PDA

Zobacz pełną wersję : Rozwazania nad zakupem Olympusa E-300/500 (dość długie)



RobertW3D
30.09.05, 09:41
Witajcie!

To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie :-)
Chociaż w fotografii nie jestem jakiś szczególnym nowicjusz, to tak się zawsze składało, że nigdy nie miałem olympusa.
Ale po tym jak niespodziwanie "zniknęła" mi moja Minolta Dimage 5 i zostałęm z Zenitem TTL zaczęłem się poważnie zastanawiać nad zakupem dSLRa.

Już od dłuższego czasu śledzę rozwój tego segmentu i ze względu finansowych jak i moich potrzeb wybrałem wstępnie C350D i KM D5D.
Początkowo nie brałem za bardzo pod uwagę Olympusa głównie ze względu na negatywne opinie o jego szumach i cenach obiektywów. Ale im więcej rozmawiałem z użytkownikami C i M tym bardziej przechodziła mi ochota na zakup czegokolwiek z ich systemów. Ponieważ nikt z moich znajomych nie ma dSLRa Olympusa bardzo serdecznie bym prosił o opinie o tym systemie. Dodam, że ze względu na cenę ciekawych obiektów nie wiem czy kiedykolwiek będę w stanie wyjść poza KITa, dlatego też niezwykle ważne jest dla mnie aby "pakiet startowy" był rzeczywiście dobry, a co niemniej ważne, też wytrzymały. Zakładam, że body będzie musiało wystarczyć na min 6lat, więc wbudowany "odkurzacz" jest dla mnie bardzo istotny. Jakie zdjęcia robię ? Hm, typowe ;-) Bardzo dużo podróżuję, więc nigdy nie wiadomo co będę robił - od krajobrazu po jakieś ciekawe przybliżenie odległego elementu. Bardzo lubię też robić portrety, zachody słońca i zdjęcia nocne. A jeżeli ktoś miałby ochotę zerknąć na to co udało mi się zrobić starym Dimage'm 5, to tu jest moja skromna galeria - http://www.flickr.com/photos/flyingman/

Więc żeby już nie przeciągać bardzo bym prosił o następujące opinie:
- jak wygląda sytuacja z wytrzymałością / awaryjnością korpusów i obiektywów ?
- czy ten filtr ultrasoniczny jest na tyle dobry, że nie będę musiał "dotykać" matrycy ?
- jak wygląda sytuacja ze współpracą z obiektywami innych producentów ?