PDA

Zobacz pełną wersję : 3 obietywy m42 i 2 pytania



Tuudi
1.06.10, 14:31
Witam forumowiczów!

Chciałbym na wstępie zaznaczyć, ze jestem totalnym laikiem, jesli chodzi o fotografię manualną :)
Na wysprzedaży w antykwariacie kupiłem obiektywy:
Carenar 135mm 1:2.8
Carenar 35mm :1:2.8
Pantacon 50mm 1.8
Cena:170zł. Wydawała mi się przystępna. Czy Waszym zdaniem, załapałem okazję, czy może przepłaciłem?

Od kolegi dostałem adapter do Olka E510 na M42 (bez potwierdzenia ostrości). Pytanie techniczne: obiektywy nie ostrzą w nieskonczoność, Carenar 135mm chwyta ostrość gdzieś do około 30-40 metrów, pozostałe dwa na klika metrów. Czy jest to normalne? Czy można kupić jakieś przejściówki/soczewki, które pozwolą na ostrzenie w nieskończoność ?

Dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam !

hijacintus
1.06.10, 14:43
Ewidentnie skopana jest przejściówka - jest za długa. Możesz ją trochę zeszlifować papierem ściernym od strony, która przylega do M42 i będzie OK (miałem podobny problem i tak zrobiłem). Możesz też kupić nową - jest ich sporo na Allegro. Przyzwoitą opinię mają sprzedawane przez niejakiego ciecio7 z firmy Foto-Akcesoria:
http://www.foto-akcesoria.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=27

Czaroz
1.06.10, 15:38
Mi sie wydaje ze bardzo fajna cena... Wychodzi ze ok.50zl za obiektyw, co do ostrzenia na nieskonczonosc to sie na tym nie znam ale raczej przejsciowka skopana

HrabiaMiod
1.06.10, 15:45
Cena spoko. Pentacon, jeśli w ładnym stanie jest wart 80-100zł, te Carenary to jakieś mało znane szkiełka, więc po 35 za szkło jest w miarę ok.

Wygląda na skopaną przejściówkę. Pożycz od kogoś innego i sprawdź.

A szkiełka powinny dać Ci dużo radości.

Tuudi
1.06.10, 16:04
Pentacon, jest w bardzo dobrym stanie. Powiedziałbym nawet, że wygląda prawie jak nówka. Bałem się przez chwilkę, że przepłaciłem...
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, napisałem właśnie do sprzedawcy na Allegro, co mam zrobić teraz z tym fantem. Szkoda mi trochę kupować nowego adaptera, ale cóż zrobić :)