PDA

Zobacz pełną wersję : Wyzwalacze radiowe Phottix Aster



empeel
9.03.10, 13:42
Witam wszystkich!

Mam pytanie dotyczące wyzwalaczy wymienionych w temacie wątku. Zamierzam nabyć coś takiego: http://www.phottix.com/flash-accessories/phottix-aster-wireless-flash-trigger.html i używać z E-510 oraz lampami metz 48 AF-1 i metz 32CT3. Na stronie producenta są wymienione modele lamp kompatybilnych z tymi wyzwalaczami, ale nie ma wśród nich żadnego metza. Moim zdaniem jednak nie powinno to mieć większego znaczenia - nadajnik i odbiornik mają tylko styk centralny, więc i tak TTL i wymiana jakichkolwiek informacji między lampą a aparatem nie wchodzi w grę. Wydaje mi się, że powinny wyzwalać wszystkie lampy pracujące w trybie manualnym, bez względu na markę i model. Czy mam rację? Czy źle kombinuję? Nie mam zbyt dużego doświadczenia z lampami błyskowymi...

Szukałem już informacji na ten temat, także na tym forum, ale Astry to zdaje się coś nowego na rynku. Jeżeli ktoś już nabył i używa, byłbym wdzięczny za uwagi dotyczące zasięgu i niezawodności. Z tego co wiem, Tetry raczej nie cieszyły się wyjątkowym uznaniem użytkowników. Zamierzam używać tego w domowym studio, a w plenerze rzadziej i na małych odległościach. Może nawet wystarczyłby mi na razie 5m kabel PC z odpowiednimi kostkami, ale koszt takiego rozwiązania będzie zbliżony, a z radyjkiem byłoby wygodniej.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

razor_71
9.03.10, 18:42
Ja posiadam Tetre i sprawuje się dobrze z systemową FL-36R ale za to nie gada z Metzem 36 AF-4 :) Ponoć ten Aster lepszy ale to praktycznie to samo co Tetra tylko w nowej obudowie :D (zdecydowanie lepsze są wyzwalacze z nadajnikami 2,4 Ghz)

Alleg_pl
9.03.10, 18:49
mam astry, w pomieszczeniach zamknietych dzialaja idealnie, na polu w sumie jescze nie testowalem.
zasieg wydaje sie znakomity, dzialaja przez 4 sciany w mieszkaniu, ok 9 metrów. wiec mysle ze na polu beda spokojnie trzymac 30m deklarowane.