.09.10, 21:34
Co polecicie z aktualnie dostępnych filmów małoobrazkowych czarno-bialych do krajobrazu i miasta?

Ostatnie filmy robiłem Zenitem ze 30 lat temu Zenitem i Łomo i mam ochotę spróbować sił ponownie.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

suchar
15.09.10, 21:48
Zależy do czułości. Jakie czasy ma ten Zenit (pamiętam, że niezbyt duży wybór :))?

Jeśli 400 (miasto szeroko rozumiane) to niezły jest HP5+, tylko odrobinę prześwietlany.

Z setek jeszcze kiedyś poleciłbym FP4+, bo na nim praktycznie tylko robię i jestem raczej zadowolony (wołam sam), ale on podobno nie jest wybitny. Ponieważ jednak nie mam za bardzo doświadczenia z innymi setkami, to tutaj nie będę się opowiadał za czymś konkretnym.
Pzdr

apz
15.09.10, 22:17
Onegdaj dopadłem elana 7 Eos 30 z af z canona z jakimś kitem ale mam i om 10 om 50/1,4

Przez miasto rozumiem szczegół architektoniczny, fragment budowli, detal.

Idę na razie szukać starej wiedzy na canon desce.

suchar
15.09.10, 22:48
Jest jeszcze taka opcja, żeby użyć Ilforda Pan F 50. Sam na nim nie robiłem, ale kumpel tak i z tego co widziałem, to oddanie szczegółów jest bardzo dobre. Do krajobrazu może to jednak nie być pożądana cecha.

pat.p
15.09.10, 23:03
Cześć.

Do miasta (i nie tylko) poleciłbym kilka filmów. Zależy, jakich ogniskowych i jakiego światła używasz... Przy obiektywach standardowych o jasności 1,8 - 2,0 spróbuj:

1. FP 4+ (Suchar pisał w poście wyżej). Bardzo dobry, solidny i kontrastowy materiał, nadający się nie tylko do przestrzeni otwartych w świetle dziennym, ale również do wnętrz (kościoły na przykład). Dość drogi negatyw - ok. 20 zł za rolkę. Wywoływałem go w Ilfosolu 3 i FX 39 - gładki, z lekkim, fajnym ziarnem.

2. Delta 50. Wywołałem go w Ilfosolu 3 (1+14) i byłem zaskoczony gładkością i kontrastem. W moim odczuciu to zestawienie jest najbardziej "cyfrowe" z analogowych:). Cena - też około 20 zł.