PDA

Zobacz pełną wersję : nowy TUMAX 383 AFZ i e400



bwiklak
2.09.10, 22:15
Witam, jestem zielony więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem dzisiaj nowego Tumaxa 383.
Jak wpinam go do swojego e400 nie a lcd body nie widzę, że lampa jest podłączona (odpowiednie pole jest wyszarzone a nie jak przy otwartej wbudowanej lampie aktywne).
Lampa jest w trybie TTL a wali z całej siły, wszystke zdięcia przepalone, wogóle nie reaguje na żadne ustawienia aparatu.

Lampa jest na pewno dedykowna do olków - typ OP.

Pomocy, może ja coś robię źle?

dzemski
2.09.10, 22:35
sprawdź czy wszystkie styki lampy dokłądnie przylegają. W Tumaxach często się zdarza, że jeden ze styków jest jakby krótszy i nie styka. Zalóż lampę na aparat, włącz lampę, włącz aparat, powinno zadziałać. Ustaw też w aparacie tryb lampy na AUTO.

Jeszcze jedno, czy palnik lampy porusza się kiedy zmieniasz ogniskową obiektywu i czy na wyświetlaczu lampy zmienia się ogniskowa?

bwiklak
2.09.10, 22:45
niestety nie, wogóle jakby nie działało sterowanie.
Aparat był naprawiany rok temu, wcześniej nie miałem lampy żadnej.
Możliwe że to w body coś nie tak jest...
_______________________ (automatyczne scalenie)_____________________
Sorry - wyczyściłem styki i działa jak marzenie!

dzemski
3.09.10, 09:29
Miałem tego Tumaxa i dobrze go obczaiłem :) Styki na aparacie to tez może być przyczyna, zwłaszcza jak nie używało się wcześniej żadnej lampki zewnętrznej.

FridaM
19.09.10, 11:04
Znalazłam właśnie ten wątek o tumaxie 383, no i moje pytanie do forumowiczów.
Jak Wasze doświadczenia z tą lampą i z uzywaniem jej z aparatami olympus.Ja mam e-520 i właśnie przymierzam się do kupna tej lampy.Mam zamiar jej używać do doświetlania w plenerach, przy normalnym użytkowaniu, zmontowanej do aparatu jak i strobingu. Zastanawiam się jak ona będzie działała przy radiowym sterowaniu? Czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem jeśli takowe posiada.

bwiklak
28.09.10, 14:24
Witam,
byłem pewien, że napisałem a jednak nie...