PDA

Zobacz pełną wersję : VIVITAR Pro 648 for OLYPMUS - nowość??



ATAMAN
5.03.10, 10:09
Witam serdecznie oly-rodzinę!!!
Od ok roku jestem szczęśliwym posiadaczem E-520, od tego też czasu "namiętnie" studiuję nasze forum, które jest potężną skarbnicą wiedzy! Dotąd starałem się nie zadawać pytań i bazować jedynie na tym, co już zostało powiedziane. Dzięki temu, jako-tako rozszyfrowałem niektóre funkcje aparatu, zrobiłem kilka niezłych zdjęć, a moja 520 ma zamiast kita zapięty 14-54 II.
Nadszedł jednak czas, by zwrócić sie do Was o pomoc.
Kilka dni temu dostałem niespodziewany prezent zza oceanu. Prezentem tym jest lampa VIVITAR pro 648 POWER ZOOM dedykowana do Olympusa. Nie było systemowej FL-50, o której marzyłem, więc dostałem właśnie tę. I tu mam niewielki problem. Nie mam do niej instrukcji obsługi. Nie znalazłem nic na jej temat w języku polskim, a mój angielski... cóż - bez komentarza.
Jako że nie miałem jeszcze styczności z zewnętrzną lampą, nie wiem dokładnie co do czego służy. Owszem, testowałem i nawet mi sie podoba. Dobrze wspomaga AF, liczba przewodnia to chyba 50, ładuje się tez dość szybko. Zauważyłem że po odchyleniu od standardowej pozycji (czy to w górę czy na boki), nie działa zoom lampy (czy tak tez jest w systemowych??). Ma tryb TTL i M. Jest dość dobrze zbudowana lecz lekko buja sie zapięta w sankach.
Mam w związku z tym prośbę... jeśli ktoś miał styczność z tą lampą prosiłbym o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami. Może ktoś posiada instrukcję w języku polskim?? Może ktoś w dwóch słowach opisze mi co i jak da się ustawić itd.
Czy warto ją zamienić np na fl-36??
Za wszelką pomoc będę BARDZOOO wdzięczny.
Pozdrawiam
Adam

razor_71
5.03.10, 13:25
Coś nic nie ma o niej w Sieci, ja bym wymienił :)

NightCrawler
5.03.10, 14:07
Zauważyłem że po odchyleniu od standardowej pozycji (czy to w górę czy na boki), nie działa zoom lampy (czy tak tez jest w systemowych??).
Adam

Jest tak samo w systemowych.