PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z wspomaganiem AF w FL-50R



Blood_Dwarf
30.03.10, 20:07
Witam wszystkich. Kupiłem ostatnio lampę błyskową FL-50R. Rozpocząłem zabawe i zauważyłem że lampka z wspomaganiem AF nie działa. Ponieważ nie mam dużego doświadczenia z lampami, to możliwe jest także że nie potrafię tego ustawić (:P), więc proszę o pomoc, ale najpierw pytanko :D

Czy podświetlenie AF korzysta z światła widzialnego, czy może np. z podczerwieni ??

Aparat E-620 - ustawiony na tryb A (ale sprawdzałem na innych też nie widziałem podświetlenia), kitowy obiektyw, w lampie "ILL" ustawione na A, tryb lampy "TTL AUTO". Zdjęcia robione w ciemnym pomieszczeniu typu korytarz, pokój.

Byłbym wdzięczny również za podanie jakiś kluczowych ustawień (sprawdzonych), przy których wspomaganie się włącza.

Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

henry10
30.03.10, 20:41
w e-510 w menu zakładka z kluczykiem 1 a w e-620 powinno być podobnie

Moominek
30.03.10, 20:55
Menu -> "Trybiki" (czwarta zakładka od góry) -> zakładka A (AF) -> Podśw.AF -> Wł.

Powinno załatwić sprawę jeżeli w ogóle dioda nie świeci.

PS. Mam FL-36R ale powinno być podobnie - podświetlenie AF widać przez wizjer taka naprawdę gdy jest porządnie ciemno. Druga sprawa - działa bez problemu tak od 2-3 metrów i dalej, dla mniejszych odległości używaj górnego punktu AF. Podobno z 50tką nie ma tego problemu co z 36tką ale spróbować nie zawadzi.

Co do ustawień - zostaw na włączonym i już. Polecam tryb FP TTL - pozwala na synchronizację z dowolnymi czasami.

west73
30.03.10, 20:57
na lampie
Naciśnij i przytrzymaj przez co najmniej 2 sekundy
przycisk MODE – na panelu sterowania zostanie
wyświetlony ekran trybu konfiguracji.
Obróć pokrętło lewe w celu wybrania trybu
konfiguracji, aż pojawi sie "ILL", drugim pokrętłem kręć tak az pojawi się "A"


powinno działać, lampa świeci taką czerwoną kratką :)

Blood_Dwarf
30.03.10, 20:58
Jak napisałem w 1 poście "ILL" mam ustawione.

Podświetlenie również mam włączone.